Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
02.01.2007 12:06

Protokół Nr II

Z obrad II sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2006-2010 z dnia: 2006-12-04
Z obrad II sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2006-2010 odbytych w dniu 4 grudnia 2006 r. w siedzibie Urzędu Gminy w Michałowicach przy ul. Raszyńskiej 34.
Stan rady – 15 radnych, w sesji uczestniczyło 14 radnych.
Nieobecny pan Marek Seretny.
 
Ad. pkt. 1
Przewodniczący pan Sławomir Walendowski powitał wszystkich przybyłych na sesję Rady Gminy, informując, że na Sali obrad obecnych jest 12 radnych, w związku z czym Rada może podejmować uchwały.
Następnie odczytał projekt porządku obrad.
1.       Sprawy porządkowe.
2.       Ślubowanie Wójta Gminy.
3.       Podjęcie uchwał w sprawach:
1)      ustalenie składu osobowego Komisji Rewizyjnej,
2)      ustalenie składu osobowego Komisji Budżetu i Finansów,
3)      ustalenie składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej,
4)      ustalenie składu osobowego Komisji Spraw Społecznych,
5)      ustalenie składu osobowego Doraźnej Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego.
4.       Informacja Wójta Gminy.
5.       Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Gminy.
6.       Sprawy wniesione.
Za przyjęciem   - 12
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Porządek obrad II sesji został przyjęty.
 
Ad. pkt 2.
Pan Walendowski poprosił zastępcę Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej pana Leszka Gałązkę o wręczenie zaświadczenia o wyborze na Wójta Gminy Michałowice.
Pan Leszek Gałązka w imieniu Komisji Wyborczej przekazał gratulacje z okazji wyboru na Wójta, następnie wręczył panu Wójtowi zaświadczenie.
Pan Sławomir Walendowski poprosił wójta o powstanie i złożenie wobec rady gminy ślubowania , następującej treści „Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy” 
Wójt Lawrence złożył ślubowanie z dodaniem zdania „tak mi dopomóż Bóg”.
Pan Sławomir Walendowski złożył gratulację życząc owocnej pracy.
Pan Roman Lawrence zabierając głos podziękował wszystkim za przybycie na II sesję Rady Gminy, poinformował, że większość osób zna osobiście z wieloma już wcześniej współpracował na różnych polach pracy dla dobra naszej społeczności. Będzie razem z Radą Gminy dalej kontynuował to co dobre, to co kiedyś razem zostało rozpoczęte: budowę infrastruktury technicznej, budowę wodociągów, budowę kanalizacji. Podkreślając, iż ważną sprawą będzie budowa budynku Urzędu Gminy. Stwierdził, że w dalszym ciągu należy otaczać szczególną troską nasze szkoły, ponieważ właśnie w nich dorasta nowe pokolenie mieszkańców naszej gminy, zdobyte w nich dobre wykształcenie i wychowanie będzie przepustką dla naszej młodzieży do dobrego sukcesu w przyszłym życiu zawodowym i społecznym. Na koniec przytoczył fragment wiersza napisanego na okoliczność ostatnich wyborów przez pana Stanisława mieszkańca naszej gminy z Komorowa, poety, pisarza i publicystę.
”..... samorząd to poważna sprawa,
to nie festyn, ognisko i tania zabawa,
kto tej sprawy na sercu nie czuje,
w myślach swych nie pojmuje,
ten ciągle bierze i baluje,
kto zaś wie jak budować, jak dawać
pragnie nie tylko zarządzać i dzielić
lecz chce również pracować i pomagać”    
Pani Idzikiewicz w imieniu pracowników Urzędu Gminy złożyła gratulację i życzyła owocnej pracy dla społeczności naszej Gminy.
Pan Walendowski zarządził 5-cio minutowa przerwę.
 
Ad. 3. ppkt. 1 
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej.
Pan Walendowski zabierając głos zgłosił autopoprawkę w podstawie prawnej polegającą na zamianie artykułu 21 na art.18a. Następnie zaproponował, aby Komisja Rewizyjna pracowała w składzie 5-osobowym.
 
Wobec braku innych wniosków przystąpiono do głosowania wniosku pana Walendowskiego w sprawie 5-osobowego składu komisji.
Za wnioskiem      - 14
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się    - 0
Rada wniosek przyjęła.
 
Przystąpiono do zgłaszania kandydatur do komisji rewizyjnej.
 
Pani Borzymowska zgłosiła panią Brzeską - Kalczuk – wyraziła zgodę.
Pan Zacny zgłosił pana Chruściaka     - wyraził zgodę.
Pan Rajski zgłosił pana Hanca – wyraził zgodę.
Pan  Jastrzębski zgłosił panią Borzymowską – wyraziła zgodę.
Pan Chruściak zgłosił pana Rajskiego - wyraził zgodę.
Pani  Zalewska zgłosiła pana Bryksę – wyraził zgodę
 
Pan Walendowski poinformował, iż głosowanie odbędzie się zwykłą większością głosów.
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Rewizyjnej.
 
Pani Brzeska-Kalczuk otrzymała 7 głosy „za”, 0 głosów „przeciw”, 7 głosów „wstrzymujących się”  
Pan Chruściak otrzymał 8 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”
Pan Hanc otrzymał 8 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”
Pani Borzymowska otrzymała 6 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 8 głosów „wstrzymujących się”
Pan Rajski otrzymał 8 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”
Pan Bryksa otrzymał 6 głosów „za”, 1 głos „przeciw”, 7 głosów „wstrzymujących się”
 
Pan Sławomir Walendowski stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Rewizyjnej zostały wybrane następujące osoby: pani Hanna Brzeska-Kalczuk, pan Tadeusz Chruściak, pan Eugeniusz Hanc, pani Ewa Borzymowska, pan Paweł Rajski.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej. W § 1 wpisujemy liczbę członków 5, a w § 2 następujących radnych: Hanna Brzeska-Kalczuk, Tadeusz Chruściak, Eugeniusz Hanc, Ewa Borzymowska, Paweł Rajski wraz z zgłoszoną autopoprawką.
Za uchwałą       - 12
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 2
Uchwała Nr II/3/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.3 ppkt 3
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Budżetu i Finansów.
Pan Sławomir Walendowski zabierając głos zaproponował liczbę członków komisji na 8 osób.  
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Walendowskiego w sprawie 8-osobowego składu komisji.
Za wnioskiem      - 14
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się    - 0
Rada wniosek przyjęła.
 
Następnie poprosił o zgłaszanie propozycji kandydatur na członków komisji.
Pan Zacny zgłosił pana Grabkę – wyraził zgodę.
Pan Grabka zgłosił pana Zacnego – wyraził zgodę
Pan Witek zgłosił panią Zawadzką - wyraziła zgodę
Pan Herner zgłosił panią Borzymowską – wyraziła zgodę
Pan Zalewska zgłosiła pana Bryksę - wyraził zgodę
Pan Chruściak zgłosił pana Hanca - wyraził zgodę
Pani Walendowski zgłosił pana Jastrzębskiego - wyraził zgodę
Pan Hanczgosił pana Hernera – wyraził zgodę.
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Budżetu i Finansów.
 
Pan Grabka otrzymał 9 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”  
Pan Zacny otrzymał 9 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”
Pan Zawadzka otrzymała 8 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”
Pan Borzymowska otrzymała 7 głosów „za”, 1 głos „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”
Pan Bryksa otrzymał 6 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 8 głosów „wstrzymujących się”
Pan Hanc otrzymał 9 głosów „za”, 2 głosy „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Jastrzębski otrzymał 13 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Herner otrzymał 13 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
 
 
Pan Walendowski  stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Budżetu i Finansów zostały wybrane następujące osoby: pan Krzysztof Grabka, pan Paweł Zacny, pani Elżbieta Zawadzka, pani Ewa Borzymowska, pan Przemysław Bryksa, pan Eugeniusz Hanc, pan Grzegorz Jastrzębski i pan Wojciech Herner.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Bużetu i Finansów. W § 1 wpisujemy liczbę członków 8, a w § 2 następujących radnych: pan Krzysztof Grabka, pan Paweł Zacny, pani Elżbieta Zawadzka, pani Ewa Borzymowska, pan Przemysław Bryksa, pan Eugeniusz Hanc, pan Grzegorz Jastrzębski i pan Wojciech Herner.
Za uchwałą      - 14
Przeciw            - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr II/4/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.3 ppkt. 4
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej.
Pan Walendowski zaproponował liczbę członków komisji na 8 osób.
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Walendowskiego w sprawie 8-osobowego składu komisji.
Za wnioskiem      - 14
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się    - 0
Rada wniosek przyjęła.
 
Następnie pan Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie propozycji kandydatur na członków komisji.
Pan Rajski zgłosił pana Walendowskiego - wyraził zgodę
Pan  Chruściak zgłosił pana Rajskiego – wyraził zgodę.
Pani  Zalewska zgłosiła pana Bryksę – wyraził zgodę.
Pan Herner zgłosił pana Jastrzębskiego – nie wyraził zgody
Pani Zawadzka zgłosiła pana Grabkę – wyraził zgodę.
Pan Hanc zgłosił pana Witka – wyraził zgodę.
Pan Bryksa zgłosił panią Zalewską – wyraziła zgodę.
Pan Jastrzębski zgłosił panią Borzymowską – wyraziła zgodę.
Pan Rajski zgłosił pana Chruściaka – wyraził zgodę
 
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej.
Pan Walendowski otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”  
Pan Rajski otrzymał 13 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Bryksa otrzymał 7 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 7 głosów „wstrzymujących się”
Pan Grabka otrzymał 11 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Witek otrzymał 10 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 4 głosy „wstrzymujące się”
Pani Zalewska otrzymała 6 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 8 głosów „wstrzymujących się”
Pani Borzymowska otrzymała 7 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”
Pan Chruściak otrzymał 9 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”
 
Pan Walendowski stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej zostały wybrane następujące osoby: pan Sławomir Walendowski, pan Paweł Rajski, pan Przemysław Bryksa, pan Krzysztof Grabka, pan Sławomir Witek, pani Aurelia Zalewska, pani Ewa Borzymowska i pan Tadeusz Chruściak.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej. W § 1 wpisujemy liczbę członków 8, a w § 2 następujących radnych: pan Sławomir Walendowski, pan Paweł Rajski, pan Przemysław Bryksa, pan Krzysztof Grabka, pan Sławomir Witek, pani Aurelia Zalewska, pani Ewa Borzymowska i pan Tadeusz Chruściak.
Za uchwałą      - 14
Przeciw            - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr II/5/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt. 3 ppkt 5
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Spraw Społecznych.
Pan Walendowski zabierając głos zaproponował liczbę członków komisji na 8 osób.
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Walendowskiego w sprawie 8-osobowego składu komisji.
Za wnioskiem      - 14
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się    - 0
 
Następnie poprosił o zgłaszanie propozycji kandydatur na członków komisji.
Pani Borzymowska  zgłosiła panią Brzeską-Kalczuk – wyraziła zgodę
Pan Bryksa zgłosił panią Zalewską– wyraziła zgodę.
Pan Rajski zgłosił pana Witka - wyraził zgodę
Pan Grabka zgłosił panią Zawadzką – wyraziła zgodę
Pan Herner zgłosił pana Jastrzębskiego - wyraził zgodę
Pan Zacny zgłosił pana Hanca  - wyraził zgodę
Pan Walendowski zgłosił pana Zacnego - wyraził zgodę
 
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Spraw Społecznych.
Pani Brzeska Kalczuk otrzymała 9 głosów „za”, 0 głosy „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”  
Pani Zalewska otrzymała 5 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 9 głosów „wstrzymujących się”
Pan Witek otrzymał 9 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”
Pani Zawadzka otrzymała 10 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 4 głosy „wstrzymujące się”
Pan Jastrzębski otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”
Pan Hanc otrzymał 11 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”
Pan Zacny otrzymał 11 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
 
Pan Walendowski stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Spraw Społecznych zostały wybrane następujące osoby: pani Hanna Brzeska-Kalczuk, pani Aurelia Zalewska, pan Sławomir Witek, pani Elżbieta Zawadzka, pan Grzegorz Jastrzębski, pan Hanc Eugeniusz, pan Paweł Zacny.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Spraw Społecznych. W § 1 wpisujemy liczbę członków 8, a w § 2 następujących radnych: pani Hanna Brzeska-Kalczuk, pani Aurelia Zalewska, pan Sławomir Witek, pani Elżbieta Zawadzka, pan Grzegorz Jastrzębski, pan Hanc Eugeniusz, pan Paweł Zacny.
Za uchwałą      - 14
Przeciw            - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr II/6/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt. 3 ppkt 6
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Doraźnej Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego.
Pan Sławomir Walendowski zabierając głos poinformował, że zgodnie z zapisem statutowym zwoływana jest w sprawach szczególnych z woli Wójta. Zaproponował liczbę członków komisji na 4 osoby.
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Walendowskiego w sprawie 4-osobowego składu komisji.
Za wnioskiem      - 14
Przeciw                 - 0
Wstrzymało się    - 0
 
Przystąpiono do zgłaszania kandydatur na członków komisji.
Pan Grabka zgłosił pana Rajskiego - wyraził zgodę
Pan Hanc zgłosił pana Chruściaka - wyraził zgodę
Pani Borzymowskazgłosiła pana Jastrzębskiego – wyraził zgody.
Pan Jastrzębski zgłosił panią Borzymowską – wyraziła zgodę.
Pan Jastrzębski zgłosił panią Brzeską-Kalczuk – wyraziła zgodę.
Pan Zacny zgłosił pana Grabkę – wyraził zgodę.
 
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego.
Pan Rajski otrzymał 9 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”,  2 głosy „wstrzymujące się”  
Pan Chruściak otrzymał 8 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”
Pan Jastrzębski otrzymał 8 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”
Pan Borzymowska otrzymała 6 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 8 głosów „wstrzymujących się”
Pani Brzeska-Kalczuk otrzymała 7 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”   
Pan Grabka otrzymała 8głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 5 głosów „wstrzymujących się”  
 
Pan Sławomir Walendowski zabierając głos stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego zostały wybrane następujące osoby: pan Paweł Rajski, pan Tadeusz Chruściak, pan Grzegorz Jastrzębski, pan Krzysztof Grabka.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego. W § 1 wpisujemy liczbę członków 4, a w § 2 następujących radnych: pan Paweł Rajski, pan Tadeusz Chruściak, pan Grzegorz Jastrzębski, pan Krzysztof Grabka.
Za uchwałą      - 13
Przeciw            - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr II/7/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 4
Brak informacji.
 
Ad. pkt. 5
Pan Przewodniczący przypomniał o składaniu przez radnych Oświadczeń Majątkowych. Poinformował, że niezłożeni w terminie oświadczenia o stanie majątkowym, o działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka, oświadczenia o umowach cywilnoprawnych zawartych przez małżonka lub informacji o zatrudnieniu, rozpoczęciu świadczenia pracy lub wykonywania czynności zarobkowych albo zmianie stanowiska małżonka to powoduje wygaśnięcie mandatu radnego.
Następnie poprosił o podanie do biura rady informacji o dyżurach radnych.
 
Ad. pkt 6
Pan Chruściak zapytał o uprawomocnienie się uchwały o utrzymaniu porządku i czystości w gminie, stwierdzając iż należy jak najszybciej wprowadzić ją w życie i rozpropagować.
Pan Wójt poinformował, iż uchwała jeszcze się nie uprawomocniła.
Pan Chruściak zaproponował przemyślenie wprowadzenie ulg podatkowych dla domostw z ogrzewaniem ekologicznym, jak elektrycznym lub gazowym.
Następnie zaproponował sprzątnięcie gruzu na łąkach, nad Utratą i obciążenie kosztami właściciela działki.
Poprosił o przekazanie  na następną sesję informacji dotyczącej sprawy zagrodzenia ulicy Wschodniej.
Pan Bryksa poprosił o wpisanie w ankiecie radnego formuły wyrażającej zgodę radnych na przetwarzanie swoich danych osobowych. Zaproponował, aby odbyło się to w prawnie przewidzianej formie, aby radni wyrazili zgodę i aby był określony zakres udostępniania i przetwarzania danych osobowych radnych przez biuro rady Gminy.
W sprawie terminów sesji zwrócił uwagę, iż zgodnie ze statutem radni mają być powiadamiani z 6-dniowym wyprzedzeniem. Przed ostatnią sesją, nie został zachowany statutowy termin zawiadomienia o sesji. Zaapelował, aby zawiadomienia o sesjach były przekazywane z należytym, odpowiednim wyprzedzeniem.
Pan Walendowski wyjaśnił, iż co do zwołania ostatniej sesji to termin 6-dniowy nie mógł być zachowany ze względu na ustawowo określony termin ślubowania wójta.
Pani Zalewska zapytała o etap uzgodnień ze Spółdzielnią „Budowa” z Warszawy Ursusa w sprawie pozyskania sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z terenu osiedla Ostoja w Komorowie.
Pan Wójt poinformował o wpłynięciu pisma z MPWiK informującego o nie przekazaniu jakichkolwiek sieci gminie Michałowice. Następnie stwierdził, że z Spółdzielnią „Budowa”  nie było ostatnio w omawianej sprawie korespondencji.
 
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji i porządku obrad Przewodniczący Rady pan Sławomir Walendowski zamknął obrady II sesji Rady Gminy.
 
Protokołowała
Urszula Bejda
Data publikacji: 02.01.2007 12:06
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 23
Autor: Urszula Bejda