Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
12.02.2008 13:19

Protokół nr XV

Z obrad XV sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2006-2010 z dnia 2007-12-10
Z obrad XV sesji Rady Gminy Michałowice odbytej w dniu 10 grudnia 2007 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Michałowicach przy ul. Raszyńskiej 34.
Stan rady – 15 radnych, w sesji uczestniczyło 12 radnych.
 
Ad. pkt. 1
Przewodniczący pan Sławomir Walendowski powitał wszystkich przybyłych na sesję informując, że na sali obrad obecnych jest 9 radnych, w związku z czym Rada może podejmować uchwały.
1.       Sprawy porządkowe.
2.      Przyjęcie protokołu z XII, XIII sesji Rady Gminy.
3.      Podjęcie uchwał w sprawach:
1)      Określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 rok.,
2)      zwolnień w podatku od nieruchomości na 2008 rok,
3)      zarządzenia poboru podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso,
4)      określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 r. na terenie Gminy Michałowice,
5)      dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2007 rok,
6)      nieodpłatnego przejęcia od Lokatorsko-Własnościowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Budowa” z siedzibą w Warszawie prawa użytkowania wieczystego części nieruchomości pod ul. Rubinową położoną w Komorowie Gm. Michałowice,
7)      przyjęcia na rzecz Gminy Michałowice darowizny nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę Ew. nr 671 o pow. 1244 m2, położonej w Komorowie Wsi Gm. Michałowice,
8)      zawarcia Porozumienia międzygminnego w sprawie powierzenia Gminie Milanówek zadania publicznego,
9)      powiadomienia Sekretarza Gminy Michałowice i Skarbnika Gminy Michałowice o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego,
10) stwierdzenia wygaśnięcia mandatu przewodniczącego Zarządu Osiedla Komorów (Komorów,Granica),
11) zmieniająca uchwałę Nr XLIV/409/2006 Rady Gminy Michałowice z dnia 13 października 2006r. w sprawie zasad udzielania stypendiów im. Jana Pawła II studentom szkół wyższych,
12) zasad i trybu przyznawania, wstrzymywania i cofania stypendiów sportowych,
4.      Sprawozdanie z międzysesyjnej działalności Wójta Gminy za okres od 16.10.2007 r. do 28.11.2007 r.
5.      Sprawozdanie z realizacji uchwał podjętych na XIV sesji.
6.      Informacja Wójta Gminy.
7.      Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Gminy.
8.      Sprawy wniesione.    
Za przyjęciem   - 9
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Porządek obrad XV sesji został przyjęty.
 
Ad. pkt. 2
Przewodniczący Rady pan Sławomir Walendowski poinformował, iż projekty protokołów z XII i XIII sesji Rady Gminy, zgodnie z informacją, były wyłożone do wglądu w biurze rady, zapytał o uwagi do ich treści.
Nie zgłoszono uwag.
Za przyjęciem   - 8
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 1
 
Ad. pkt 3. 1
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 rok.
Pan Wójt poinformował, że treść uchwały jest zgodna z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych. Następnie przedstawił propozycje w sprawie określenia stawek podatków i opłat na terenie Gminy Michałowice na 2008 rok.Zgłosił autopoprawkę w podstawie prawnej polegającą na dopisaniu słowa „Michałowice”. Podtrzymał wcześniej zaproponowane stawki, przestawione w uzasadnieniu do projektu uchwały.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna. Korekty do stawek, które proponowała komisja przedstawi przy omawianiu poszczególnych stawek.
Pani Brzeska–Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Pan Bryksa zapytał o przyczynę propozycji pana Wójta w sprawie stawki od budowli zajętych na działalność gospodarczą w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym, która zawsze była podejmowana maksymalnie, ze względu na brak jej występowania w naszej gminie.
Pan Wójt poinformował, że Gminna Spółdzielnia „Michałowiczanka” przymierza się do rozpoczęcia działalności w tej dziedzinie i będzie to w kierunku spółdzielni ukłon, aby podjęła taką działalność. Chodzi o to, aby jedynym materiałem siewnym były nasiona kwalifikowane, aby to nie były nasiona do siewu wymieniane między rolnikami, ponieważ ze względu gospodarczego nie jest to najlepsze rozwiązanie.
Pan Bryksa poinformował, że przyłączył się do wniosku Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej w sprawie zmiany stawki podatku od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej z 0,71zł na 0,70zł. Druga propozycja dotyczy zmiany stawki od budynków mieszkalnych z 0,59zł na 0,58zł. Przedstawione propozycje wynikają z wyliczenia procentowego. W podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej zaproponował zmianę stawki z 19,00zł na 18,60zł. która wynika z wyliczenia inflacyjnego.
Pani Borzymowska złożyła wniosek popierający propozycje pana Bryksy w sprawie stawek.
Pan Wójt poinformował, że doskonale rozumie argument inflacyjny wskaźników ceny usług, przypomniał, że w roku ubiegłym nie były ustalone maksymalne stawki przedstawione przez Ministerstwo Finansów. Propozycje państwa radnych w sprawie zmiany stawek traktuje jako gest a nie wspieranie działalności gospodarczej.
Pani Zawadzka stwierdziła, iż zgłaszane propozycje zmiany stawek o grosz lub kilka groszy, to dla przeciętnego mieszkańca nie jest to kwota duża, natomiast z punktu widzenia gminy są to natomiast już duże kwoty, za które można już wyremontować drogi. Podała przykład, że od budynku o pow. 140m2 jest to ulga dla mieszkańców w kwocie 1 zł 40 gr.
Pan Bryksa stwierdził, iż jest to gest w stronę mieszkańców a nie preferencje gospodarcze.
Pan Rajski przypomniał o propozycji komisji GKiP odnośnie stawek na budynki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w wysokości 18,80zł. Następnie złożył wniosek o utrzymanie stawek proponowanych przez pana Wójta.
Pan Walendowski zaproponował przejście do głosowania propozycji stawek.
Pan Bryksa zaproponował zamykanie poszczególnych stawek głosując z przyjęciem jak najdalej idącego wniosku, w trybie  najniższej stawki.
Pan Walendowski zgodził się z taką propozycją.
 
Propozycje stawek
Stawka podatku od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – propozycja – 0,70 zł.
Za                       - 4
Przeciw              - 5
Wstrzymało się - 0
Wniosek nie został przyjęty.
 
Stawka podatku od budynków lub ich części mieszkalnych propozycja - 0,57 zł
Za                       - 2
Przeciw              - 7
Wstrzymało się - 1
Wniosek nie został przyjęty.
 
Stawka podatku od budynków lub ich części mieszkalnych propozycja - 0,58 zł
Za                       - 7
Przeciw              - 3
Wstrzymało się - 0
Stawka została przyjęta.
 
Stawka podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej
- wniosek najdalej idący to propozycja 18,60 zł
Za propozycją   - 2
Przeciw              - 8
Wstrzymało się – 0
Wniosek nie został przyjęty.
Stawka podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej
- propozycja 18,80 zł
Za propozycją   - 4
Przeciw              - 2
Wstrzymało się – 3
Wniosek został przyjęty.
Następnie pan Walendowski odczytał zaproponowane stawki podatku od nieruchomości.
Stawka podatku od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 0,71zł.
Stawka podatku od gruntów pod jeziorami – 3,74 zł.
Stawka podatku od gruntów pozostałych - 0,17 zł.
Stawka podatku od budynków lub ich części mieszkalnych –  0,58 zł
Stawka podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej
- 18,80 zł
Stawka podatku od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym –  8,66 zł.
Stawka podatku od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych– 3, 60zł
Stawka podatku od budynków pozostałych, w tymzajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 3,00 zł.
Stawka podatku od budowli –  2%.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 rok z autopoprawką pana Wójta i przyjętymi wnioskami.
Za przyjęciem   – 8
Przeciw              - 1
Wstrzymało się – 1
Uchwała Nr XV/ 84 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 2
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2008 rok.
Pani Płodzik poinformowała, że przedstawione propozycje zwolnień w podatku od nieruchomości zawierają zwolnienia obowiązujące w roku podatkowym 2007 na terenie naszej gminy.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
Pani Brzeska–Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2008 rok.
Za przyjęciem   – 10
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 85 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 3
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso.
Pani Płodzik poinformowała, iż projekt uchwały w swojej treści jest taki sam jak obowiązujący w 2007 roku, wynagrodzenia sołtysów również pozostają takie same.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
Pani Brzeska–Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso.
Za przyjęciem   – 11
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 86 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 4
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 r. na terenie Gminy Michałowice.
Pani Płodzik zabierając głos poinformowała, iż zaproponowane stawki są na poziomie roku ubiegłego (stawki w załączeniu do protokołu).
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
Pani Brzeska–Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Pan Bryksa stwierdził, iż pan Wójt stosuje bardzo wybiórczo politykę preferencji w stosunku do działalności gospodarczej, raz mówiąc o wielkich zakładach, powierzchniach, przedsiębiorcach którzy płacą podatek od nieruchomości a następnie mówiąc o małych firmach, czy też o osobach prywatnych, które prowadzą działalność transportową borykając się z ogromnymi problemami i dla nich właśnie preferencja w postaci utrzymywanego bez zmian bez wzrostu podatku od środków transportowych. Stwierdził, iż jest to niekonsekwentna polityka, zawierająca w sobie jakoś dozę, kto wie czy nie wpływów grupowych, które nie potrafi zrozumieć od wielu lat, dziś także nie rozumie i stąd będzie widoczne jego stanowisko w trakcie głosowania.
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 r. na terenie Gminy Michałowice.
Za przyjęciem   – 8
Przeciw              - 1
Wstrzymało się – 2
Uchwała Nr XV/ 87 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 5
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2007 rok.
Pan Wójt poinformował, iż jest to typowy projekt uchwały i poprosił panią skarbnik o skrótowe omówienie poszczególnych załączników.
Pani Jankowska omówiła poszczególne załączniki. Poinformowała, iż w załączniku nr 4 zostały przedstawione na obecnej sesji autopoprawki, które stanowią załącznik do protokołu.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
Pani Brzeska–Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Pan Bryksa zapytał, dlaczego nie są aktualizowane Wieloletnie Programy Inwestycyjne i czy obecnie nie ma sprzeczności prawnej wewnątrz gminy Michałowice. Zwrócił uwagę na zapis w zał. Nr 6 w którym wymienione przedszkola powinny się znajdować w Granicy, lub w Komorowie-Granicy.
Pan Wójt wyjaśnił, iż taki zapis został przyjęty w uchwale budżetowej i musi tak pozostać.
Pan Walendowski wyjaśnił, iż sprzeczności nie widzi i uważa, że nie trzeba na każdej sesji aktualizować WPI.
Pan Wójt wyjaśnił, iż ze względu na wzrost cen i zwiększony podatek VAT w budownictwie, wiele zadań w zakresie finansowym należy w przyszłości wykreślić.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2007 rok z autopoprawką.
Za przyjęciem   – 9
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 3
Uchwała Nr XV/ 88 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 6
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia od Lokatorsko-Własnościowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Budowa” z siedzibą w Warszawie prawa użytkowania wieczystego części nieruchomości pod ul. Rubinową położoną w Komorowie Gm. Michałowice.
Pani Gedymin poinformowała, że projekt uchwały dotyczy działki nr ew.1083 o pow.0,2615 ha położonej w Komorowie, która jest działką zajętą pod drogę na osiedlu mieszkaniowym „Ostoja”.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia od Lokatorsko-Własnościowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Budowa” z siedzibą w Warszawie prawa użytkowania wieczystego części nieruchomości pod ul. Rubinową położoną w Komorowie Gm. Michałowice.
Za przyjęciem   – 12
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 89 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 7
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia na rzecz Gminy Michałowice darowizny nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę ew. nr 671 o pow. 1244 m2, położonej w Komorowie Wsi gm. Michałowice.
Pani Gedymin poinformowała, że projekt uchwały dotyczy przejęcia drogi położonej we wsi Komorów, o szerokości 6 m, stanowiącej dz. ew. 671, będącą przedłużeniem istniejącej, gminnej drogi.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia na rzecz Gminy Michałowice darowizny nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę ew. nr 671 o pow. 1244 m2, położonej w Komorowie Wsi gm. Michałowice.
Za przyjęciem   – 12
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 90 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 8
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zawarcia Porozumienia międzygminnego w sprawie powierzenia Gminie Milanówek zadania publicznego.
Pan Wójt poinformował, iż jest to kolejne porozumienie zmierzające do realizacji zadania „budowy ścieżek rowerowych”, które będzie realizowane wspólnie przez grupę gmin zrzeszonych w związku „Mazovia”. Następnie zgłosił autopoprawkę do §1 polegającą na zmianie ostatnich dwóch wierszy, które będą miały brzmienie „w zakresie przygotowania koncepcji stanowiącej część dokumentacji technicznej budowy ścieżek rowerowych z infrastrukturą”.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Rajski poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
Pani Zalewska stwierdziła, że nasza gmina jako ostatnia z gmin podejmuje taką uchwałę. Zapytała czy pan Wójt nie mógłby działać tak sprawnie, jak działały inne gminy. Następnie zaproponowała, aby pan Wójt poddał jeszcze raz pod opinię właściwych komisji koncepcję ścieżek rowerowych. Stwierdziła, że kolejny raz gmina nie musi zobowiązywać się do uczestniczenia finansowego w przygotowywaniu dokumentacji.
Pan Wójt stwierdził, iż dołoży wszelkich starań, aby koncepcja spełniała wszelkie wymagania i kryteria. Poinformował, że trzeba wiedzieć, że koncepcja ma wyjść spod jednej ręki, natomiast koncepcja którą posiada nasza gmina, będzie tylko jednym z elementów wspólnej koncepcji, w związku z powyższym nie widzi żadnej wątpliwości, aby projektant naszą koncepcję używał bez zgody naszej strony. Co do zapoznania się ponownego z koncepcją na komisjach, to jeśli ktoś złoży taki wniosek, to można się będzie zapoznać, dokonać zmian, poprawek i podjąć kolejną uchwałę w tej samej sprawie.
Natomiast późny terminu podpisania uchwały wynikł z powodu nieakceptowania treści porozumienia i złożenia do niego uwag.
Pan Zalewska złożyła wniosek do §2 ust.1 polegający na dopisaniu na końcu zdania, po przecinku wyrażenia w brzmieniu „który treść stanowi załącznik do uchwały”.
Za wnioskiem   – 2
Przeciw              - 9
Wstrzymało się – 1
Wniosek nie uzyskał akceptacji.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zawarcia Porozumienia międzygminnego w sprawie powierzenia Gminie Milanówek zadania publicznego z autopoprawką pana Wójta.
Za przyjęciem   – 10
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 2
Uchwała Nr XV/ 91 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 9
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy Michałowice i Skarbnika Gminy Michałowice o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego.
Pani Bejda poinformowała, że w marcu 2007 roku była podejmowana podobna uchwała przez Radę Gminy. W związku ze zmianą we wrześniu ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa…. należy podjąć kolejną w tej sprawie uchwałę.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawiepowiadomienia Sekretarza Gminy Michałowice i Skarbnika Gminy Michałowice o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego.
Za przyjęciem   – 12
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 92 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 10
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu przewodniczącego Zarządu Osiedla Komorów (Komorów,Granica).
Pani Idzikiewicz poinformowała, że Przewodniczący Zarządu Osiedla Komorów,Granica złożył rezygnację z funkcji, w związku z powyższym Rada Gminy musi stwierdzić wygaśnięcie i zarządzić wybory.  
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu przewodniczącego Zarządu Osiedla Komorów (Komorów,Granica).
Za przyjęciem   – 10
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 93 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 11
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę Nr XLIV/409/2006 Rady Gminy Michałowice z dnia 13 października 2006r. w sprawie zasad udzielania stypendiów im. Jana Pawła II studentom szkół wyższych.
Pan Wójt zaproponował autopoprawkę w §1 ust.1 uchwały z dnia 13 października 2006 r. polegającą na dopisaniu po słowie studentom wyrażenia w brzmieniu„którzy ukończyli I semestr studiów”.
Następnie zaproponował autopoprawkę do §1 ust.3 projektu uchwały, który otrzymuje brzmienie „3. Stypendium ustanawia się dla nie więcej niż sześciorga studentów w dziedzinach określonych w ust.2”.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pani Brzeska–Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę Nr XLIV/409/2006 Rady Gminy Michałowice z dnia 13 października 2006r. w sprawie zasad udzielania stypendiów im. Jana Pawła II studentom szkół wyższych z autopoprawkami.
Za przyjęciem   – 11
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 94 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3. 12
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania, wstrzymywania i cofania stypendiów sportowych.
Pan Wójt zgłosił autopoprawkę do §4 ust.2 polegającą na wpisaniu po słowie „są” słowa „kwartalnie”. Następna autopoprawka do §1 polegająca na dopisaniu pkt.6 w brzmieniu „którzy osiągają pozytywne wyniki w nauce i zachowaniu”.
Pan Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pani Brzeska–Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania, wstrzymywania i cofania stypendiów sportowych z autopoprawkami.
Za przyjęciem   – 10
Przeciw              - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XV/ 95 /2007 stanowi załącznik do protokołu.
Pan Walendowski zarządził 15 min przerwy.
Prowadzenie sesji po przerwie przejął pan Zacny.
 
Ad. pkt. 4 
Gospodarka Komunalna.
Pani Zalewska poprosiła o przedstawienie informacji, których ciągów przyulicznych mają dotyczyć przycięcia zieleni, oraz gdzie maja być wykonane progi spowalniające na terenie naszej gminy i czy będą wykonane na ul. 3-go Maja w Komorowie.
Pan Łuszczyński wyjaśnił, iż zakres przycięcia drzew obejmuje ul. Kolejową, Szkolną, 3-go Maja w Michałowicach, ul. 3-go Maja, ul. Kraszewskiego, ul. Krasińskiego, ul.Sienkiewicza w Komorowie, ul.Turystyczną i teren koło SUW w Komorowie Wsi.
Progi spowalniające mają być wykonane w ul. Kolejowej w Michałowicach, ul.Słonecznej, ul.Łąkowej w Opaczy Kolonii, ul.Łąkowej w Nowej Wsi, ul.3-go Maja, ul.Moniuszki w Komorowie.
Pan Witek stwierdził, iż firma pani J. Generalczyk nie wywiązuje się z podpisanej umowy na wywóz liści, oraz czyszczenia krawężników i chodników. Liście są pograbione, ale zalegają w przydrożnych rowach jak przy WKD w Michałowicach, przy ul. Szkolnej i w wielu innych punktach. Poprosił o wyegzekwowanie od firmy należności wynikających z podpisanej umowy.
Pan Łuszczyński stwierdził iż firma sukcesywnie wywozi worki z liśćmi, które są sukcesywnie dostawiane przez mieszkańców, głównie z Komorowa.
Pani Borzymowska zapytała o wywożenie worków z liśćmi z Pl. Paderewskiego w Komorowie.
Pan Łuszczyński wyjaśnił, iż worki z liśćmi z Pl. Paderewskiego są odbierane sukcesywnie, natomiast mieszkańcy na bieżąco dowożą nowe. Gmina zbiera liście we własnym zakresie w ramach sprzątania.
Inwestycje i Remonty.
Pani Zalewska zapytała o termin wykonania ogródka jordanowskiego i ścieżki zdrowia przy szkole w Komorowie.
Pan Kawiorski poinformował, iż realizacja zadania ścieżki rowerowej jest przewidziana do końca roku 2008, projekt ogródka jordanowskiego będzie wykonany również w 2008 roku.
Geodezja i Rolnictwo.
Brak pytań.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne.
Pani Borzymowska zapytała, kiedy będzie przedstawiony wariant VI studium.
Pan Wójt poinformował, iż do 15-go grudnia firma „Davos” powinna skończyć prace projektowe.
Kultura, sport i sprawy społeczne.
Brak pytań
Sprawy różne.
Brak pytań.
 
Ad. pkt. 5
Brak pytań.
 
Ad. pkt. 6
Pan Wójt poinformował, że Rada Gminy Michałowice winna się zastanowić co zrobić ze sprawą budowy Komisariatu w Regułach, ponieważ roboty zostały kolejny raz przerwane.
 
Ad. pkt. 7
Pan Walendowski poinformował, że wpłynęło pismo od Powiatowego Lekarza Weterynarii z prośbą o zaproszenie do wzięcia udziału w najbliższej sesji Rady Gminy. Sprawa dotyczy akcji zwalczania choroby u świń.
Wpłynęły pisma z Urzędu Skarbowego w Pruszkowie i Urzędu Skarbowego Warszawa-Mokotów z informacją odnośnie oświadczeń majątkowych.
Pismo pani radnej Zalewskiej skierowane do pana Wójta oraz do wiadomości Przewodniczący Rady Gminy i Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej, dotyczące uzupełnienia wniosków do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Michałowice.
Pismo od mieszkańca Suchego Lasu w sprawie budowy wodociągu do działki nr ewd.99 położonej w Suchym Lesie.
Pismo od państwa J i B Olszaków, do wiadomości Rady Gminy w sprawie ustalenia odszkodowania za drogę publiczną.
Poinformował, że w styczniu zorganizuje spotkanie Rady Gminy dot. podsumowania działalności rady za 2007 rok, następnie w sprawie wypracowania zagadnień i planów pracy na 2008 rok.
Poprosił o uczestnictwo radnych na ważnych świętach, imprezach ponieważ do tej pory uczestnictwo radnych na imprezach było sporadyczne.
Poprosił o uczczenie chwilą ciszy zmarłego mieszkańca Nowej Wsi, długoletniego działacza samorządowego rady sołeckiej, byłego radnego pana Henryka Mączyńskiego.
Pan Wójt poinformował, że wodociąg w Suchym Lesie o ile będą możliwości finansowe zostanie wykonany w 2008 roku.
 
Ad. pkt. 8
Pani Borzymowska poruszyła sprawę usług cateringowych informując, że z zestawienia przedstawionego na Komisji Rewizyjnej wynikało, iż jest to bardzo jednostronna usługa, świadczona przez jedną firmę z Komorowa, co uważa, iż należy to zweryfikować. Zdziwiła się, że na liście usług nie figurowała firma z Michałowic „Kolorowa”. Następnie zwróciła się z prośbą do pana Wójta o przemyślenie, aby zamówienia składane były nie tylko w jedno miejsce.
Pan Wójt poinformował, iż ma swoje poglądy na tę sprawę. Stwierdził, że firma „Kolorowa” z Michałowic nie jest konkurencyjna cenowo, ale organizując między innymi przyjęcie dla osób samotnych, zwrócił się w tej sprawie do firmy „Kolorowa”, która zażądała za to przyjęcie wigilijne więcej niż firma z Komorowa.
Pan Rajski poruszył sprawę trasy autobusu do Janek. Zwrócił się z prośbą do pana Wójta o pomoc w sprawie komunikacji autobusu.
Pan Witek poprosił o ograniczenie przejazdu samochodów osobowych przez drogę pieszą przy przedszkolu w Michałowicach, po chodniku. Poprosił o postawienie utrudnień w przedstawionym miejscu.
Pan Grabka wyjaśnił, iż jest to droga pożarowa i nie można jej zagrodzić dla pojazdów samochodowych.
Pan Wójt poinformował, że zostanie postawiony znak „tylko dla pieszych”.
Pan Witek na ręce pana Wójta podziękował pani dyr. Dymurze za zorganizowanie uroczystości w Nowej Wsi z okazji święta 11-go listopada.
Pani Borzymowska zwróciła uwagę, że za organizowanie imprez kulturalnych płacone są faktury na rzecz organizacji pozarządowych. Zapytała, dlaczego nie został zorganizowany konkurs w ramach którego organizacje powinny przekazać program, terminy, a potem ze wszystkiego się rozliczyć. Płacenie faktur za każdą imprezę zorganizowaną bez przedstawienia terminarza, uważa za nieprawidłowość.
Pan Wójt wyjaśnił, iż nie wszystkie imprezy które organizuje K-40 są finansowane przez gminę, ma ona również inne źródła dochodów. Poinformował, że K-40 nie na początku roku, ale również w trakcie roku występuje często z inicjatywą zorganizowania spotkania, zwracając się z prośbą do gminy o finansowanie, jednak nie wszystkie koszty, które ponosi K-40 są refinansowane przez gminę. Podkreślił, że imprezy cieszą się wielkim powodzeniem, zawsze jest tam powyżej 100 osób. Nie ma takiego obowiązku prawnego, aby na każde zadanie organizować konkurs.
Pani Borzymowska stwierdziła, że są jeszcze inne organizacje i uważa, że należy wrócić do konkursów.
Pan Strzelecki zwrócił się z prośbą, aby przy organizacji przejazdu autobusów do Janek nie zapominać o Regułach.
Pani Zalewska poruszyła po raz drugi sprawę umieszczenia reklam na ogrodzeniu Szkoły w Komorowie. Poinformowała, że nie otrzymała w tej sprawie odpowiedzi od pana Wójta. Zapytała, co pan Wójt w tej sprawie zrobił i czy zostały podjęte działania w zakresie opracowania określającego warunki usytuowania reklam na terenie gminy.
Następnie zapytała, czy Komendant Komisariatu Policji w Regułach przedstawił informację dotyczącą przeprowadzenia działania w zakresie kontroli ruchu drogowego na terenie gminy Michałowice. Taka informacja miała być przedstawiona do 15 października 2007 r. Czy Policja wywiązała się z działań dotyczących terenu szkół, w szczególności szkoły w Komorowie. 
Poinformowała, że Radni i Zarząd Osiedla w Komorowie złożyli wniosek do Starostwa w Pruszkowie dotyczący Al. M. Dąbrowskiej w Komorowie. W związku z tym zapytała, czy pan Wójt podjął również działania do uzgodnienia w zakresie realizacji postulatów radnych i zarządu.
Następnie zapytała, czy znany jest termin spotkania z Prezesem Zarządu WKD.
Poruszyła sprawę dotyczącą cięcia drzew, pytającpana Wójta o podjęcie kroków w sprawie powołania zespołu, który by wspierał pana Wójta w tym zakresie, stwierdzając, że to co się dzieje w zakresie cięcia drzew prowadzi do dewastacji zieleni.
Pan Wójt wyjaśnił, iż projekt odnośnie reklam zostanie wpisany w studium, natomiast reklamę przy szkole uważa za nie szpecącą, standardową, informującą o lekcjach angielskiego.
Odnośnie kontroli ruchu drogowego poinformował, że policja informuje na bieżąco o działaniach. W styczniu, jeśli będzie taka wola komisji, to można się będzie spotkać z komendantem i przedstawić kolejne postulaty. Poinformował, że policja składa sprawozdanie roczne i nie ma obowiązku i jakichkolwiek podstaw prawnych składać jakiekolwiek raporty, jakimkolwiek organom, za wyjątkiem gminy. Poinformował, że jest duży spadek przestępstw powszechnych, w stosunku do poprzedniego roku. Odnośnie szkoły w Komorowie Policja odwiedza obiekty i nie stwierdzono jakichkolwiek zakłóceń porządku.
W sprawie Al. M. Dąbrowskiej wniosek został przekazany do Starostwa Powiatowego w Pruszkowie, który będzie w jednej części uwzględniony a w drugiej nie, ze względu na jej nierealne niezgodności z przepisami.
Spotkanie z Prezesem WKD będzie zorganizowane w styczniu 2008 roku, ponieważ pan Prezes jest obecnie obciążony pracą ze względu na przekształcanie WKD. Poinformował, iż złożył pismo panu Prezesowi, że nie jest możliwa budowa parkingu przy WKD w Komorowie.
Odnośnie zespołu opiniującego cięcie drzew, nie ma nic przeciwko temu, ale muszą to być osoby które posiadają udokumentowaną wiedzę w tym kierunku. Poprosił o ekspertów i ludzi z uprawnieniami w tym zakresie.
Pani Brzeska poinformowała, że drzewa nie są wycinane tylko pielęgnowane.
Pani Zalewska poinformowała, że w sprawie cięcia zieleni, kwestia sprawy polega na tym, jak chcemy zieleń ukształtować. W związku z tym uważa, że są takie rozwiązania, które będą akceptowane, ponieważ należy wiedzieć w jakim kierunku zmierzamy.  
Wobec wyczerpania porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady pan Paweł Zacny zamknął obrady XV sesji Rady Gminy Michałowice.
 
Protokołowała
Urszula Bejda
Data publikacji: 12.02.2008 13:19
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 14
Autor: Urszula Bejda