Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
04.01.2012 11:55

Protokół nr X

Z obrad X sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2010-2014 z dnia 2011.10.26

Z obrad X sesji Rady Gminy Michałowice odbytej w dniu 26 października 2011 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Michałowicach przy ul. Raszyńskiej 34.

Stan rady – 15 radnych, w sesji uczestniczyło 15 radnych.

 

Ad. pkt.1

Przewodniczący pan Paweł Rajski powitał wszystkich przybyłych na sesję informując, że na sali obecnych jest 14  radnych, w związku z czym rada może podejmować uchwały.

Pan Wójt zgłosił wniosek do porządku sesji polegający na wprowadzeniu projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”. Zaznaczył, że projekt jest w pełni finansowany ze środków zewnętrznych.

Za przyjęciem – 13
Przeciw             – 0
Wstrzymało się – 0
Wniosek został przyjęty.

Wobec zgłoszonego wniosku porządek posiedzenia przedstawia się następująco:

1.      Sprawy porządkowe.

2.      Przyjęcie protokołu z VIII sesji Rady Gminy.

3.      Podjęcie uchwał w sprawach:

1.      zmieniająca Uchwałę  Nr IV/21/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Michałowice na lata 2011-2020,

2.      zatwierdzenia do realizacji projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”,

3.      wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Warszawie oraz Sądu Rejonowego w Pruszkowie,

4.      rozpatrzenia skargi Pana Andrzeja Warfołomiejewa na bezczynność Wójta Gminy Michałowice.

4.      Stanowisko Rady Gminy Michałowice w sprawie przyjęcia harmonogramu prac planistycznych na terenie gminy Michałowice na lata 2011-2014.

5.      Informacje Wójta Gminy.

6.      Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Gminy.

7.      Sprawy wniesione.

Za przyjęciem – 13
Przeciw             - 0
Wstrzymało się- 0

Porządek obrad X sesji został przyjęty.

 
Ad.pkt.2

Przewodniczący Rady pan Paweł Rajski poinformował, iż projekt protokołu z VIII sesji Rady Gminy, zgodnie z informacją, był wyłożony do wglądu w biurze rady, zapytał o uwagi do treści.

Nie zgłoszono uwag.

Przystąpiono do głosowania za przyjęciem protokołu z VIII sesji Rady Gminy.

Za przyjęciem – 13
Przeciw             - 0
Wstrzymało się – 0

Rada Gminy przyjęła protokół z VIII sesji rady Gminy.

 
Ad. pkt.3.1

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej Uchwałę  Nr IV/21/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Michałowice na lata 2011-2020.

Pan Wójt poinformował, że w wyniku prowadzonego postępowania z MPWiK w sprawie odbioru ścieków, wynegocjowano umowę która będzie obowiązywała do 31 grudnia 2012r. W związku z powyższym zachodzi konieczność podjęcia przedstawionego projektu uchwały.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej Uchwałę  Nr IV/21/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Michałowice na lata 2011-2020.

Za przyjęciem – 13
Przeciw            -  0
Wstrzymało się- 0
Uchwała Nr X / 88 /2011 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.3.2

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”.

Pan Górniak poinformował, że Gmina Michałowice złożyła wniosek o dofinansowanie projektu systemowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu i wartość dofinansowania wynosi 274 tys.zł. w całości jest to program dotacji.

Pani Popko zapytała, czy już jakieś zadania zostały rozpoczęte, ponieważ termin realizacji zadania zaczął się 3 października 2010 roku.

Pan Górniak poinformował, że gmina rusza z przetargiem na wybór nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”.

Za przyjęciem – 13
Przeciw            -  0
Wstrzymało się- 0
Uchwała Nr X / 89 /2011 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.3.3

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Warszawie oraz Sądu Rejonowego w Pruszkowie.

Pan Rajski poinformował, żeławników do sądów okręgowych oraz do sądów rejonowych wybierają rady gmin w głosowaniu tajnym.

Liczbę ławników wybieranych przez poszczególne rady gmin do wszystkich sądów działających na obszarze właściwości sądu okręgowego, w tym także liczbę ławników do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, ustala kolegium sądu okręgowego.

Dla Gminy Michałowice ustalono do wyboru 6 ławników, w tym:  3 do Sądu Okręgowego w Warszawie, 1 do Sądu Okręgowego w Warszawie, Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, 1 do Sądu Rejonowego dla Warszawy-Żoliborza, Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, 1 do Sądu Rejonowego w Pruszkowie.

Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin prezesi sądów, stowarzyszenia, organizacje i związki zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze.

Łącznie Rada Gminy winna dokonać wyboru 6 ławników, zgłoszonych zostało 6 kandydatów na ławników w tym: 2osoby zgłoszone przez prezesów sądów okręgowych i rejonowych i 4 przez mieszkańców.

Zespół ds. opiniowania kandydatów na ławników powołany uchwałą Nr IX/83/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 8 września 2011 r. dokonał analizy złożonych dokumentów.

Stwierdzono, że zgłoszenia wszystkich kandydatów dokonano z zachowaniem ustawowego terminu, dołączając wymagane dokumenty.

Pani Bejda jako przewodnicząca Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników poinformowała, iż w uzasadnieniu do projektu uchwały znajdują się informacje o każdym z kandydatów, podane przez samych kandydatów na ławników i Prezesów Sądów.

Pan Rajski zbierając głos poinformował, iż głosowanie jest tajne więc należy powołać komisję skrutacyjną.

 

Przystąpiono do zgłaszania kandydatur na członków komisji skrutacyjnej:

Pan Hanc zgłosił panią Elżbietę Zawadzką            - wyraziła zgodę
Pan Zacny zgłosił pana Eugeniusza Hanca            - wyraził zgodę

Pan Zawadzka zgłosiła panią Annę Kamińską      - wyraziła zgodę  

Skład komisji skrutacyjnej Rada przyjęła przez aklamację.
 

Pan Rajski przypomniał, że w pierwszym głosowaniu wybieramy kandydatów na ławników do Sądu Okręgowego w Warszawie, z trzech zgłoszonych kandydatów wybieramy trzech ławników.

Po rozdaniu kart przystąpiono do tajnego głosowania.

Po przerwie  technicznej, która była potrzebna na podliczenie głosów i sporządzenie protokołów z tajnego głosowania nad wyborem ławników przewodnicząca komisji pani Elżbieta Zawadzka odczytała protokoły komisji skrutacyjnej z tajnego głosowania.

Do Sądu okręgowego w Warszawie:

Pani Elżbieta Teresa Drachal otrzymała: 12 głosów „za”, zero głosów „przeciw”, jeden głos „wstrzymujący się” i  zero głosów nieważnych.

Pani Alicja Margarita Jodełka otrzymała: 11 głosów „za”, zero głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się” i „zero” głosów nieważnych.

Pan Jerzy Jacek Jodełka otrzymał: 12 głosów „za”, zero głosów „przeciw”, jeden głos „wstrzymujący się” i  zero nieważnych.

Komisja skrutacyjna stwierdziła iż w wyniku tajnego głosowania do Sądu Okręgowego w Warszawie zostali wybrani: pani Elżbieta Teresa Drachal, pani Alicja Margarita Jodełka, pan Jerzy Jacek Jodełka.

 

Drugie głosowanie jest do Sądu Rejonowego w Pruszkowie, zapotrzebowanie złożono na 1 ławnika, zgłosiło się 3 kandydatów na ławników.

Pan Rajski przypomniał, że z trzech kandydatów wybieramy jednego ławnika.
 
Do Sądu Rejonowego w Pruszkowie:

Pani Teresa Kawińska otrzymała: 3 głosy „za”, jeden głos „przeciw”, jeden głos „wstrzymujący się” i zero głosów nieważnych.

Pan Zenon Kazimierz Kulka otrzymał: zero głosów „za”, jeden głos „przeciw”, trzy głosy „wstrzymujące się” i zero głosów nieważnych.

Pani Magdalena Katarzyna Olesińska otrzymała: 11 głosów „za”, zero głos „przeciw”, dwa głosy „wstrzymujące się” i zero głosów nieważnych.

 

Komisja skrutacyjna stwierdziła iż w wyniku tajnego głosowania ławnikiem do Sądu Rejonowego w Pruszkowie została wybrana pani Magdalena Katarzyna Olesińska.

Pan Rajski poinformował, że do Sądu Okręgowego w Warszawie, Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych oraz do Sądu Rejonowego w Pruszkowie, Sądu Pracy nie zgłoszono żadnych kandydatur.

Następnie poprosił o wpisanie w projekcie uchwały w §1 pkt.1 pani Elżbieta Teresa Drachal, pani Alicja Margarita Jodełka, pan Jerzy Jacek Jodełka, a do pkt. 2 pani Magdalena Katarzyna Olesińska.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Warszawie oraz Sądu Rejonowego w Pruszkowie.

Za przyjęciem – 14
Przeciw            -  0
Wstrzymało się- 0
Uchwała Nr X / 90 /2011 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.3.4

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Andrzeja Warfołomiejewa na bezczynność Wójta Gminy Michałowice.

Pan Rajski  poinformował, że podczas VIII sesji Rada Gminy skierowała skargę PanaAndrzeja Warfołomiejewa na działanie Wójta do zbadania przez Komisję Rewizyjną. Przedmiotem skargi jest bezczynność Wójta w sprawie dotyczącej wybudowania 80 mb chodnika łącznie z pasem zieleni w Komorowie, wzdłuż torów WKD na odcinku od ul. Bankowej do ul. Harcerskiej.

Następnie poprosił Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej o przedstawienie sprawy.

Pani Kamińska poinformowała, że Komisja Rewizyjna po przeanalizowaniu skargi pana Andrzeja Warfołomiejewa  oraz całej zgromadzonej w tej sprawie  dokumentacji uznała powyższą skargę za bezzasadną ze względu między innymi na to, że gmina nie jest właścicielem terenu i nie może wykonywać na nim inwestycji.

Pani Zalewska porosiła o więcej informacji na temat skargi, ponieważ skarga na bezczynność to jest również kwestia kiedy wpłynął wniosek  i kiedy została udzielona odpowiedź.

Pani Kamińska poinformowała, że było jedne uchybienie dotyczące niedotrzymania terminu odpowiedzi na pismo i zawarte jest to w protokole Komisji Rewizyjnej. Skarga natomiast nie dotyczyła braku odpowiedzi na pismo, tylko wybudowania inwestycji.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Andrzeja Warfołomiejewa na bezczynność Wójta Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 13
Przeciw            -  0
Wstrzymało się- 0
Uchwała Nr X / 91 /2011 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.4.

Stanowisko Rady Gminy Michałowice w sprawie przyjęcia harmonogramu prac planistycznych na terenie gminy Michałowice na lata 2011-2014.

Pan Sobol poinformował, że wpłynęłoponad 230 wniosków o wykonanie planów bądź zmian do planów oraz 39 wniosków o zmianę studium. Przy opracowaniu przedstawionego stanowiska były brane trzy podstawowe względy: organizacyjne , finansowe  i czasowe. Jest to próba porządkowania wszystkich planów na najbliższe trzy, cztery lata.

Pan Rajski poinformował, iż nad tematem harmonogramu prac planistycznych pracowały wspólnie trzy komisje rady gminy. Poprosił przewodniczącego Komisji GKiP o przedstawienie wypracowanej opinii trzech komisji.

Pan Herner poinformował, że opinia trzech komisji: Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej, Budżetu i Finansów, Spraw Społecznych była pozytywna.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem stanowiska Rady Gminy Michałowice w sprawie przyjęcia harmonogramu prac planistycznych na terenie gminy Michałowice na lata 2011-2014.

Za przyjęciem – 14
Przeciw            -  0
Wstrzymało się- 0
Stanowisko Nr 3/ 2011 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.5.

Pan Wójt zaprosił na uroczystość odbywającą się 7 listopada 2011 roku, w 75 rocznicę katastrofy samolotowej w Michałowicach, gdzie zginęło cała załoga: dwóch delegatów lotnictwa  rumuńskiego i polskiego.

 

Ad. pkt.6.
Pan Rajski poinformował, że wpłynęło kilka pism do Rady Gminy:

Wpłynęła do Rady Gminy skarga pani Ewy Kubickiej na działania Wójta Gminy Michałowice. Skarga dotyczy zalewania wodami opadowymi działki przy ul. Łąkowej 1 w Nowej Wsi. 

Pan Przewodniczący zaproponował przekazanie skargi do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną.

Przystąpiono do głosownia w sprawie przekazania skargi do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną.

Za przekazaniem    - 15

Przeciw                    - 0

Wstrzymało się       - 0

Rada wniosek przyjęła.

Następnie Wojewódzki Sąd Administracyjny przekazał pismo p. Leona Knobelsdorfa dotyczące niezadowolenia z powodu podjęcia uchwał dotyczących  podwyżki stawek za wodę i kanalizację. Zostanie udzielona odpowiedź  wspólnie z panem Wójtem.

Pismo od mieszkańców Pęcic Małych z ul. Leśnej z prośbą o wypracowanie decyzji dotyczącej budowy kolektora kanalizacyjnego. Zaproponował przekazanie pisma do Przewodniczącego Komisji GKiP.

Kolejne pismo dotyczy rozszerzenia czasu kursowania WKD w godzinach nocnych. Pismo zostanie przekazane do Przewodniczącej Komisji Spraw Społecznych.

Pismo właściciela sklepu „Włoskie Smaki” pana Zdzisława Strzeżysza w sprawie zwiększenia limitu na sprzedaż napojów alkoholowych. Pismo zostanie skierowane do Komisji Spraw Społecznych.

Pismo pana Pawła Kaczorowskiego skierowane do Radnych z Michałowic w sprawie umieszczenia w budżecie na rok 2012 środków finansowych na wydzielenie geodezyjne i przykrycie rowu melioracyjnego dla potrzeb ul. Błękitnej w Michałowicach Wsi.

Pismo Wojewody Mazowieckiego na temat oświadczeń majątkowych pana Wójta i Przewodniczącego Rady.

Pismo Iwony i Franciszka Wołosiak dotyczące prac planistycznych.

Pisma pana Krzysztofa Mieciek w sprawie dokonania zmiany Studium zagospodarowania przestrzennego, które zostały przekazane panu Wójtowi i zostały udzielone odpowiedzi.

Mail pana radnego powiatowego P. Bryksy informujący  o złożonych wnioskach do budżetu 2012 roku do Zarządu Powiatu Pruszkowskiego.

 
Ad. pkt.7.

Pani Popko zapytała, kiedy zgodnie z umową powinna zostać zakończona ul. Mickiewicza.

Pan Kawiorski poinformował, że 10 listopada 2011r.

Pani Popko zapytała o dziurę w ul. Szkolnej, do której przez kilka dni wpadały samochody, było to bardzo niebezpieczne.

Pan Wójt poinformował, że była awaria wodociągowa i MPWiK usuwało usterkę.

Pani Popko zapytała, kiedy zostanie odbudowany próg w ul. Topolowej.

Pan Wójt poinformował, że udzieli odpowiedzi po rozważeniu tego tematu.

Pan Strzelecki zapytał, kiedy gmina zamontuje zawór zwrotny w ul. Działkowej zabezpieczający przed cofaniem się kanalizacji.

Pan Kawiorski poinformował, że w listopadzie 2011r.
Pan Bedyński zgłosił zapadnięcie jezdni w ul. Kolejowej.

Pani Kaczorowska zapytał o parking na ul. Berylowej i strefę płatnego parkowania w centrum Komorowa.

Pan Wójt poinformował, że przedstawione sprawy mogą się rozstrzygnąć w przyszłym roku.

Pani Zalewska zwróciła uwagę, iż jeden z przystanków dla autobusów przejeżdżających przez Komorów został tak zbudowany, że nie ma połączenia pomiędzy przystankiem a chodnikiem.

Następnie poprosiła o przedstawienie informacji na temat wykorzystania przez mieszkańców autobusu. Poruszyła również kwestię trasy autobusu sugerując omówienie tego tematu na Komisji Spraw Społecznych.

Pani Warsztocka poinformowała, że przebieg trasy nie był konsultowany z mieszkańcami, uważa że autobus powinien dojeżdżać do powiatu, do liceum.

Informacja o dostępnym rozkładzie jazdy autobusu w internecie ukazała się z dwutygodniowym opóźnieniem.

Pan Wójt poinformował, że trasa autobusu jest dłuższa niż w składanym wniosku.

Pan Rajski zwrócił uwagę iż aby autobus zaczął dobrze funkcjonować mieszkańcy muszą nabrać zaufania. Jeśli będzie konieczność korekty to będzie ona dokonana. Należy rozpropagować, doinformować i wtedy można dopiero ocenić.

Pan Łuszczyński poinformował, że sprawdzi kiedy ukazał się rozkład jady autobusu w internecie.  

Pani Zalewska zapytała o reklamy na ogrodzeniach gminnych jednostek samorządowych.

Zapytała o reklamy na szkole w Komorowie.

Pan Wójt poinformował, że na ogrodzeniach szkolnych występują tylko reklamy związane z oświatą.

Pani Popko poruszyła temat zmiany systemu opłat za przedszkole. Poprosiła o przeanalizowanie tej sprawy.

Pan Wójt zwrócił się z prośbą, aby jak najmniej zmieniać to co już dobrze funkcjonuje, wprowadzona zmiana nic nie wniosła pozytywnego ani rodzicom, ani gminie.

Pani Dymura stwierdziła, że w związku z wprowadzoną zmianą nie ma żadnej zwyżki w dochodach, natomiast nastąpiła racjonalizacja pobytu dzieci w przedszkolach. Wprowadzona ustawa rozpoczęła coś sensownego, pozytywnego dla małych dzieci, ponieważ dziesięciogodzinny pobyt dziecka trzyletniego w przedszkolu jest tragedią dla niego, dlatego małe dzieci skorzystały z tego, ze są odbierane przez opiekunów po 8 godzinach.

Pani Popko stwierdziła, że głownie jej chodziło o to, że niektórzy rodzice prowadzą prywatną działalność i nie są w stanie odebrać dzieci po 8 godzinach.

Pan Rajski poinformował, że sprawa została zasygnalizowana i można ją szczegółową omówić na Komisji Spraw Społecznych.

Pan Majtyka poinformował, że dzięki zaangażowaniu pana Wójta oraz pani Renaty Suligi gmina stała się właścicielem długo oczekiwanych opłotek łączących ul. Długą ze stacją kolejki WKD. Podziękował w imieniu mieszkańców Granicy oraz zapytał, kiedy to zostanie otwarte.

Pan Kawiorski poinformował, że w listopadzie bieżącego roku.

Pani Urbańska poruszyła sprawę choinek nasadzonych przy ul. Szkolnej, które zagrażają bezpieczeństwu.

Pan Wójt poinformował, że decyzja w tej sprawie nie została jeszcze wydana, jest w trakcie procedowania. 

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady pan Paweł Rajski zamknął obrady X  sesji Rady Gminy Michałowice.

 
Protokołowała
Urszula Bejda

Data publikacji: 04.01.2012 11:55
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 43
Autor: Urszula Bejda