Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
27.05.2013 13:27

Protokół nr XXI

Z obrad XXI sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2010-2014 z dnia 2012.11.29

Z obrad XXI sesji Rady Gminy Michałowice odbytej w dniu 29 listopada 2012 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Regułach przy ul. Aleja Powstańców Warszawy 1.

Stan rady – 15 radnych, w sesji uczestniczyło 13 radnych.

 

Ad. pkt.1

Przewodniczący pan Paweł Rajski powitał wszystkich przybyłych na sesję informując, że na sali obecnych jest 13  radnych, w związku z czym rada może podejmować uchwały.

Serdecznie powitał panią Jadwigę Lawrence, przewodniczących rady gminy pana Jacka Sieraka i pana Sławomira Walendowskiego, radnego pana Bolesława Kusa oraz nowego sołtysa wsi Pęcice Małe pana Zdzisława Krupę.

Pani Kamińska zgłosiła wniosek w sprawie rozszerzenia porządku obrad o projekt Stanowiska Rady Gminy Michałowice w sprawie połączenia Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im prof. Jana Mazurkiewicza i Szpitala Kolejowego im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie.

Przystąpiono do głosowania wniosku pani Kamińskiej dotyczącego rozszerzenia porządku obrad o projekt  Stanowisko Rady Gminy Michałowice w sprawie połączenia Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im prof. Jana Mazurkiewicza i Szpitala Kolejowego im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie.

Za przyjęciem – 13

Przeciw             – 0

Wstrzymało się – 0

Wniosek został przyjęty.

Wobec zgłoszonego wniosku porządek posiedzenia przedstawia się następująco:

1.Sprawy porządkowe.

2.Przyjęcie protokołu z XVII i XVIII sesji Rady Gminy Michałowice.

3.Podjęcie uchwał w sprawach:

1)      obniżenia średniej ceny skupu żyta dla obliczenia wysokości podatku rolnego
w 2013 roku,

2)      wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
oraz ustalenia wysokości tej opłaty,

3)      określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi z nieruchomości położonych na terenie
Gminy Michałowice,

4)      określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkanych położonych na terenie Gminy Michałowice,

5)      uchwalenia ,,Programu współpracy Gminy Michałowice z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego’’ na 2013 r.,

6)      zmieniająca uchwałę Nr XXIII/164/2008 Rady Gminy Michałowice z dnia
12 listopada 2008 r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Michałowice w latach 2009-2013,

7)      zmieniająca uchwałę Nr XXXIX/272/2010 Rady Gminy Michałowice z dnia
27 stycznia 2010 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice,

8)      zmieniająca uchwałę Nr VII/64/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia
15 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia zasad przysługiwania i wysokości diet dla radnych, sołtysów oraz przewodniczących zarządów osiedli,

9)      zmieniająca Uchwałę nr XIII/76/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia
30 października 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą: Zespół Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice oraz zmiany do uchwały Nr LVIII/427/2002 w sprawie uchwalenia statutu Gminy Michałowice, 

10)  zmieniająca uchwałę Nr VII/51/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie Gminy Michałowice,

11)  zmiany statutu Gminy Michałowice,

12)  rozpatrzenia skargi Pani *** na działania kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.

4.Stanowisko Rady Gminy Michałowice w sprawie połączenia Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im prof. Jana Mazurkiewicza i Szpitala Kolejowego im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie.

5.Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012.

6.Informacje Wójta Gminy.

7.Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Gminy.

8.Sprawy wniesione.

Za przyjęciem – 13

Przeciw             - 0

Wstrzymało się- 0

Porządek obrad XXI sesji został przyjęty.

Pan Jacek Sierak przedstawili relację z wizyty w Vico nel Lazio.

Pani Jadwiga Lawrence przekazała Panu Wójtowi pamiątkowy medal z wizyty w Vico nel Lazio.

Pan Rajski podziękował panu przewodniczącemu J. Sierakowi oraz pani J. Lawrence za  godne reprezentowanie naszej gminy.

 

Ad. pkt.2

Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt protokołu z XVII i XVIII sesji Rady Gminy, zgodnie z informacją, był wyłożony do wglądu w biurze rady, zapytał o uwagi do treści.

Nie zgłoszono uwag.

Przystąpiono do głosowania za przyjęciem protokołu z XVII i XVIII sesji Rady Gminy.

Za przyjęciem   - 13

Przeciw             - 0 

Wstrzymało się – 0

Rada Gminy przyjęła protokół z XVII i XVIII sesji rady Gminy.

 

Ad. pkt.3.1

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta dla obliczenia wysokości podatku rolnego w 2013 roku.

Pan Wójt zaproponował obniżenie ceny skupu żyta ogłoszonej w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z kwoty 75,86 zł za 1 q do kwoty 40,00 zł za 1 q.

Pani Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.

Pan Herner poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna. 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta dla obliczenia wysokości podatku rolnego w 2013 roku.

Za przyjęciem – 13

Przeciw            -  0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /199/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.2

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty.

Pan Wójt przedstawił pierwszy projekt z serii uchwał które będą miały na celu wprowadzenie nowego systemu odbioru odpadów z posesji. Zaproponował metodę ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jako iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość. Wysokość opłaty za gospodarowanie powyższymi odpadami  13,17 zł od osoby zamieszkującej na nieruchomości w przypadku, gdy odpady są zbierane w sposób selektywny oraz 23,00 zł od osoby zamieszkującej na nieruchomości w przypadku, gdy odpady nie są zbierane w sposób selektywny.

Pani Zawadzka poinformowała, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.

Pan Herner poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.

Pani Popko zapytała ile osób wzięło udział w konsultacjach społecznych dotyczących tego tematu.

Pan Wójt  poinformował, że nie były to konsultacje społeczne tylko była przeprowadzona ankieta.

Pan Łuszczyński poinformował, że nie jest wstanie podać dokładnej liczby, natomiast było ich kilkaset. 

Pani Popko powiedziała, że nie pyta ile osób wzięło udział w ankietach tylko w konsultacjach społecznych.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że nikt nie wziął udziału w konsultacjach społecznych.

Pani Popko poinformowała, że temat gospodarowania odpadami komunalnymi powinien być skonsultowany z mieszkańcami, powinno być zorganizowane spotkanie w formie debaty.

Pan Wójt poinformował, że zarządzenie w tej sprawie było tylko elementem wykonawczym do uchwały rady gminy.

Pani Popko zapytała, czy pan wójt nie uważa że w tej akurat sprawie powinna być zorganizowana debata z mieszkańcami.

Pani Zalewska sprostowała, że konsultacje społeczne na stronie gminy dotyczyły określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty oraz określenia terminu częstotliwości i trybu uiszczenia opłat. Natomiast nie widziała konsultacji w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Czy taka informacja była zamieszczona na stronie internetowej.

Pan Łuszczyński poinformował, że w zarządzeniu pana Wójta są przywołane wszystkie trzy uchwały, które są omawiane na obecnej sesji.

Pani Zalewska poinformowała, że na stronie internetowej gminy są dwa zarządzenia pana wójta 228 i 229 które dotyczą konsultacji w sprawie kolejnych uchwał z organizacjami pozarządowymi, chciałaby poznać wyniki tych konsultacji.

Pan Łuszczyński poinformował, że na stronie internetowej znajdują się wszystkie zarządzenia pana wójta.

Pan Herner zapytał, czy w oddzielnej uchwale można ustalić niższe stawki dla osób najsłabszych tzn. rodzin wielodzietnych czy osób potrzebujących.

Pani Domańska poinformowała, że przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w obowiązującym brzmieniu nie dają podstawy do różnicowania stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ustanawiają wręcz zasadę że właściciele nieruchomości zamieszkanych są obowiązani ponosić na rzecz gminy na terenie której są położone ich nieruchomości opłatę  za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przepisy tej ustawy jako jedyne odstępstwo od ustalania jednolitej stawki opłaty daje możliwość określenia niższej stawki jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny. Gmina postara się poszukać rozwiązania w jaki sposób można pomóc osobom potrzebującym.

Pan Strzelecki zapytał w jaki sposób będzie ustalane gdzie i ilu mieszkańców zamieszkuję w danej nieruchomości jeżeli nie są zameldowani. Poprosił również o informację o sposobie wyliczenia zaproponowanych stawek ponieważ sołtysi którzy byli na komisjach jej nie dostali.

Pan Rajski poinformował,  że na komisjach w sprawie opłat za gospodarowanie odpadami jedynym sołtysem uczestniczącym była pani Dominika Małgowska.

Pan Wójt odpowiedział, że urząd będzie ustalał liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość na podstawie informacji wpisanej do deklaracji.

Pani Kaczorowska zapytała czy nie warto by było zorganizować zebrania z mieszkańcami i nie bać się ich, dlatego, że wiele osób jest źle  poinformowanych.

Pan Wójt poprosił panią Kaczorowską aby nie tworzyła nie uzasadnionej atmosfery, że ktoś się czegoś boi. Stwierdził również, że nie należy mieszkańców niepotrzebnie wprowadzać w błąd nie pełnymi informacjami. Na początku przyszłego roku gmina planuje przeprowadzić akcję informacyjną z zakresu omawianego tematu.  

Pani Kaczorowska stwierdziła, że nie jest po raz pierwszy na sesji i wbrew temu co pan przewodniczący powiedział, to w komisjach uczestniczyli członkowie zarządu osiedla, więc wiedzą co było na komisjach. Zapytała, czy rada gminy będzie na obecnej sesji uchwalać zaproponowany projekt uchwały.

Pan Wójt stwierdziłże do końca roku muszą zostać podjęte uchwały.

Pani Kaczorowska zapytała, czy struktura kosztów składających się na kwotę 13,17 zł może się zmienić, czy ta kwota będzie poddawana konsultacji. Stwierdziła również, że czuje się ukarana tym, że będzie płacić za osoby które nie segregują odpadów.

Pan Wójt odpowiedział, że ci którzy nie będą segregowali odpadów będą płacili wyższą stawkę.

Pani Popko poinformowała, że na  komisji budżetu i finansów dostała odpowiedź od pana wójta iż stawkę szacunkową bezpośrednio po przetargu nie będzie można zmienić, ewentualnie po kilku miesiącach funkcjonowania.

Pan Wójt odpowiedział, że to jedno w drugim się zawiera. Jest to kwestia co do uchwycenia okresu kiedy można bliżej doprecyzować wartości z jednej strony tego co odbiera się, a z drugiej strony ilość zebranych opłat. Stwierdzenie ,,po przetargu’’ jest to hasłowa sprawa, jest to złożony proces który składa się z wielu elementów.

Pani Brzeska-Kalczuk stwierdziła, że omawiana ustawa jest demokratyczna ale bardzo niesprawiedliwa, w związku z czym wystąpiła z prośbą o możliwość negocjacji na obecnej sesji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.

Pan Wójt odpowiedział, że przyjęte założenia przy wyliczeniach są oparte na wynikach rozeznania na rynku do jakiego poziomu segregacji ludzie są teraz przyzwyczajeni. Starano się realnie podejść do kwestii segregowania odpadów jak wynika z obecnie przeprowadzonego rozeznania to i tak wskaźniki ujęte w wyliczeniach są wyższe.

Pan Kozłowski zapytał od kiedy obowiązuje ustawa śmieciowa.

Pan Wójt odpowiedział, że od pierwszego stycznia tego roku. Gmina czekała na wyznaczenie regionalnych instalacji i na projekty wykonawcze do tej ustawy.

Pan Kozłowski zapytała skoro ustawa obowiązuje od początku roku to dlaczego dopiero w listopadzie jest omawiana.

Pan Łuszczyński odpowiedział że urząd od początku roku przygotowywał się do wprowadzenia nowych zmian zgodnie z przepisami ustawy. Uchwały zostały przygotowane dopiero po uchwaleniu wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. Do wszystkich mieszkańców została wystosowana ankieta na podstawie której urząd ma rozeznanie czy mieszkańcy będą segregowali odpady czy też nie.

Pan Rajski zarządził 5 minutową przerwę.

Pan Kozłowski zapytał  jaką urząd będzie miał kontrolę nad ustaleniem ilości zamieszkałych mieszkańców.

Pan Wójt poprosił o dokładne sprecyzowanie pytania.

Pan Kozłowski stwierdził że, przypuszcza, iż liczba mieszkańców będzie pomniejszana, zaniżana.

Pan Wójt odpowiedział, że podstawą do weryfikacji liczby mieszkańców będzie oświadczenie zawarte w deklaracji. Inne sposoby to sprawdzenie meldunków oraz umów na dostawę wody.

Pan Kozłowski zapytał co będzie z dużymi gabarytami. Czy tu będzie uwzględniona oplata wywozu szamba osób które nie maja kanalizacji.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że w tym strumieniu odpadów komunalnych, który będzie odbierany od mieszkańców są również odpady wielkogabarytowe, natomiast szamba nie ma.

Pan Wójt przeczytał artykuł z ustawy ,,w razie nie złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za gospodarowanie albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji wójt, burmistrz lub prezydent miasta określa w drodze decyzji  wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym  średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze”.

Pan Kozłowski zapytał czy urząd nie może firmom biorącym udział w przetargu zaniżyć możliwość większego zysku.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że przetarg nie ma nic wspólnego z wielkością opłaty. Ponieważ w przetargu liczy się ilość odpadów do odebrania a nie ilość osób od których te odpady się odbiera więc Urząd będzie płacić nie od osoby tylko z ton. Stwierdził również że w cenie za odpady którą założył Urząd zysku nie ma.

Pani Popko zapytała czy w związku z tym, że nie było konsultacji społecznych pan wójt nie byłby skłonny przeprowadzić zebrań informacyjnych dla mieszkańców. Stwierdziła także, że ustawa nie zakłada żeby tylko wzrastały koszty.

Pan Wójt poinformował, że w złożeniu ustawa ma żeby gmina była czysta. Powiedział również, że urząd działa zgodnie z procedurami i od początku roku 2013 będzie akcja informacyjna na omawiany temat.

Pani Popko zapytała czy pan wójt jednak nie chciałby teraz przeprowadzić zebrań informacyjnych z mieszkańcami.

Pan Wójt odpowiedziałże jeszcze jest czas na prowadzenie takich rozmów.

Pani Zalewska zapytała dlaczego w stawce dla odpadów segregowanych jest tylko 14,9 % odpadów segregowanych. Czy przedstawiona stawka 13,17 zł nie powinna być kalkulacją dla odpadów nie segregowanych.

Pan Wójt odpowiedział, że nie ma takiej możliwości, aby mieszkańcy którzy wybiorą opcję segregowania odpadów rozdzielali je w 100%. Zawsze w odpadach segregowanych jest jakiś udział odpadów nie segregowanych. Urząd przyjął założenie z takimi proporcjami i dopiero po pewnym czasie funkcjonowania nowych przepisów będzie można zweryfikować czy te założenia były słuszne.

Pani Zalewska stwierdzała, że dla mieszkańców oraz firm odbierających odpady nie będzie opłacało się ich segregować. Jeżeli do mieszkańców dotrze informacja, że w stawce jest wkalkulowane 80 % odpadów nie segregowanych, to będzie zniechęcało do segregacji. Również firmy mając stawkę wyższą nie będą zainteresowane przy tych samych kosztach oddawać odpadów jako segregowane gdyż za segregowane gmina zapłaci im 300 zł.

Pan Wójt odpowiedział, że to nie jest cena którą urząd płaci, to jest cena którą płaci firma za odstawienie odpadów.

Pan Łuszczyński  poinformował, że aby odpady zostały uznane za segregowane muszą spełniać ustawowe przesłanki. Przedsiębiorstwo odbierające odpady jeżeli uzna, że nie są one właściwie segregowane będzie traktowało je jak zmieszane i ma obowiązek poinformować o tym fakcie gminę, oraz do policzenia opłat jako odpady nie segregowane.

Pani Kaczorowska  zapytała, co  zgodnie z ustawą podlega konsultacji  społecznej.

Pan Wójt odpowiedział, że konsultacji podlegają zgodnie z ustawą  projekty uchwał przedstawione na dzisiejszej sesji.

Pani Kaczorowska zapytała na czym polegała konsultacja w Komorowie.

Pani Domańska odpowiedziała, że na podstawie ustawy o organizacjach pożytku publicznego i o wolontariacie  organy gminy mają obowiązek poddać konsultacji projekty aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi i tymi które są podmiotami tej ustawy. Tryb przeprowadzania tych konsultacji ustala Rada Gminy. W 2011 r. Rada Gminy podjęła  uchwałę o trybie przeprowadzania konsultacji i postanowiła że konsultacje z organizacjami pozarządowymi będą się odbywać poprzez umieszczenia na stronie internetowej aktu z pouczeniem że organizacje których działalność statutowa jest zgodna z przedmiotem uchwały mogą składać wnioski i uwagi do przedłożonego aktu prawa miejscowego na formularzu, który jest załączony do tego ogłoszenia i formularz ten składać drogą elektroniczną  albo w sekretariacie urzędu w określonym terminie wyznaczonym zgodnie z tą uchwałą.

Pani Kaczorowska poinformowała, że żadna organizacja społeczna w Komorowie nie ma w statucie badania sposobu odbioru śmieci komunalnych oraz stawek za ten odbiór. Zapytała czy w związku z tym należy rozumieć że w Komorowie nie było konsultacji społecznych.

Pani Domańska odpowiedziała, że konsultacje społeczne są skierowane do organizacji pozarządowych działających na terenie Gminy Michałowice, a nie do konkretnych organizacji. Gmina  nie posiada informacji jakie konkretnie organizacje pozarządowe znajdują się np. w Komorowie.

Pani Kaczorowska stwierdziła, że w Komorowie nie było konsultacji.

Pani Domańska poinformowała, że konsultacje były na terenie gminy Michałowice. Jeśli w Komorowie jest organizacja której działalność statutowa jest zgodna z projektem uchwały, mogła ona wziąć udział w konsultacjach i wnieść uwagi do projektu uchwały.

Pani Kaczorowska zapytała, dlaczego Rada Gminy nie dostała do zaopiniowania omawianych projektów uchwał oraz czy nie warto zastanowić się nad niższą stawką. Poinformowała również, że od paru lat we własnym gospodarstwie domowym segreguje odpady i stwierdza że podane przez urząd proporcje nie są cenowo przeciętne.

Pan Wójt stwierdził, że  przeciętne są wtedy kiedy są rozważane w większej skali niż jedna posesja.

Pani Biczyk poprosiła pana Andrzeja Łuszczyńskiego o przedstawienie jakie stawki zostały przyjęte w ościennych gminach.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że na terenie powiatu pruszkowskiego w Piastowie jest stawka 13,00 zł za segregowane, 20,00 zł bez segregacji, w gminie Nadarzyn 15,00 zł za segregowane 20,00 zł bez segregacji, w gminie Brwinów 12,60 zł za segregowane,  22,90 zł bez segregacji. Miasto Pruszków i gmina Ożarów i Milanówek proponują stawki w granicach 12,50 zł – 13,00 zł z segregacją.

Pan Herner zapytał, kiedy zostaną sporządzone nowe wyliczenia kosztów. Ponieważ podane  bardzo rozmijają się z tym wyliczeniem które było podane na komisjach.

Pan Wójt zapytał w których punktach się rozmijają.

Pan Herner odpowiedział, że między innymi koszty odpadów.

Pan Wójt  odpowiedział, że podane ceny były przykładowe, natomiast przygotowane wyliczenia nadal są aktualne. 

Pan Strzelecki zapytał w co mieszkańcy mają segregować odpady.

Pan Łuszczyński poinformował, że zgodnie z ustawą właściciel nieruchomości zobowiązany jest wyposażyć w pojemnik posesję z której odbierane są  odpady zmieszane, natomiast wszystkie pozostałe koszty ponosi gmina.

Pani Małgowska stwierdziła, że w momencie kiedy żadna z organizacji  pozarządowych działających na terenie gminy nie ma statutowo tego typu podjętej działalności to należałoby przeprowadzić konsultacje w formie spotkań  z mieszkańcami.

Pan Wójt odpowiedział, że odnośnie konsultacji społecznych jest uchwała Rady Gminy.

Pani Popko zapytała, jaka jest minimalna liczba odpadów, które trzeba segregować.

Pan Łuszczyński w ustawie jest podane że mamy odbierać wszystkie odpady. Jaka ilość będzie to po skończeniu roku obrachunkowego, po odbiorze i przedstawieniu sprawozdań będziemy wiedzieli jaka jest ilość.

Pani Popko zapytała czy  pan wójt nie uważa że mieszkańcy przez pół roku nauczą się segregacji i można by przyjąć założenie większej ilości odpadów segregowanych.

Pan Wójt odpowiedział, że to jest kwestia założeń. 

Pani Zalewska przedstawiła obliczenia dotyczące stawki odpadów segregowanych.   

Pan Chruściak wypowiedział swoją opinię na temat zaproponowanego projektu uchwały. Stwierdził, że wybrana metoda polegająca na uzależnieniu wysokości opłat od mieszkających osób jest najmniej niesprawiedliwa. Natomiast jeśli chodzi o opłaty tą metodą to kluczowy wpływ na ich wysokość ma ilość osób wnoszących je i koszty odbioru.

Pani Borzymowska zapytała do kiedy musi być podjęta uchwała na temat odbioru odpadów.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że do końca bieżącego roku.

Pan Krzyżanowski stwierdził, że przygotowana przez pracowników urzędu gminy kalkulacja zawiera błędy merytoryczne.

Pan Majtyka zapytał czy pan Krzyżanowski mógłby przedstawić sporządzoną kalkulację.

Pan Łuszczyński stwierdził, że wszystkie wyliczenia gminy na obecnym etapie są dokonywane szacunkowo i dopiero po pewnym czasie będzie można dokładnie ocenić które założenia były prawidłowe a które nie.

Pan Majtyka stwierdził, że w swojej kalkulacji nie zmienił zaproponowanych założeń tylko w inny sposób dokonał obliczeń. 

Pan Wójt stwierdził, że kalkulacja przedstawiona przez pana Majtykę jest błędna. Ponieważ w swoich założeniach w opłacie za odpady segregowane uwzględnił tylko odpady segregowane, co jest nie realne ponieważ nie da się posegregować odpadów w 100%.

Pan Łuszczyński stwierdził że metoda ustalania stawki przedstawiona przez pracowników urzędu jest taka sama jak wszystkich innych gmin na terenie powiatu. Kalkulacja zawiera elementy które są zawarte w ustawie natomiast jej wartości są przyjęte szacunkowo.

Pan Rajski zabrał głos w dyskusji. Podkreślił że najważniejszym zadaniem w najbliższym czasie będzie stworzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu. Stwierdził również że można by było zorganizować spotkania informacyjne z mieszkańcami w Komorowie i Michałowicach.

Pan Wójt  odpowiedział, że spotkania z  mieszkańcami  w momencie kiedy gmina jest w trakcie wdrażania tego procesu i nie posiada jeszcze pełnych informacji było by prowadzeniem dyskusji opartej na założeniach, a nie konkretnych informacjach.

Pan Rajski stwierdził, że powinny zostać zorganizowane spotkania z mieszkańcami ponieważ wprowadzane zasady odnośnie odpadów są dla mieszkańców nie zrozumiałe.

Pan Wójt stwierdził, że najpierw należy dopracować wprowadzony system, aby nie przekazywać mieszkańcom nie pełnych informacji.

Pan Bedyński stwierdził, że spotkania z mieszkańcami nie powinny się odbywać dopóki radni i sołtysi sami nie zrozumieją idei wprowadzonych zmian.

Pani Kalczuk zapytała czy jest możliwość obniżenia zaproponowanej stawki. 

Pan Wójt poinformował, że przedstawi możliwe warianty innej wysokości stawki.

Pan Kot Radosław mieszkaniec Sokołowa zaapelował do pana wójta, aby nie wzorować się tylko na najbogatszych gminach i na tych którzy największą kwotę wynegocjowali ze społeczeństwem, a wzorować się na tych którzy osiągnęli najmniejsze stawki.

Pan Kozłowski stwierdził, że jeśli przyjmie się niższą stawkę, to w momencie kiedy zabraknie pieniędzy na pokrycie kosztów różnicę będzie trzeba pokryć z budżetu gminy.

Pani Zawadzka stwierdziła że lepiej będzie ustalić wyższą stawkę i ewentualnie po okresie rozliczeniowym obniżyć ją niż podać mniejszą i ewentualną różnicę dopłacać z środków z budżetu gminy.

Pan Kozłowski  stwierdził, że korzystniej będzie na początku ustalić niższą stawkę gdyż będzie to zachęta dla mieszkańców.

Pan Wójt zaproponował po obliczeniach obniżyć stawkę do kwoty 12,50 zł.

Pani Zalewska przedstawiła informacje jakie pozyskała w rozmowach z mieszkańcami odnośnie wysokości stawek na osobę w gospodarstwie domowym oraz ilości wytwarzanych odpadów. Podsumowując stwierdziła, że zaproponowana stawka 12,50 zł jest w dalszym ciągu za wysoka.

Pan Wójt stwierdził, że przedstawione przez panią radną kwoty dotyczą indywidualnych, szczególnych przypadków. Gmina w swoich obliczeniach nie może brać pod uwagę indywidualnych jednostek tylko ogół danej zbiorowości.

Pan Łuszczyński stwierdził, że obliczenia pani radnej Zalewskiej są błędne.  

Pan Rajski zapytał, czy w kalkulacjach brane są pod uwagę odpady z firm.

Pan Łuszczyński poinformował, że gmina posiada takie informacje.

Pani Zalewska stwierdziła, że z tego wynika że są to dane z deklaracji a nie faktycznie odebranych odpadów.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że są to faktycznie odebrane odpady z posesji zamieszkałych. Nie ma w tej chwili żadnych deklaracji, będą one dopiero w 2013 r.

Pani Zalewska zapytała skąd firma odbierająca odpady z mojej posesji będzie wiedziała ile było ich faktycznie skoro będzie odbierała je także od innych mieszkańców z różnych miejscowości.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że to są ilości odbierane od gospodarstw zamieszkałych, które posiadają umowy z danymi firmami z gminy.

Pani Popko przedstawiła wyniki analizy przeprowadzonej na podstawie informacji zebranych na komisjach. Podała przykład miasta Legionowa w którym stawka za wywoź odpadów wynosi 8,50 zł. Stwierdziła również, że przedstawione przez pana wójta obliczenie najniższej stawki, to nie jest szacunek tylko spekulacja.

Pan Wójt poinformował, że nie da się osiągnąć tak niskich cen jak są w Legionowie na tym rynku który się obecnie tworzy.

Pani Kaczorowska zapytała, czy z tych ankiet które wpłynęły  został wyliczony średni koszt odbioru śmieci nie segregowanych na osobę, na miesiąc i średni koszt odbioru sortowanych na  osobę na miesiąc.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że takie dane nie były potrzebne.

Pani Kaczorowska zapytała, czy gmina nie jest zainteresowana informacją o ile więcej mieszkańcy będą płacić za wywóz śmieci.

Pani Zawadzka stwierdziła, że po wprowadzeniu nowych zasad opłat za wywóz odpadów będzie płaciła niższe rachunki niż do tej pory.

Pani Kaczorowska zapytała, jaki jest średni koszt  odbioru śmieci segregowanych i nie segregowanych na podstawie przeprowadzonych konsultacji społecznych.

Pan Łuszczyński poinformował, że gmina nie ma takiej informacji ponieważ nie jest ona do niczego potrzebna.

Pani Kaczorowska stwierdziła, że pracownicy urzędu gminy do swoich obliczeń powinni zasięgnąć informacji ile w tej chwili przeciętnie mieszkaniec płaci za wywóz odpadów oraz  ile będzie płacił po wejściu w życie ustawy.

Pan Herner zapytał, czy firmy mają oddzielne umowy i są obsługiwane oddzielnie.

Pan Wójt odpowiedział, że w ten system który będzie tworzony nie będą wchodziły.

Pan Herner wyraził opinię na temat zaproponowanych stawek. Stwierdził również, że powinny być one dopasowane do tych  najsłabszych mieszkańców, czyli rodzin wielodzietnych, emerytów, bezrobotnych.

Pan Łuszczyński poinformował, że celem ustawy jest zlikwidowanie nielegalnego procederu wyrzucania odpadów  na  dzikie wysypiska.

Pan Herner stwierdził, że mieszkańcy będą musieli płacić dodatkowo za wywóz odpadów z lasów.

Pan Łuszczyński stwierdził, że wywożenie odpadów na dzikie wysypiska nie będzie się opłacało. Ponieważ gmina w ramach jednej opłaty będzie odbierać wszystkie odpady od mieszkańców łącznie z tymi wielkogabarytowymi.

Pani Biczyk przedstawiła fakturę za wywóz odpadów z własnej posesji. Koszt usługi wynosi 9,23 zł od osoby za miesiąc przy rygorystycznym podejściu do segregacji.

Pan Kot stwierdził, że zaproponowane stawki  przez pracowników urzędu gminy są za wysokie.

Pan Łuszczyński poinformował, że wprowadzona ustawa nakłada na firmy wywożące odpady szereg nowych obowiązków przez co koszty ich usług znacznie wzrosną, dlatego proponowane stawki są większe niż te które mieszkańcy płacili do tej pory.

Pani Borzymowska stwierdziła, że radni nie mają wystarczającej wiedzy żeby w odpowiedzialny sposób zagłosować za  uchwałą w kształcie przedłożonym przez pana wójta.

Pan Strzelecki stwierdził, że zaproponowane przez pracowników urzędu gminy stawki są za wysokie. Zaapelował również do radnych, aby zagłosowali reprezentując głosy mieszkańców swojej gminy w głosowaniu imiennym.

Pan Rajski  zaproponował głosowanie imienne nad projektem uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty.

Przystąpiono do głosowania wniosku pan Rajskiego  w sprawie głosowania imiennego nad projektem uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty.

Za wnioskiem        -  14

Przeciw                  - 0

Wstrzymało się      - 0

Rada wniosek przyjęła.

Pan Herner złożył wniosek formalny o przegłosowanie stawki w pierwszym punkcie projektu uchwały w wysokości 11,50 zł.

Pani Zalewska zgłosiła  poprawkę do projektu uchwały proponując stawkę w wysokości 10,50 zł.

Pan Zacny poprosił pana radnego Hernera i panią radną Zalewska o przedstawienie kalkulacji  dla stawki 11,50 zł i 10,50 zł.

Pani Zalewska przedstawiła kalkulację dla stawki 10,50 zł w odniesieniu  do wyliczeń pana Krzyżanowksiego.

Pan Wójt stwierdził że założenia pani radnej zawarte w kalkulacji są błędne, zaproponował autopoprawkę ze stawką 12,50 zł.

Pani Brzeska-Kalczuk stwierdziła, że na 100% nie będzie segregowanych śmieci.

Pan Herner stwierdził, że żądanie przedstawienia wyliczeń w momencie kiedy ostatnia propozycja pana wójta nie była poparta kalkulacją jest nie na miejscu. Następnie przedstawił kalkulację dla stawki 11,50 zł.

Pan Krzyżaniowski stwierdził, że metodologia która została przedstawiona w kalkulacji pracowników urzędu gminy jest błędna.

Pani Zalewska poinformowała, że swoje wyliczenia dokonała zgodnie z przepisami ustawy oraz kalkulacją pan wójta, jedyną różnicą jest ilość odpadów segregowanych i nie segregowanych.

Pan Wójt stwierdził, że nie ma możliwość żeby było 100 % odpadów segregowanych.

Pani Brzeska-Kalczuk poprosiła o przedstawianie wiarygodnych wyliczeń przygotowanych przez radnych.

Pani Herner stwierdził, że najważniejsze jest, aby ustalić odpowiednią wysokość podatków dla mieszkańców.

Pan Zacny zaproponował, żeby wnioskodawcy niższych stawek oraz urzędnicy gminy wspólnie spróbowali na podstawie przedstawionych kalkulacji obliczyć jedną stawkę.

Pan Rajski odrzucił propozycję pana Zacnego. 

Pani Zalewska zaproponowała głosowanie imienne przedstawionych  stawek.

Przystąpiono do głosowania wniosku pani Zalewskiej w sprawie głosowania imiennego każdej ze stawek.

Za wnioskiem        -  12

Przeciw                  - 0

Wstrzymało się      - 2

Rada wniosek przyjęła.

 

Przystąpiono do głosowania imiennego wniosku pana Hernera polegającego na wpisaniu § 2 pkt 1 stawki w wysokości 11,50 zł.

W wyniku głosowania imiennego poszczególni radni głosowali w sposób następujący:

1. Elżbieta Biczyk                          - przeciw

2. Ewa Borzymowska                    - przeciw

3. Hanna Brzeska Kalczuk           - przeciw

4. Tadeusz Chruściak                     - za

5. Eugeniusz Hanc                          - przeciw

6. Wojciech Herner                         - za

7. Anna Kamińska                          - przeciw

8. Michał Krzyżanowski                - za

9. Przemysław Majtyka                 - przeciw

10. Anna Olak-Popko                    - przeciw

11. Paweł Rajski                             - wstrzymuje się

12. Paweł Zacny                             - przeciw

13. Aurelia Zalewska                     - wstrzymuje się

14. Elżbieta Zawadzka                  - przeciw

Przewodniczący pan Paweł Rajski poinformował, że w wyniku głosowania imiennego nad przyjęciem uchwały oddano 3 głosy „za”, 9 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”.  Propozycja stawki nie została zaakceptowana.

Przystąpiono do głosowania imiennego wniosku pani Zalewskiej polegającego na wpisaniu § 2 pkt 1 stawki w wysokości 10,50 zł.

 

W wyniku głosowania imiennego poszczególni radni głosowali w sposób następujący:

1. Elżbieta Biczyk                       -   przeciw

2. Ewa Borzymowska                   - za

3. Hanna Brzeska Kalczuk          - przeciw

4. Tadeusz Chruściak                   - za

5. Eugeniusz Hanc                        - przeciw

6. Wojciech Herner                      - za

7. Anna Kamińska                        - przeciw

8. Michał Krzyżanowski               - za

9. Przemysław Majtyka                 - przeciw

10. Anna Olak-Popko                    - za

11. Paweł Rajski                             - wstrzymuje się

12. Paweł Zacny                             - przeciw

13. Aurelia Zalewska                     - za

14. Elżbieta Zawadzka                  - przeciw

Przewodniczący pan Paweł Rajski poinformował, że w wyniku głosowania imiennego nad przyjęciem uchwały oddano 6 głosów „za”, 7 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujących się”.  Propozycja stawki nie została zaakceptowana.

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w  sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty z autopoprawką pana Wójta polegającą na zastąpieniu § 2 pkt 1 stawki 13,17zł  stawką 12,50 zł.

 

W wyniku głosowania imiennego poszczególni radni głosowali w sposób następujący:

1. Elżbieta Biczyk                       -   za

2. Ewa Borzymowska                   - przeciw

3. Hanna Brzeska Kalczuk          - za

4. Tadeusz Chruściak                   - przeciw

5. Eugeniusz Hanc                        - za

6. Wojciech Herner                      - wstrzymuje się

7. Anna Kamińska                        - za

8. Michał Krzyżanowski               - przeciw

9. Przemysław Majtyka                 - za

10. Anna Olak-Popko                    - przeciw

11. Paweł Rajski                             - wstrzymuje się

12. Paweł Zacny                             - za

13. Aurelia Zalewska                     - przeciw

14. Elżbieta Zawadzka                  - za

 

Przewodniczący pan Paweł Rajski poinformował, że w wyniku głosowania imiennego nad przyjęciem uchwały oddano 7 głosów „za”, 5 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”.  W związku z powyższym  Uchwała Nr XXI/200/2012  w  sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty została podjęta.

 

Ad. pkt.3.3

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi z nieruchomości położonych na terenie Gminy Michałowice.

Pan Łuszczyński poinformował, że oplata za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi z nieruchomości położonych na terenie Gminy  Michałowice ma być uiszczana w terminie do 10 dnia następnego miesiąca  po zakończeniu każdego miesiąca wykonania przez gminę obowiązków, przelewem na konto Urzędu Gminy Michałowice  lub w kasie Urzędu Gminy Michałowice.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.

Pan Majtyka poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.

Pan Herner poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi z nieruchomości położonych na terenie Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -  0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /201/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.4

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkanych położonych na terenie Gminy Michałowice.

Pan Wójt zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały. 

Pan Łuszczyński poinformował, że deklaracja jest składana przez wszystkich właścicieli oraz współwłaścicieli nieruchomości na terenie gminy Michałowice w terminie do 31marca 2013r. Deklaracja jest podstawą do wyliczenia wysokości opłaty miesięcznej za gospodarowanie odpadami winna być ona wpłacana co miesiąc do 10 następnego miesiąca na konto gminy bądź w kasie za usługi które będzie świadczyła gmina Michałowice. W przypadku zmiany liczby osób  zamieszkujących nieruchomość będzie można składać ponowną deklarację. W przypadku braku deklaracji zgodnie zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku Urząd będzie w formie decyzji administracyjnej naliczał opłatę.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.

Pan Krzyżanowski poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.

Pan Majtyka poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.

Pan Chruściak zapytał jak prędko dojdzie decyzja do mieszkańca który nie złożył tej deklaracji.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że nie zwłocznie.

Pan Strzelecki zapytał w jaki sposób mieszkańcy zostaną poinformowani jakie kwoty wpisać do deklaracji.

Pan Łuszczyński odpowiedział, że deklaracja zostanie dostarczona w formie pisemnej listem poleconym z informacją jak należy ją wypełnić.

Pan Rajski  poinformował, że na komisjach zwracał uwagę żeby do tej deklaracji była również dołączona wiadomość w jaki sposób należy segregować odpady. 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkanych położonych na terenie Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -  0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /202/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.5

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia ,,Programu współpracy Gminy Michałowice z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego’’ na 2013 r.

Pan Żuchowski poinformował, że Wójt Gminy Michałowice przedkłada projekt w sprawie uchwalenie współpracy Gminy Michałowice z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność porządku publicznego na 2013 r. wraz z autopoprawką. Jest to porządkująca autopoprawka w § 14 dodaje się ust. 1 mówiący jak powstawał program. Uchwalanie programu wynika z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie która dosyć ściśle określa kształt programów.

Pan Krzyżanowski poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna. 

Pan Chruściak zapytał czy został przygotowany wykaz o który proszono na poprzedniej sesji dotyczący rozdziału 200.000,00 zł na organizację różnego rodzaju przedsięwzięć kulturalnych i sportowych.

Pan Żuchowski odpowiedział, że  nie mam takiego wykazu, ale go przygotuje.

Pan Zacny zapytał na jakiej podstawie w § 20 jest wprowadzona kwota 190.000,00 zł przed uchwaleniem uchwały budżetowej.

Pan Żuchowski poinformował, że jest to kwota planowana.

Pan Zacny stwierdził, że w programie współpracy jest napisane minimum.

Pan Żuchowski odpowiedział, że to jest plan minimum.

Pan Zacny powiedział, że między kwotą minimum a kwotą planowaną są dwie zasadnicze różnice, z reguły planuje się maksimum a nie  minimum.

Pani Jankowska poinformowała, że planowana wysokość środków finansowych na realizację programu w 2013 r. wynosi 190.000,00 zł szczegółową kwotę określi uchwała budżetowa gminy Michałowice na rok 2013 z tym że musi to zgłosi pan wójt.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia ,,Programu współpracy Gminy Michałowice z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego’’ na 2013 r.

Za przyjęciem – 12

Przeciw            -  0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /203/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.6

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w  sprawie zmieniającej uchwałę Nr XXIII/164/2008 Rady Gminy Michałowice z dnia 12 listopada 2008 r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Michałowice w latach 2009-2013.

Pan Łuszczyński poinformował że, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały  z powodu przeprowadzonych remontów budynków zmieniła się powierzchnia lokali przy ul. Zaułek 7 oraz na ul. Ryżowej 90. Wybudowano dwa lokale przy ul. Łąkowej w Opaczy Koloni. Pozyskano lokal w Regułach przy ul. Przytorowej 16 oraz przy ul. Kamelskiego 11.

Pan Krzyżanowski  poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.

Pan Majtyka poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę
Nr XXIII/164/2008 Rady Gminy Michałowice z dnia 12 listopada 2008 r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Michałowice w latach 2009-2013.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /204/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.7

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w  sprawie zmieniającej uchwałę
Nr XXXIX/272/2010 Rady Gminy Michałowice z dnia 27 stycznia 2010 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.

Pani Radzimińska poinformowała, projekt uchwały obejmuje zmiany porządkowe związane ze zmianą siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę
Nr XXXIX/272/2010 Rady Gminy Michałowice z dnia 27 stycznia 2010 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /205 /2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.8

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w  sprawie zmieniająca uchwałę
Nr VII/64/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia zasad przysługiwania i wysokości diet dla radnych, sołtysów oraz przewodniczących zarządów osiedli.

Pan Rajski poinformował, że projekt uchwały został przedstawiony na podstawie dwóch wniosków przedstawicieli struktur lokalnych samorządu. Pierwsze pismo wpłynęło
25 czerwca 2012 r. drugie pismo wpłynęło 2 października 2012 r. W dniu 19 września 2012 r. Komisja Spraw Społecznych do której zostało skierowane pierwsze pismo wydała pozytywną opinię odnośnie przedłożonego wniosku nie deklarując kwoty. Stąd jedyną kwotą jaka jest zaproponowana jest 600 zł i w takiej formie została ta uchwała sporządzona i przedstawiona.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.

Pan Krzyżanowski  poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna z zaproponowaną kwotą 500 zł.

Pan Rajski zaproponował wpisanie do projektu  uchwały § 1 w pkt 1 kwotę 500,00 zł  natomiast w § 3 datę  01 grudnia 2012 r.

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę
Nr VII/64/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia zasad przysługiwania i wysokości diet dla radnych, sołtysów oraz przewodniczących zarządów osiedli z autopoprawką.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /206 /2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.9

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w  sprawie zmieniająca Uchwałę
Nr XIII/76/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 30 października 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą: Zespół Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice oraz zmiany do uchwały
Nr LVIII/427/2002 w sprawie uchwalenia statutu Gminy Michałowice.

Pani Żakowska poinformowała, że przedstawiony projekt uchwały ma charakter porządkujący przede wszystkim związany ze zmianą siedziby zespołu obsługi oraz do wykonywanych przez ten zespół zadań.

Pani Brzeska-Kalczuk poinformowała, że opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.

Pan Krzyżanowski  poinformował, że opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniająca Uchwałę nr XIII/76/2003 Rady Gminy Michałowice z dnia 30 października 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą: Zespół Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice oraz zmiany do uchwały Nr LVIII/427/2002 w sprawie uchwalenia statutu Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI / 207/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.10

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w  sprawie zmieniająca uchwałę
Nr VII/51/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie Gminy Michałowice.

Pani Żakowska poinformowała, że projekt uchwały wynika z konieczności dostosowania zapisów obowiązującej uchwały do potrzeb zgłaszanych przez podmioty prowadzące żłobki w zakresie objęcia dotacją opieki wychowawczej nad dziećmi, które w roku szkolnym  kończą 3 rok życia.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniająca uchwałę
Nr VII/51/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 15 czerwca 2011 r. w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /208/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.11

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany statutu Gminy Michałowice.

Pan Wójt poinformował, że projekt uchwały dotyczy zmiany w § 3 statutu Gminy Michałowice miejsca  siedziby Urzędu Gminy z Michałowice na Reguły. 

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmiany statutu Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /209/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt.3.12

Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w  sprawie rozpatrzenia skargi Pani *** na działania kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.

Pani Kamińska poinformowała, że Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się z dokumentacją  GOPS oraz wyjaśnieniami ustnymi Kierownika GOPS w sprawie skargi Pani *** uznała ją za niezasadną.

 

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pani *** na działania kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

Uchwała Nr XXI /210/2012 stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. pkt. 4

Stanowisko Rady Gminy Michałowice w sprawie połączenia Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im prof. Jana Mazurkiewicza i Szpitala Kolejowego im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie.

Pani Kamińska poinformowała, iż Rada Gminy wyraża sprzeciw wobec zamiaru przekształcenia w jedną spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. Prof. Jana Mazurkiewicza i Szpitala Kolejowego im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie.

 

Przystąpiono do głosowania nad Stanowiskiem Rady Gminy Michałowice w sprawie połączenia Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im prof. Jana Mazurkiewicza i Szpitala Kolejowego im. dr med. Włodzimierza Roeflera w Pruszkowie.

Za przyjęciem – 11

Przeciw            -   0

Wstrzymało się- 0

 

Ad. pkt. 5

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012.

Pani Żakowska omówiła w skrótowym czasie realizację zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012.

 

Ad. pkt. 6

Informacje Wójta Gminy.

brak

 

Ad. pkt. 7

Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Gminy.

brak

 

Ad. pkt. 8

Sprawy wniesione.

brak

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady pan Paweł Rajski zamknął obrady XXI sesji Rady Gminy Michałowice.

 

Protokołowała

Urszula Bejda

Data publikacji: 27.05.2013 13:27
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 48
Autor: Urszula Bejda