Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
06.10.2006 10:01

Protokół Nr IX

Z obrad IX sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2002-2006 z dnia: 2003-06-26
Z obrad IX sesji Rady Gminy Michałowice odbytych w dniu 26 czerwca 2003 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Michałowicach przy ul. Raszyńskiej 34.
Obecnych 11 radnych ( 8 w chwili rozpoczęcia).
Nieobecni: pan Sulik Czesław, pan Jacek Sierak, pan Wągrodzki Tomasz.
 
Ad. pkt. 1
Wiceprzewodniczący pan Piotr Hoser powitał wszystkich przybyłych na sesję informując, że na sali obrad obecnych jest 8 radnych, w związku z czym Rada może podejmować uchwały. Następnie odczytał projekt porządku obrad.
Pan Bryksa zabierając głos zaproponował uczczenie chwilą ciszy i modlitwy pamięć ks. Roberta Skrzypka, który zginął w wypadku samochodowym.
Pan Wójt zabierając głos zgłosił wniosek wykreślenia z porządku obrad następujące projekty uchwał:
Projekt uchwały Rady w sprawie zmiany Uchwały Nr V/30/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 roku w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa urządzeń odwadniających i małej retencji w Gminie Michałowice” na lata 2003-2006.
Za wnioskiem    - 8
Przeciw              - 0
Wstrzymało się -0
Rada wniosek przyjęła.
 
Projekt uchwały Rady w sprawie zmiany Uchwały Nr V/31/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 roku w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa dróg na terenie Gminy Michałowice” na lata 2003-2006.
Za wnioskiem    - 9
Przeciw              - 0
Wstrzymało się -0
Rada wniosek przyjęła.
 
Projekt stanowiska Rady w sprawie programu funkcjonowania Centrum Administracyjnego w Regułach.
Za wnioskiem    - 9
Przeciw              - 0
Wstrzymało się -0
Rada wniosek przyjęła.
 
Następnie pan Wójt poprosił o rozszerzenie porządku obrad o następujące uchwały:
 
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Pruszkowskim o wykonaniu zadań powiatu polegających na robotach inwestycyjnych na drogach powiatowych
Za wnioskiem    - 9
Przeciw              - 0
Wstrzymało się -0
Rada wniosek przyjęła.
 
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem i pielęgnacją zieleni wysokiej i niskiej na terenie Gminy Michałowice w sezonie wegetacyjnym 2003-2004.
Za wnioskiem    - 9
Przeciw              - 0
Wstrzymało się -0
Rada wniosek przyjęła.
 
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem Miejsc Pamięci Narodowej na terenie Gminy Michałowice.
Za wnioskiem    - 9
Przeciw              - 0
Wstrzymało się -0
Rada wniosek przyjęła.
 
Wobec wniosków pana Wójta porządek obrad IX sesji Rady Gminy przedstawia się następująco:
1.      Sprawy porządkowe.
2.      Przyjęcie protokołu z VIII sesji.
3.      Podjęcie uchwał w sprawach:
  1. zmiany Uchwały Nr V/27/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Michałowice na 2003 rok.
  2. dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2003 rok.
  3. zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004 związanego z realizacją wieloletniego programu inwestycyjnego pn. „ Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Michałowice”.
4.      wskazania Wiceprzewodniczącego Rady dokonującego w stosunku do Przewodniczącego Rady czynności związanych z poleceniem wyjazdu służbowego.
  1. uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.

  2. ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

  3. stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego

  4. wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Pruszkowskim o wykonaniu zadań powiatu polegających na robotach inwestycyjnych na drogach powiatowych,

  5. zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem i pielęgnacją zieleni wysokiej i niskiej na terenie Gminy Michałowice w sezonie wegetacyjnym 2003-2004,

  6. zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem Miejsc Pamięci Narodowej na terenie Gminy Michałowice,
4.      Podjęcie Stanowiska Rady Gminy w sprawie zasad prowadzenia inwestycji polegającej na budowie ulicznej sieci kanalizacyjnej z inicjatywy społecznej mieszkańców.
5.      Podjęcie Stanowiska Rady Gminy w sprawie Sprawozdanie Wójta z realizacji uchwał   podjętych na VIII sesji Rady Gminy.
6.      Sprawozdanie z międzysesyjnej działalności Wójta Gminy Michałowice za okres od 15 maja 2003r. do 16 czerwca 2003r.
7.      Informacje Wójta Gminy.
8.      Komunikaty i informacje Przewodniczącego Rady.
9.      Sprawy wniesione.
Za przyjęciem      - 9
Przeciw               - 0
Wstrzymało się    - 0
Porządek obrad IX sesji został przyjęty.
 
Ad. pkt 2
Wiceprzewodniczący Rady pan Piotr Hoser poinformował, iż projekt protokołu sesji Rady Gminy, zgodnie z informacją, był wyłożony do wglądu w biurze rady oraz zapytał o uwagi do jego treści.
Nie zgłoszono żadnych uwag.
Za przyjęciem      - 7
Przeciw               - 0
Wstrzymało się    - 2
Protokół z VIII sesji został przyjęty.
 
Ad. pkt 3 ppkt 1.
Przystąpiono o dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr V/27/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Michałowice na 2003 rok.
Pan Wójt zabierając głos zaproponował odstąpić od zapisu w uchwale Nr V/27/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 r w ust.1 § 12 ograniczającego wysokość podpisywania zawieranych umów powyżej 200 000zł. Z analizy projektowanych umów inwestycyjnych wynika, że wielkość zobowiązań każdorazowo przekracza wymienioną kwotę do której jest upoważniony. W związku z powyższym wnosi o uchylenie ust. 1 § 12 wymienionej uchwały co umożliwi sprawną realizację zadań inwestycyjnych ujętych w budżecie gminy na 2003 rok. Jednocześnie podkreślił zachowane zostaną rygory ustawy o zamówieniach publicznych oraz ograniczenia wysokości zaciąganych w umowach zobowiązań określonych w uchwałach budżetowych.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr V/27/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Michałowice na 2003 rok.
Za przyjęciem        - 7
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 2
Uchwała Nr IX/51/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 2.
Przystąpiono o dyskusji nad projektem uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2003 rok.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, iż uchwała dotyczy zmian proponowanych do budżetu. Zmiany zostały przedstawione w załącznikach a dokładnie w informacji o przedłożonym projekcie uchwały (informacja w załączeniu do protokołu).
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Spraw Społecznych jest pozytywna.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmiany dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2003 rok.
Za przyjęciem       - 9
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      -2
Uchwała Nr IX/52/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.pkt 3 ppkt 3
Przystąpiono o dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004 związanego z realizacją wieloletniego programu inwestycyjnego pn. „ Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Michałowice”.
Pan Kwietniak zabierając głos poinformował, iż w planie wieloletnim dotyczącym kanalizacji figurują trzy ulice, których realizacja przewidywana jest w roku bieżącym i przyszłym. W związku z zamiarem ogłoszenia przetargu na budowę kanalizacji potrzebna jest akceptacja Rady na zawarcie umowy z płatnością częściową ze środków budżetowych 2004 roku.
Pan Wójt zabierając głos zgłosił autopoprawkę do tekstu uchwały poprzez dopisanie do podstawy prawnej „z późniejszymi zmianami”.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna. Komisja zgłosiła wniosek w sprawie zaciągnięcia funduszu preferencyjnego z Wojewódzkiego Funduszu w wypadku gdyby nie można było uzyskać funduszów unijnych.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004 związanego z realizacją wieloletniego programu inwestycyjnego pn. „ Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Michałowice” wraz ze zgłoszoną autopoprawką Wójta.
Za przyjęciem        - 10
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 0
Uchwała Nr IX/53/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 4.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wskazania Wiceprzewodniczącego Rady dokonującego w stosunku do Przewodniczącego Rady czynności związanych z poleceniem wyjazdu służbowego.
Pan Hoser zabierając głos poinformował, ze czynności związane z poleceniem wyjazdu służbowego w stosunku do przewodniczącego rady dokonuje wiceprzewodniczący wskazany przez radę. Przewodniczący Rady wnioskuje o wskazanie przez Radę Gminy Wiceprzewodniczącego Rady pana Pawła Zacnego do dokonywania czynności związanych z poleceniem wyjazdu służbowego Przewodniczącego Rady.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie wskazania Wiceprzewodniczącego Rady dokonującego w stosunku do Przewodniczącego Rady czynności związanych z poleceniem wyjazdu służbowego.
Za przyjęciem        - 8
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 2
Uchwała Nr IX/54/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 5.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.
Pani Dziadkiewicz zabierając głos poinformowała, ze ustawa o pomocy społecznej została uchwalona przed 13 laty. W tym okresie dokonywano szeregu zmian w ustawie wynikających głównie ze zmian prowadzonej przez Państwo polityki socjalnej. Statut GOPS Gminy Michałowice był przygotowany przed kilku laty i rozwiązania w nim umieszczone były zgodne z obowiązującym wówczas stanem prawnym. Wprowadzone niniejszą uchwałą zmiany mają charakter dostosowawczy do obowiązującego stanu prawnego. Z uwagi iż funkcje Zarządu Gminy przejął Wójt zmiany są niezbędne. W związku z powyższym poprosiła o podjęcie uchwały.
Pan Bryksa zabierając głos zaproponował aby słowo „klient” zamienić na słowo „korzystający z pomocy społecznej”.
Pani Dziadkiewicz wyjaśniła, iż nie można dokonać takiej zmiany gdyż ustawa tak stanowi.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Spraw Społecznych jest pozytywna.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.
Za przyjęciem        -  10
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 0
Uchwała Nr IX/55/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 6.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Pan Wójt zabierając głos zaproponował ustalenie 18 punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży. Dotychczas ustalona przez Radę Gminy liczba punktów wynosi 20.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował, iż Komisja Budżetu i Finansów nie wyraziła swojej opinii (jeden głos „za” i jeden głos „ przeciw” przy trzech „wstrzymujących się”).
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, ze opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Za przyjęciem        - 5
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 3
Uchwała Nr IX/56/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 7.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
Pan Hoser zabierając głos poinformował, iż pani Małgorzata Pawłowska Radna z Komorowa w dniu 02.06.2003 roku zgłosiła wniosek o zrzeczenie się mandatu Radnej Gminy Michałowice na bieżącą kadencję. W związku z czym Rada musi przyjąć stwierdzenie wygaśnięcia mandatu, aby to się stało prawomocne.
Pan Bryksa zabierając głos poprosił o odczytanie listu pani M. Pawłowskiej.
Pan Hoser odczytał list w brzmieniu „Zrzekam się mandatu radnej Gminy Michałowice. Podpis Małgorzata Pawłowska”.
Pan Bryksa zabierając głos stwierdził, iż w związku z tak lakonicznym stwierdzeniem nie dało się wprowadzić żadnego uzasadnienia do projektu uchwały. Chciałby natomiast zapytać, co Przewodniczący Rady robił, zrobił aby wyjaśnić sytuację, gdzie przez pół roku Radna nie uczestniczyła w posiedzeniach, nie pracowała a nadal miała mandat do sprawowania tej funkcji.
Pan Hoser odpowiadając wyjaśnił iż pani M. Pawłowska twierdziła iż przeszła dość ciężką grypę, stan zdrowia pogorszył się, pogorszył się stan zdrowia z sercem. W związku z czym nie uczestniczyła w pracach rady i nie była zdecydowana w 100% czy zrezygnować czy powrócić jeszcze do działalności radnej. Zgodnie z prawem przewodniczący nie może nikogo zmusić ani do uczestniczenia w pracach rady, ani do złożenia mandatu dopóki sam radny nie zgłosi takiej woli. Podobną sytuację mamy z panem T. Wągrodzkim, który nie uczestniczy w pracach rady.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
Za przyjęciem        - 5
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 4
Uchwała Nr IX/57/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 8.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Pruszkowskim o wykonaniu zadań powiatu polegających na robotach inwestycyjnych na drogach powiatowych.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, iż z uwagi na narastające problemy komunikacyjne na terenie Gminy Michałowice na drogach powiatowych, zachodzi konieczność częściowego rozwiązania tego problemu. Wobec powyższego wnosi o podjęcie uchwały upoważniającej do podpisania stosownego porozumienia ze Starostwem Powiatu Pruszkowskiego. Zgłasza autopoprawkę polegającą na dopisaniu w § 1 pkt.1 ppkt 5 do nazwy Pęcic słowa „Małych”.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Pruszkowskim o wykonaniu zadań powiatu polegających na robotach inwestycyjnych na drogach powiatowych wraz ze zgłoszoną autopoprawką.
Za przyjęciem        - 8
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 2
Uchwała Nr IX/58/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 9.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem i pielęgnacją zieleni wysokiej i niskiej na terenie Gminy Michałowice w sezonie wegetacyjnym 2003-2004.
Pan Kwietniak zabierając głos poinformował, że intencja zwrócenia się do Rady o podjęcie takiej uchwały wynika z chęci zachowania ciągłości prac pielęgnacyjnych w czasie kiedy te zabiegi można wykonywać. Okres właściwy to jesień i wiosna i w związku z tym gmina chciałaby zawrzeć umowę, która by zobowiązywała wykonawcę do takich prac w okresie kiedy nie ma uchwalonego jeszcze budżetu a prace pielęgnacyjne trzeba wykonać.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, ze opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem i pielęgnacją zieleni wysokiej i niskiej na terenie Gminy Michałowice w sezonie wegetacyjnym 2003-2004.
Za przyjęciem        - 9
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 0
Uchwała Nr IX/59/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 10.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem Miejsc Pamięci Narodowej na terenie Gminy Michałowice.
Pan Kwietniak zabierając głos poinformował, iż zakończenie robót rozpoczętych w roku 2003 w marcu/kwietniu 2004 skraca do minimum okres „martwy”, w którym obecny wykonawca zakończy już swoją pracę, a nowy wykonawca jeszcze nie zostanie wybrany. Wobec powyższego proponuje się przyjęcie przez Radę Gminy powyższej uchwały.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, ze opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego na rok 2004, związanego z utrzymywaniem Miejsc Pamięci Narodowej na terenie Gminy Michałowice.
Za przyjęciem        - 10
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 0
Uchwała Nr IX/60/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.4
Przystąpiono do dyskusji nad projektem stanowiska w sprawie zasad prowadzenia inwestycji polegającej na budowie ulicznej sieci kanalizacyjnej z inicjatywy społecznej mieszkańców.
Pan Kwietniak zabierając głos poinformował, iż projekt stanowiska dotyczy zasad finansowania inwestycji polegającej na budowie ulicznej sieci kanalizacyjnej z inicjatywy społecznej mieszkańców. Następnie zgłosił w imieniu pana Wójta autopoprawkę polegającą na dopisaniu w załączniku do uchwały w pkt. 5 po przecinku słów „ a w przypadku budownictwa zorganizowanego od każdego budynku lub lokalu”.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem stanowiska w sprawie zasad prowadzenia inwestycji polegającej na budowie ulicznej sieci kanalizacyjnej z inicjatywy społecznej mieszkańców wraz ze zgłoszoną autopoprawką.
Za przyjęciem        - 8
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się      - 1
Stanowisko Nr 4/2003 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 5.
Przystąpiono do dyskusji nad Sprawozdaniem Wójta z realizacji uchwał podjętych na VIII sesji Rady Gminy.
Pan Bryksa zabierając głos chciałby zapytać o tekst porozumienia pomiędzy gminami Vico nel Lazio (Włochy) i Michałowicami.
Pan Wójt odpowiadając poinformował, że projekt porozumienia był przedstawiany na sesji i nie było żadnych zmian.
 
Ad. pkt.6.
Przystąpiono do dyskusji nad Sprawozdaniem z międzysesyjnej działalności Wójta Gminy Michałowice za okres od 15 maja 2003r. do 16 czerwca 2003r.
Gospodarka Komunalna.
Pan Walendowski nawiązując do pkt. 8 sprawozdania sprostował iż oznakowanie progów wykonano nie na terenie całej gminy ale w wybranych miejscowościach.
Pan Chruściak zabierając głos stwierdził, iż w sprawie ustawienia koszów betonowych gmina winna się porozumieć z radą Sołecką lub sołtysem. Stwierdził iż kosze stoją bez wkładów (bez toreb), chciałby się dowiedzieć jak to będzie obsługiwane.
Pan Wójt odpowiadając poinformował, iż sprawę obsługi koszy wyjaśni z przedstawicielem firmy, która zbiera śmieci.
Pan Bryksa zabierając głos ponawia prośbę przedstawienia wykazu koszy ulicznych - nie wie gdzie ustawiono 39 koszy. Chciałby się również dowiedzieć ile jest ławek gminnych i gdzie one są ustawione.
Pan Kwietniak odpowiadając stwierdził iż nie potrafi powiedzieć ile jest ławek. Natomiast zakupiono 100 listew (36 zamontowano a reszta jest magazynowana).
Pan Walendowski poinformował, iż 2 miesiące temu zgłosił wniosek odnośnie ustawienia w Nowej Wsi koszy na śmieci i na kwiaty.
Pan Kwietniak poinformował iż na następną sesję przygotuję informację odnośnie ilości koszy, ich umiejscowienia i postara się podać kryteria jakimi ref. Gospodarki Komunalnej posługiwał się rozstawiając kosze.
Pan Bryksa przedstawił sugestię, iż ilość koszy na śmieci jest wprost proporcjonalna do czystości. Im więcej będzie koszy w gminie tym będzie mniej zaśmiecona.
 
Zadania inwestycyjne – przyjęto bez uwag.
Architektura.
Pan Bryksa zabierając głos chciałby się dowiedzieć dlaczego nie było uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, czy Raszyn miałby korzystać z naszych wodociągów.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił, iż sprawa polega na tym, ze obowiązkiem prawnym każdej gminy która dokonuje zmian w planie jest powiadomienie sąsiedniej gminy iż dokonuje takich zmian. Gmina Raszyn taki projekt przesłała do nas i w zapisach które tam istnieją był zapis, że zaopatrzenie w wodę będzie pochodziło z wodociągu Warszawskiego. Dlatego uważa, że jeśli Gmina Raszyn będzie chciała korzystać z wody, to musi uzgodnić również z naszą gminą warunki na jakich będzie korzystać, ponieważ wodociągi były budowane wyłącznie przy udziale naszych środków budżetowych i Raszyn winien ewentualnie zwrócić część kosztów budowy i eksploatacji.
Pan Chruściak nawiązując do omawianej sprawy chciałby podkreślić dobrą pracę panów wójtów ponieważ wreszcie projekty planów są rozpatrywane, są zgłaszane uwagi.
Geodezja.
Pan Rajski zabierając głos chciałby poprosić o szybkie sfinalizowanie negocjacji w sprawie koncepcji dotyczącej budowy chodnika w ul. Parkowej i Komorowskiej w Pęcicach Małych.
Pan Kwietniak odpowiadając wyjaśnił, iż w kwestii rozpoczęcia prac sytuacja nie jest dobra z tego względu, iż dokumentację którą gmina dysponuje należy aktualizować z tego względu iż Powiat na jej podstawie nie wyda pozwolenia.
Pan Chruściak zabierając głos chciałby się dowiedzieć kto wysuwa roszczenie w sprawie zasiedzenia gruntu pod Szkołę w Nowej Wsi, oraz zauważył iż w tym wykazie nie wymieniono sprawy która toczy się od 2001 roku przed Sądem w sprawie zagrodzenia ul. Wschodniej.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż w wykazie nie są wymienione wszystkie sprawy.
Pan Kwietniak odpowiadając na pierwsze pytanie wyjaśnił iż nie są to roszczenia, gdyż Gmina złożyła wniosek o zasiedzenia, a Sąd zwrócił się do wszystkich którzy kiedyś byli właścicielami czy mają jakieś zapytania.
Sprawy różne – brak pytań.
 
Ad. pkt. 7
Pan Wójt poinformował, iż wpłynął list gratulacyjny z Włoch od zaprzyjaźnionej gminy Vico nel Lazio w sprawie przystąpienia do Unii Europejskiej.
 
Ad. pkt. 8
Pan Zacny zabierając głos poinformował, że wpłynęło pismo od Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Warszawie oraz Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, oraz do Sądu Rejonowego w Pruszkowie i Sądu Pracy. W związku ze zbliżającymi się wyborami ławników na kadencję 2004 – 2007 kandydatów na ławników mogą zgłaszać stowarzyszenia, organizacje i związki zawodowe oraz co najmniej 25 obywateli(szczegółowa informacja o sposobie zgłaszania w Biuletynie Informacyjnym Gminy Michałowice Nr 6).
Następnie odczytał pismo od spółki „Res-Med. 40” o wstrzymania decyzji w sprawie rozwiązania umowy na korzystanie z pomieszczeń przychodni w Komorowie przez spółkę do 31 lipca 2003r.
 
Ad. pkt. 9
Pani Jadwiga Bazga (sołtys Nowa Wieś) zabierając głos poinformowała iż 17 marca 2003 r złożyła pismo w sprawie przyjęcia i zarejestrowania pana Z. Sarzyńskiego na inkasenta do pobierania podatku od nieruchomości od mieszkańców za I kw. i nie otrzymała odpowiedzi.
Pani Płodzik odpowiadając wyjaśniła iż z przepisów podatkowych wynika, że rata podatku przypada na dzień 15 marca. W dniu 17 marca było to już rozliczenie pobranych pieniędzy podatkowych kiedy inkasentem była pełniąca obowiązki sołtysa pani Jadwiga Bazga. Z mocy przepisów prawa pobrała kwestionariusz, rozliczyła pieniądze. Pan Sarzyński został powołany na drugą ratę podatku na dzień 15 maja i na ten dzień została zawarta umowa. Natomiast na I ratę została przygotowana umowa dla pani J. Bazgi, która tej umowy nie podpisała i dlatego nie można było dokonać wypłaty. Również panu Sarzyńskiemu nie można było wypłacić ponieważ nie był on wówczas inkasentem.
Pan Strzelecki zabierając głos przypomniał iż wcześniej zgłaszał fakt uszkodzenia dwóch studzienek przy ul. Regulskiej w Regułach (brak włazów), które stanowią zagrożenie dla mieszkańców. Poprosił o szybką interwencję. Jak również zarwana jest studzienka kanalizacyjna naprzeciwko ul. Wiejskiej. Chciałby się również dowiedzieć kiedy zostanie skończona budowa chodnika w ul. Wiejskiej rozpoczęta w 2002 roku.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż chodnik w ul Wiejskiej do końca b.r. zostanie zakończony, natomiast naprawę uszkodzeń w ul. Regulskiej należy rozwiązać wspólnie z powiatem.
Pan Kwietniak uzupełniając odpowiedź poinformował iż dziura, brak włazów będzie pozytywnie załatwiona.
Pan Strzelecki ponownie zabierając głos poinformował, że w ubiegłym roku w budżecie zaplanowany był projekt i realizacja chodnika w ul. Działkowej. Natomiast w materiałach budżetowych bieżącego roku nie ma już tej inwestycji, tylko jest wstawiona mała kwota na projekt. Druga sprawa dotyczy postawienia szlabanu przy ul. Regulskiej, naprzeciwko wjazdu na drogę do Policji. Chciałby się dowiedzieć, czy ta sprawa była uzgodniona w urzędzie.
Pan Kwietniak poinformował iż grunt jest własnością agencji skarbu państwa, która ma prawo zamknąć dojazd do swojej posesji, uniemożliwiając dziką zwałkę.
Pan Strzelecki odpowiadając wyjaśnił iż szlaban zrobiła firma, która prowadzi tam zwałkę ziemi.
Pan Wójt poinformował iż osobiście na miejsce podjedzie i sprawę wyjaśni. Jeśli ktoś bez pozwolenia podnosi teren działki musi za to ponieść odpowiedzialność.
Pan Strzelecki chciałby aby kilka koszy postawić w parku w Regułach oraz chciałby się dowiedzieć ile z 39 koszy przypadnie na inne miejscowości poza Michałowicami i Komorowem. Następnie poprosił o odpowiedzieć co jest z terenem zagarniętym przez mieszkańca Reguł przy ul. Wiejskiej, tuż przy parku (około 100m2), przypomniał iż sprawa w sądzie była wygrana przez gminę. Następnie chciałby się dowiedzieć dlaczego sołtysi dostają kwestionariusz na tak krótki okres 7 dni.
Pan Płodzik wyjaśniła, iż wynika to z ordynacji podatkowej. W okresie tym sołtys jest zobowiązany wywiesić ogłoszenie, zawiadomić podatników i wcale nie musi chodzić ale wystarczy umieścić informację, że w tym okresie jest zbierany podatek. Wpłacających podatki u inkasentów jest bardzo mało, ponieważ dużo ludzi wpłaca do urzędu jednocześnie sprawdzając stan swojego konta podatkowego.
Pan Chruściak zabierając głos poinformował, iż chciałby się dowiedzieć czy jeśli na terenie naszej gminy nie było by posterunku policji, to czy policja jest zobowiązana obsługiwać naszą gminę.
Pan Wójt potwierdził iż tak.
Pan Chruściak ponownie zabierając głos składa wniosek w sprawie zliczenia wszystkich pieniędzy, które wydajemy w ciągu roku na to, żeby na terenie naszej gminy funkcjonował Komisariat Policji. Wiąże się to z coraz większymi pieniędzmi wydawanymi na policję, a w perspektywie ma być zwiększony posterunek do 25 policjantów a więc możemy się spodziewać jeszcze większych nakładów finansowych. Poprosił o zorientowanie się ile gminę by kosztowała straż gminna, albo ochrona, wiedząc że opiekę policji i tak gmina będzie miała zapewnioną. Dzielnicowi i tak muszą przemieszczać się po naszym terenie.. Uważa że jest to sprawa warta zastanowienia.
Pani Tomczak zabierając głos chciałaby się dowiedzieć co się dzieje w sprawie spółki RES-MED.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił, iż spółka wszystkie należności w stosunku do gminy uregulowała, a więc nie zalega z opłatami. Wystąpiła z pismem aby odstąpić od wydzierżawienia ośrodka w Komorowie.
Pani Tomczak ponownie zabierając głos chciałaby się dowiedzieć, czy była zmiana umowy ze spółką RES-MED.
Pan Wójt odpowiadając poinformował iż takiej zmiany nie było.
Pani Tomczak poinformowała, że z wpisu do Krajowego Rejestru Sądu wynika, że w dniu 27 marca 2003 roku dokonano wykreślenia siedziby z ul. Środkowej 63 na ul. Ludową 7. Ponieważ spółka przeniosła swoją siedzibę to chciałaby się dowiedzieć, czy była taka zgoda wójta, czy była to decyzja samowolna. Przypomniała, że w umowie nie było zapisu, że siedziba spółki ma być w wynajętym lokalu przez gminę. Uważa, że czym innym jest wynajęcie spółce lokalu pod działalność zdrowotną a czym innym jest oddanie lokalu pod siedzibę spółki, która prowadzi różne działalności.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił, że jeśli spółka dokonuje zmian w rejestrach to nie ma obowiązku informować o tym wszystkich i ma prawo przy lokalu swoją siedzibę określić i wójta o zgodę nie prosić. Te sprawy prowadzi sąd rejestrowy.
Pani Domańska (mecenas) zabierając głos poinformowała iż spółka w sprawie zmiany siedziby nie zwracała się o zgodę do Wójta, to jest kwestia tego, czy sąd żądał od spółki dokumentów na okoliczność dysponowania prawem do lokalu. Jeżeli sąd zarejestrował tę zmianę, to uznał że pod względem prawnym jest wszystko w porządku.
Pan Chruściak zabierając głos poinformował, iż spółka obsługując jedną z najbardziej poważnych rzeczy w gminie – służbę zdrowia, zachowuję się nieodpowiedzialnie świadczy o tym choćby ostatnie pismo dot. wstrzymania decyzji w sprawie rozwiązania umowy na korzystanie z pomieszczeń przychodni w Komorowie do 31 lipca 2003 roku. Uważa, że spółka obsługuję całą gminę i wycofanie się z jednej części gminy oznacza to, że nie będzie obsługiwała gminy w ogóle, jest to podstawowa rzecz dzięki której ta spółka wygrała przetarg. Zwykle umowy są podpisywane na cały rok, dlatego się dziwi jak można wycofać się w lipcu, kto będzie obsługiwał półtora tysiąca mieszkańców. Poprosił o bardzo poważne zajęcie się tą sprawą.
Pani Domańska poinformowała, iż umowy są zawarte na czas określony – 10 lat. W czasie gdy umowy były zawierane nie było możliwości wypowiedzenia takiej umowy, opierało to się na orzecznictwie SN. Taką umowę można było rozwiązać za porozumieniem stron w każdym momencie, natomiast wypowiedzieć w przypadkach określonych w umowie. Nasza umowa zawiera przypadki, które uprawniają gminę do jej wypowiedzenia. Natomiast w sytuacji w której spółka zwraca się o rozwiązanie tej umowy to w grę wchodzi rozwiązanie za porozumieniem stron, to zależy od decyzji jaką podejmie pan Wójt. Jest to kwestia do przeanalizowania, zastanowienia się. Przypomniała iż gmina nie zleciła spółce zadania polegającego na obsłudze medycznej mieszkańców tylko wydzierżawiła lokal na działalność medyczną.
Pan Chruściak zaproponował aby sprawę rozpoznać od samego początku, przeanalizować protokoły z odbytych sesji na ten temat i na ich podstawie podjąć odpowiednie działania, które by zmierzały do tego, abyśmy w dalszym ciągu opiekę zdrowotną na odpowiednim poziomie zapewniali. Uważa, że spółka ma obowiązek prowadzić działalność dotąd, dopóki gmina nie będzie przygotowana na załatwienie spraw formalnie, a najprawdopodobniej nie może to się stać przed końcem roku.
Pan Bryksa zabierając głos dziwi się, że gmina zawierając umowy z RES-MED. nie zainteresowała się tym, żeby w tych umowach było zawarte zlecenie prowadzenia opieki medycznej na terenie gminy. Chciałby widzieć aktywną rolę gminy, wójta który będzie się domagał konkretnych rzeczy od firmy w interesie mieszkańców, które mogą być już zagrożone za miesiąc. Zwracając się do pana Wójta poprosił o aktywne rozgrywanie w tej sprawie a nie czekanie na to co firma zaproponuje. Podziękował za odpowiedź na interpelację z poprzedniej sesji, która dotyczyła ochrony flory na terenie Komorowa, nie jest to odpowiedź pełna; nie ma odpowiedzi na sugestię w kierunku ochrony podobnej jaką mają: Al. Starych Lip i Al. M. Dąbrowskiej w kierunku ochrony takiej samej Al. Kasztanowców przy ul. 3-go Maja i Harcerskiej. Poprosił o odpowiedź w formie interpelacji na jakich warunkach jest to możliwe i co należy zrobić aby to się udało. Poprosił również o odpowiedź w jaki sposób możemy bardziej chronić sosny zabytkowe, które rosną na prywatnych posesjach w pasie pomiędzy Al. Starych Lip a ul. Komorowską. Następnie poprosił Pana Wójta o odniesienie się do uchwał podjętych przez mieszkańców Komorowa i Granicy na ostatnim ogólnym zebraniu mieszkańców. Złożył ustną interpelację w sprawie strony internetowej naszego urzędu, naszej gminy. Uważa, że strona jest na niskim poziomie, nie ma informacji kto jest wójtem, wicewójtem, radnym, jaki jest skład rady, co robi wójt, za co odpowiada, jakie są ostatnie decyzje, nie ma ostatnich tekstów uchwał Rady Gminy. Chciałby się dowiedzieć kto nadzoruje administrowanie stronę internetową, kto odpowiada za przekazywanie materiałów do publikacji, kto decyduje jakie materiały będą opublikowane na stronie internetowej. Czy Gmina ma obowiązek publikować materiały na stronie internetowej i czy się z tego obowiązku wywiązuje.
Pani Idzikiewicz odpowiadając wyjaśniła, iż nasza gmina jest jedną z nielicznych gmin która ma biuletyn informacyjny w którym znajdują się już informacje które powinny być dopiero od 1 lipca 2003 r.
Pan Wójt odpowiadając poinformował, że wysłał pocztą odpowiedź dotyczącą odniesienia się do podjętych uchwał na zebraniu ogólnym mieszkańców Komorowa.
Pani Zawiślak zabierając głos poinformowała, iż 16 stycznia było zebranie mieszkańców w sprawie bezpieczeństwa. Była między innymi omawiana sprawa ronda; Sokołowska, Komorów, Parkowa i do tej pory nie są usunięte chaszcze przy tym skrzyżowaniu co powoduje zagrożenie bezpieczeństwa.
Pan Dybowski zabierając głos poinformował, iż w osiedlu Komorów-Granica zostały wykonane białe pasy na drogach, które są obecnie niewidoczne. Dlatego chciałby się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość reklamacji do firmy która je wykonywała. Następnie chciałby się dowiedzieć czy w sprawie RES-Med.-du i pomieszczeń po nim są już jakieś koncepcje, ponieważ docierają do Zarządu Osiedla sprzeczne sygnały o przeznaczeniu pomieszczeń pod Referat Oświaty i Wychowania albo pod Komisariat Policji.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż sprawa pomieszczeń po RES-MED. jest jasna, lokal jest wydzierżawiony na okres 10 lat a każda taka dzierżawa wymaga stosownej uchwały Rady Gminy. Więc Rada Gminy w stosownym momencie podejmie stosowne stanowisko.
Pan Zieliński zabierając głos chciałby się dowiedzieć czy do Opaczy Kolonii będzie dojeżdżał autobus szkolny. Obecnie jeździ autobus po dzieci z Opaczy Małej.
Pan Wójt odpowiadając poinformował, iż sprawa autobusu jest prowadzona od 6-ciu miesięcy. Będzie przetarg po którym powinna być linia autobusowa uruchomiona od września br.
Pan Bryksa poruszył sprawę wymiany młodzieży gimnazjum do Włoch. Chciałby się dowiedzieć czy pojadą dzieci tylko ze Szkoły z Michałowic czy z terenu całej gminy.
Pan Wójt poinformował iż na poprzedniej sesji wyjaśnił, że w pierwszej kolejności wyjadą dzieci z Michałowic a w kolejnym etapie w przyszłym roku jak wymiana będzie kontynuowana dołączą dzieci z innych szkół. 
 
Wobec wyczerpania się wszystkich głosów w dyskusji i porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady pan Piotr Hoser zamknął obrady IX sesji Rady Gminy Michałowice.
 
Protokołowała
Urszula Bejda.
Data publikacji: 06.10.2006 10:01
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 32
Autor: Urszula Bejda