Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
06.10.2006 09:22

Protokół Nr XIX

Z obrad XIX sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2002-2006 z dnia: 2004-04-29

Z obrad XIX sesji Rady Gminy Michałowice odbytych w dniu 29 kwietnia 2004 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Michałowicach przy ul. Raszyńskiej 34.

Obecnych 12 radnych ( 9 w chwili rozpoczęcia).
Nieobecni; pan P. Hoser, – usprawiedliwiony, pan P. Bryksa, i pan T. Wągrodzki - nieusprawiedliwieni.
 
Ad. pkt. 1
Przewodniczący pan Jacek Sierak powitał wszystkich przybyłych na sesję informując, że na sali obrad obecnych jest 9 radnych, w związku z czym Rada może podejmować uchwały. Następnie odczytał projekt porządku obrad.
Pan Wójt zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały Rady w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Poinformował, iż jest to reasumpcja uchwały podjętej na poprzedniej sesji w sprawie rozpisania przetargu na zaciągnięcie pożyczki.
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Wójta w sprawie rozszerzenia porządku obrad.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 0
Rada wniosek przyjęła.
 
Pan Wójt zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały Rady w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2004 rok. Jest to sprawa związana z decyzją Wojewody na uchylenie naszej uchwały w sprawie dodatków dla dzieci.
 
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Wójta w sprawie rozszerzenia porządku obrad.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 0
Rada wniosek przyjęła.
 
Pan Wójt zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały Rady w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Michałowice do zawarcia porozumienia z Powiatem Pruszkowskim w zakresie przyjęcia zadań powiatu. W zakresie budowy chodnika i sygnalizacji świetlnej w ul. Sokołowskiej.
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Wójta w sprawie rozszerzenia porządku obrad.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 0
Rada wniosek przyjęła.
 
Wobec przyjęcia wniosków pana Wójta porządek obrad XIX sesji Rady Gminy przedstawia się następująco:
  1. Sprawy porządkowe.
  2. Przyjęcie protokołu z XVII sesji Rady Gminy.
  3. Podjęcie uchwał w sprawie:
    1. rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Michałowice za 2003 rok i udzielenia / nie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Michałowice,
    2. porozumienia Gminy Michałowice z m. st. Warszawa w zakresie lokalnego transportu zbiorowego,
    3. wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Pruszkowskim w zakresie przyjęcia zadań powiatu,
    4. nadania Statutów Gminnym Bibliotekom Publicznym,
    5. powołania komisji konkursowej oraz określenia regulaminu konkursu w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Michałowicach,
    6. zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie,
    7. dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2004 rok,
    8. upoważnienia Wójta Gminy Michałowice do zawarcia porozumienia z Powiatem Pruszkowskim w zakresie przyjęcia zadań powiatu.
  4. Podjęcie stanowiska rady Gminy Michałowice w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy na 2004 rok.
  5. Sprawozdanie Wójta z realizacji uchwał podjętych na XVII i XVIII sesji Rady Gminy.
  6. Sprawozdanie z międzysesyjnej działalności Wójta Gminy Michałowice.
  7. Informacje Wójta Gminy.
  8. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Gminy.
  9. Sprawy wniesione.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Porządek obrad XIX sesji został przyjęty.
 
Ad. pkt 2
Przewodniczący Rady pan Jacek Sierak poinformował, iż projekt protokołu z XVII sesji Rady Gminy, zgodnie z informacją, był wyłożony do wglądu w biurze rady oraz zapytał o uwagi do jego treści.
Nie zgłoszono żadnych uwag.
Za przyjęciem – 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się- 0
Protokół z XVII sesji został przyjęty.
 
Ad. pkt 3 ppkt 1.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Michałowice za 2003 rok i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Michałowice.
Pan Sierak zabierając głos poinformował, iż sprawozdanie i projekt uchwały były opiniowane przez poszczególne komisje. Komisja Rewizyjna sformułowała wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy, oraz wpłynęły opinie RIO. Poinformował, iż załącznikiem do projektu uchwały jest szczegółowa analiza wielkości dochodów i wydatków wg źródeł i działów klasyfikacji budżetowej. Następnie odczytał treść uchwały Nr 105/W/04 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 13 kwietnia 2004 roku o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego na 2004 rok oraz o prawidłowości prognozy długu (uchwała z uzasadnieniem w załączeniu do protokołu). Odczytał uchwałę nr 163/W/04 składu orzekającego RIO w Warszawie z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Michałowice sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2003 rok. Opinia pozytywna (w załączeniu do protokołu).
Pan Zieliński zabierając głos poinformował, iż opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Kuss poinformował iż opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, iż opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Pan Chruściak zabierając głos odczytał opinię Komisji Rewizyjnej o realizacji budżetu Gminy Michałowice a następnie wniosek o udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy Michałowice (wniosek i opinia w załączeniu do protokołu).
Pan Sierak odczytał treść uchwały Nr 164/W/04 Składu Orzekającego RIO w Warszawie z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Michałowice wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu Gminy w 2003 roku (uchwała w załączeniu do protokołu). Poinformował, iż przedłożony wniosek Komisji Rewizyjnej spełnia wymogi określone w art. 18a ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, w związku z tym Skład Orzekający RIO w Warszawie nie zgłasza zastrzeżeń do jego treści.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, że sprawozdanie z wykonania budżetu za 2003 rok zostało przedstawione w układzie tabelarycznym stanowiącym załączniki do projektu uchwały oraz załączona została informacja opisowa zawierająca szczegółową informację dotyczącą zrealizowanych dochodów i wykonania wydatków budżetu za 2003 rok (pisemna szczegółowa informacja stanowi załącznik do protokołu).
 
Dochody Budżetu Gminy
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż dochody Gminy zostały wykonane w wysokości 34 164 036 zł co stanowi 102,8% planu. Wśród dochodów gminy wyróżniamy dochody własne i uzupełniające. Następnie omówił dochody w poszczególnych grupach (informacja w załączeniu do protokołu).
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
Załącznik Nr 1 przyjęto bez uwag.
 
Wydatki Budżetu Gminy
Pani Jankowska zabierając głos poinformowała że wydatki budżetu gminy wykonane zostały w wysokości 31 054 900 zł co stanowi 94,1% planu. Do załącznika tego została dołączona informacja uzupełniająca zawierająca wykaz zadań w poszczególnych działach budżetu gminy (stanowi załącznik do protokołu).
 
Dział 010 - Rolnictwo i Łowiectwo
Pani Jankowska zabierając głos poinformowała iż wykonanie w tym dziale wynosi 6459092zł co stanowi 93,6% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 600 - Transport i Łączność
Pani Jankowska zabierając głos poinformowała iż wykonanie w tym dziale wynosi 3029568zł co stanowi 78,3% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
Pani Zalewska zabierając głos zwróciła uwagę na niski poziom wydatkowania środków na gminne drogi publiczne 77,6% co znaczy iż, nie wykorzystaliśmy wszystkich możliwości które przewidywał plan wydatków w tym zakresie. Chciałaby się dowiedzieć dlaczego tak się stało.
Pan Wójt stwierdził, iż rzeczywiście sytuacja taka miała miejsce. Natomiast należy wydatki te podzielić na wydatki bieżące i inwestycyjne. W zakresie wydatków bieżących wykonanie jest praktycznie w 100% , natomiast jedyną przyczyną tak niskiego wykonania procentowego są drogi powiatowe. Na naszych drogach wykonane zostało wszystko i wszędzie w zakresie rzeczowym i finansowym jak i w zakresie utrzymania dróg.
 
Dział 700 – Gospodarka Mieszkaniowa
Pani Jankowska zabierając głos poinformowała iż wykonanie w tym dziale wynosi 160570zł co stanowi 76,7% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 710 – Działalność Usługowa
Pani Jankowska zabierając głos poinformowała iż wykonanie w tym dziale wynosi 34280zł co stanowi 93,9% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 750 – Administracja Publiczna
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 4007131zł co stanowi 94,3% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 751 – Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej, Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 29447zł co stanowi 100% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 752 – Obrona Narodowa
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 700zł 100% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 754 – Bezpieczeństwo Publiczne o Ochrona Przeciwpożarowa
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 155039zł co stanowi 83,0% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 757 – Obsługa Długu Publicznego
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 774452zł co stanowi 99,4% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 758 – Rozliczenia Różne
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 808110zł co stanowi 100% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 801 – Oświata i Wychowanie
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 10331669zł co stanowi 98,7% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 851 – Ochrona Zdrowia
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 108007zł co stanowi 62,2% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 853 – Opieka Społeczna
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 1038926zł co stanowi 99,8% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 854 – Edukacyjna Opieka Wychowawcza
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 2339596zł co stanowi 96,8% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 1200881zł co stanowi 97,0% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 921 – Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 431439zł co stanowi 97,6% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Dział 926 – Kultura Fizyczna i Sport
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż wykonanie w tym dziale wynosi 145993zł co stanowi 90,9% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Wykonanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej za 2003 rok.
Pan Wójt zabierając głos poinformowała iż łącznie z otrzymaną dotacją wydatkowano kwotę 54580 zł. co stanowi 100% planu.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Wykonanie zadań realizowanych w drodze porozumienia miedzy jednostkami samorządowymi za 2003 rok.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag
 
Wykonanie zadań realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej za 2003 r.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Wykonanie zadań realizowanych w drodze porozumienia między jednostkami samorządowymi za 2003 rok.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Wykonanie dotacji dla instytucji kultury za 2003 rok.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Wykonanie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych za 2003 rok.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Wykonanie zadań inwestycyjnych w roku budżetowym 2003.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej za 2003 rok.
Przewodniczący Komisji nie zgłosili uwag.
 
Sprawozdanie Wójta Gminy Michałowice z wykonania budżetu Gminy Michałowice za 2003 rok.
Przyjęto bez uwag.
 
Roczne Sprawozdanie z wykonania budżetu przez Szkoły, Przedszkola funkcjonujące na terenie Gminy Michałowice za 2003 rok.
Przyjęto bez uwag
Sprawozdanie z działalności Bibliotek Publicznych Gminy Michałowice w 2003 roku.
 
Przyjęto bez uwag
 
Roczne Sprawozdanie z działalności GOPS Gminy Michałowice za 2003 rok.
Przyjęto bez uwag
 
Sprawozdanie z działalności GK ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2003 rok.
Przyjęto bez uwag
 
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Michałowice za 2003 rok i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Michałowice.
Za przyjęciem – 10
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 2
Uchwała Nr XIX/130/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 2.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie porozumienia Gminy Michałowice z m. st. Warszawa w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Pan Wójt poinformował, iż to porozumienie jest konsekwencją stanowiska Miasta Stołecznego Warszawy, które postanowiło nawiązać współpracę z gminami podstołecznymi w zakresie realizacji usług, czyli partycypowanie gmin podwarszawskich w kosztach utrzymania linii podmiejskich.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, iż opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie porozumienia Gminy Michałowice z m. st. Warszawa w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Za przyjęciem – 12
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XIX/131/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 3.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Pruszkowskim w zakresie przyjęcia zadań powiatu.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, iż porozumienie dotyczy realizacji zadań z zakresu remontów i budowy chodników na drogach powiatowych określonych w budżecie gminy Michałowice na 2004 rok w zakresie prac projektowych i wykonawstwa.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, iż opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej była pozytywna.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów była pozytywna.
Pan Chruściak zwrócił się z prośbą, aby w trybie prac interwencyjnych wykonać krótkie odcinki dojazdów do stacji kolejki WKD w Komorowie.
Pan Zalewska zabierając głos chciałaby się dowiedzieć o zadanie dotyczące Al. M. Dąbrowskiej. Przypomniała iż w zeszłym roku była przyjęta uchwała w zakresie porozumienia dot. Al. M. Dąbrowskiej, chciałaby się dowiedzieć kiedy to porozumienie będzie realizowane i jak ma się tamto porozumienie do obecnego. Podkreśliła, iż bardzo ważnym skrzyżowaniem jest skrzyżowanie Al. M. Dąbrowskiej z ul. Waldemara, które jest bardzo niebezpieczne ze względu na bliskość szkoły. Mieszkańcy i rodzice wnioskują w sprawie wybudowania na tym skrzyżowaniu ronda, a więc jest to zadanie które powinno się znaleźć w omawianym porozumieniu. Zwróciła uwagę, iż w zapisie jest błąd, ponieważ Al. M. Dąbrowskiej nie ciągnie się od ul. Kolejowej, ale od torów do budynku poczty. Porozumienie powinno obejmować obszar od ul. Berylowej do WKD i dalej od ul. Brzozowej do ul. Kolejowej. Chciały zapytać co z porozumieniem które dotyczy całej ul. M. Dąbrowskiej.
Pan Wójt stwierdził, iż można rozszerzyć zakres robót jak proponuje pani radna i pkt 12 by brzmiał: remont ul. Brzozowej w Komorowie od ul. Kolejowej do WKD, ul. M. Dąbrowskiej od WKD do ul. Berylowej – dokumentacja i wykonanie. W tym roku skończy się na wykonaniu projektu. Natomiast ronda są to całkiem nowe zadania inwestycyjne i nie widzi możliwości sfinansowania tego projektu w roku bieżącym z tego względu iż ul. Waldemara ma nadal nieuregulowany stan prawny.
Pani Zalewska zaproponowała, aby została wydana opinia prawna w kwestii tej ulicy, ponieważ opinie są sprzeczne. Stanowisko spółdzielni jest takie iż ulica nie jest jej własnością, ponieważ jest decyzja pana Wójta z 1997 roku, która mówi o przejęciu tej ulicy przez gminę.
Pan Sierak zaproponował, aby pozostać przy zakresie zadań które mamy wymienione w przedmiocie prac związanych z omawianą ugodą . Autopoprawka jedynie dotyczy zadania wzdłuż ul powiatowej. Natomiast porozumienie z ubiegłego roku dotyczyło budowy chodnika i nie zostało skonsumowane z uwagi na niepodpisanie porozumienia pomiędzy gminą, powiatem, WKD i pocztą.
Pan Zacny poinformował, iż z powiatem nie ma żadnej współpracy. Podziękował panu Wójtowi za przygotowanie porozumienia stwierdzając, iż wreszcie o drogi powiatowe będziemy mogli dbać sami, za swoje pieniądze pomimo że jest to zadanie powiatu.
Pan Sierak przypomniał, iż w tym roku zmieniała się ustawa, która znacznie zwiększa zakres środków, które pozostają do dyspozycji powiatu, czyli zwiększa się zakres środków własnych. Uważa, że problem polega na koncepcji i na podejściu do tego co powinno być finansowane ze środków powiatowych. Jeśli powiat sobie z tym nie radzi, to my bardzo chętnie możemy wystąpić do powiatu po to, abyśmy my realizowali zadanie powiatu i wziąć te środki od naszych podatków w formie podatku, które winny być wydatkowane na potrzeby mieszkańców naszej gminy. Uważa, że to musi być przedmiotem dyskusji.
Pan Strzelecki zabierając głos stwierdził, iż porozumienie to odbiera jako realizacje koncertu życzeń. Poprosił o dopisanie do programu jako pkt. 13 budowy ścieżki rowerowej łączącej Reguły z Pęcicami na terenach Agencji Rolnej Skarbu Państwa.
Pan Kwietniak przypomniał, iż w budżecie są środki na wykonanie koncepcji układu ścieżek rowerowych dla całej gminy. Uważa, że przed opracowaniem takiej koncepcji nie było by wskazane determinować gdzie te ścieżki powinny być i występować do realizacji. Pomysł dopisania 13 punktu jest trochę przedwczesny.
Pan Strzelecki poprosił o wpisanie budowy chodnika wzdłuż Al. Powstańców i Regulskiej w Regułach.
Pan Kwietniak przypomniał iż projekt tego porozumienia musi korespondować z budżetem.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, iż remont dróg powiatowych trwa już bardzo długo, nie widać końca i stan ten się stale pogarsza. Nie ma innego wyjścia jak wystąpić do Starostwa z wnioskiem o przejęcie dróg powiatowych znajdujących się na naszym terenie, na obszarze zabudowanym wraz z przekazaniem finansów. Jest to wniosek Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej, który został przedstawiony panu Wójtowi.
Pan Sierak uważa, że adresatem tych uwag, tych wniosków jest Zarząd Starostwa.
Pani Zawiślak zabierając głos poinformowała, iż w sprawie drogi od Pęcic do Pruszkowa i od Pęcic do Reguł pisała przez 5 lat do Starostwa bez skutku. Natomiast na zebraniu w Pęcicach pan wicestarosta Pruszkowa zagwarantował, iż będzie ścieżka rowerowo-piesza od basenu w Pruszkowie do Al. w Regułach do końca roku 2004.
Pan Sulowski zabierając głos potwierdził wypowiedź pana Kussa. Uważa, że majątek powiatowy, który znajduję się w obrębie danych gmin powinien zostać przekazany gminom, ponieważ jest to w ich interesie.
 
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Powiatem Pruszkowskim w zakresie przyjęcia zadań powiatu.
Za przyjęciem – 11
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 1
Uchwała Nr XIX/132/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 4.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie nadania Statutów Gminnym Bibliotekom Publicznym.
Pani Idzikiewicz zabierając głos poinformowała iż przedłożone Radzie Gminy statuty Gminnych Bibliotek Publicznych zawierają nowe zapisy dotyczące powoływania dyrektorów bibliotek. Projekt uchwały jest propozycją pana Wójta, aby dyrektorów bibliotek powoływać w drodze konkursu.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, iż opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie nadania Statutów Gminnym Bibliotekom Publicznym.
 
Za przyjęciem – 12
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XIX/133/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 5.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej oraz określenia regulaminu konkursu w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Michałowicach.
Pan Idzikiewicz zabierając głos zwróciła się z prośbą w imieniu pana Wójta o wytypowanie przez radę dwóch przedstawicieli Rady Gminy do komisji konkursowej.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, iż opinia Komisji Spraw Społecznych była pozytywna.
Wobec braku głosów w dyskusji pan Przewodniczący poprosił o zgłaszanie kandydatów do komisji konkursowej.
Pan Sierak zgłosił kandydaturę pana Walendowskiego – pan Walendowski wyraził zgodę.
Pan Sierak zgłosił pana Zacnego- pan Zacny wyraził zgodę.
Wobec braku dalszych zgłoszeń pan Sierak poinformował, iż w § 1 w pkt 1 wpisujemy pana Walendowskiego i pana Zacnego.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej oraz określenia regulaminu konkursu w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Michałowicach.
Za przyjęciem – 10
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 1
Uchwała Nr XIX/134/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 6.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, iż Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie udziela pożyczek, stosując preferencyjne oprocentowanie, ustalane w odniesieniu do stopy redyskonta weksli określanej przez Prezesa NBP. Oprocentowanie pożyczek dla zadań związanych z ochroną atmosfery wynosi od 0,5% do 0,75% stopy redyskonta weksli, lecz nie może być niższe niż 3% w stosunku rocznym. Pożyczki udzielone przez Fundusz mogą być, na wniosek pożyczkobiorcy, częściowo umarzane. Poinformował, iż WFOŚ i GW nie udziela pożyczek w trybie ustawy o zamówieniach publicznych, ponieważ nie prowadzi działalności komercyjnej. W związku z tym wnosi o uchylenie uchwały Nr XVIII/129/2004 w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego na termomodernizację budynków Szkół i Przedszkoli na terenie Gminy Michałowice która związana była z przeprowadzeniem przetargu na zaciągnięcie kredytu.
 
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
Za przyjęciem – 11
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XIX/135/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 7.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2004 rok.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, iż w dniu 26 kwietnia 2004 roku wpłynęła do Urzędu Gminy Uchwała Nr 60/K/2004 Kolegium RIO w Warszawie z dnia 21 kwietnia 2004 roku. Kolegium RIO wzywa do usunięcia we własnym zakresie stwierdzonych nieprawidłowości poprzez uchylenie zaplanowanego wydatku w kwocie 50 tys.zł. z przeznaczeniem na wypłatę jednorazowych świadczeń z tytułu urodzenia dziecka. W związku z powyższym przedkłada projekt uchwały, proponując zmniejszyć zaplanowane wydatki w dziale Pomoc Społeczna o kwotę 50 tys. zł a zwiększyć rezerwę ogólną o tę kwotę.
Pan Kuss chciałby się dowiedzieć, czy jest szansa po odwołaniu się, na podjęcie takiej uchwały.
Pan Sierak poinformował, że podstaw prawnych do podjęcia takiej uchwały nie ma.
Pani Zalewska zwracając się do pani mecenas chciałaby się dowiedzieć, czy jest jakaś możliwość prawna, żeby podjąć taką uchwałę.
Pan Wójt wyjaśnił, iż po bardzo dokładnym rozpoznaniu i sprawdzeniu może stwierdzić, iż nie ma żadnej możliwości , aby gmina mogła coś takiego uczynić.
 
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2004 rok
Za przyjęciem – 12
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XIX/136/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt 3 ppkt 8.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Michałowice do zawarcia porozumienia z Powiatem Pruszkowskim w zakresie przyjęcia zadań powiatu.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, że porozumienie dotyczy budowy chodnika w drodze powiatowej tj. ulicy Sokołowskiej, oraz sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Sokołowskiej z ul. Rodzinną w Sokołowie.
Pan Rajski zabierając głos podziękował panu Wójtowi za szybką reakcję i przygotowanie uchwały mając nadzieję iż przygotowane porozumienie będzie szybko wdrożone do realizacji.
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Michałowice do zawarcia porozumienia z Powiatem Pruszkowskim w zakresie przyjęcia zadań powiatu.
Za przyjęciem – 12
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr XIX/137/2004 stanowi załącznik do protokołu.
 
Pan Wójt zabierając głos podziękował za okazane zaufanie w formie absolutorium, następnie poinformował, iż nie było by to możliwe gdyby nie wytężona, ofiarna praca pracowników urzędu jak i gminnych jednostek organizacyjnych. Następnie podziękował pani Zofii Rudalskiej za pracę na rzecz naszej gminy, naszej społeczności lokalnej, za 15 lat pracy na stanowisku głównej księgowej w ref. Oświaty.
 
Ad. pkt 4
Przystąpiono do dyskusji nad projektem stanowiska w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy na 2004 rok.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem stanowiska w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy na 2004 rok.
Za przyjęciem – 12
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Uchwała Nr 1/2004 stanowi załącznik do protokołu.
Pan Zacny przejął przewodniczenie w sesji.
 
Ad. pkt 5
Brak uwag
 
Ad. pkt 6
Gospodarka Komunalna.
Brak uwag.
Inwestycje i remonty.
Pani Zalewska zabierając głos chciałaby się dowiedzieć, czy po wykonaniu weryfikacji kosztorysów inwestorskich budowy sali gimnastycznej w Nowej Wsi, koszt inwestycji nie uległ obniżeniu.
Pan Kwietniak odpowiadając wyjaśnił, iż wartość zadania jednocześnie jest podstawą i załącznikiem do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Czyli na podstawie tych kosztorysów oferenci przyśli będą składali oferty. Są to te kosztorysy, które szczegółowo określają zakres zadania. Wyjaśnił, iż nie można mówić o obniżeniu lub zwiększeniu kosztów inwestycji, ponieważ ta inwestycja nie została rozpoczęta.
Geodezja i gospodarka gruntami.
Pani Tomczak zabierając głos chciałaby się dowiedzieć co będzie w wydzierżawionym budynku u zbiegu ulic 3-go Maja i Wiejskiej w Osiedlu Komorów.
Pani Gedymin wyjaśniła, iż będą tam usługi szewskie i papiernicze.
Pani Zalewska chciałaby się dowiedzieć jak duża była nieruchomość przy ul. Nadarzyńskiej, czy znajdowała się ona w pasie drogowym, czy działka przylegała do ulicy.
Pani Gedymin wyjaśniła, iż jest to teren na końcu ul. Nadarzyńskiej, jest to poszerzenie korytarza tej ulicy. W latach 30-tych była tam projektowa stacja kolejki WKD.
Architektura i zagospodarowanie przestrzenne.
Pani Zalewska chciałaby się dowiedzieć, czy jest już potwierdzenie spotkanie 12 maja 2004 roku o godz. 1500projektantów drogi Salomea-Wolica, przedstawicieli GDDKiA z przedstawicielami rad sołeckich i zarządów osiedla.
Pan Wójt wyjaśnił, iż zostały wysłane zaproszenia do uczestników , ale do chwili obecnej nie wpłynęły potwierdzenia.
Sprawy różne
Brak pytań.
 
Ad. pkt 7
Brak informacji.
 
Ad. pkt 8
Pan Zacny zabierając głos poinformował, iż wpłynęły pisma do wiadomości rady gminy od pani sołtys z Opaczy Małej p. Budzyniak w sprawach; bezpieczeństwa ruchu na ul. Polnej/Targowej w Michałowicach i Opaczy i drugie dot. tranzytowych przejazdów kontenerowców ul. Polną i Targową.
Następnie odczytał pismo mieszkańców Al. Topolowej do rady gminy w sprawie nałożenia nakładki destruktowej na tej ulicy. (pismo w załączeniu do protokołu).
Następnie poinformował, iż wpłynęło pismo od pani dr Czaplickiej w sprawie zakupu dla swojej przychodni fotela ginekologicznego i innych sprzętów.
Następne pismo jest od sołtysa wsi Pęcice p. Zawiślak i pana radnego P. Rajskiego w sprawie uroczystości związanych z upamiętnieniem „Boju pod Pęcicami”.
Następne pismo posła na sejm pana K. Oksiuty w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości osób, które dokonały prac remontowych elewacji zewnętrznych budynku i ogrodzeń.
Ad. pkt. 9
Pan Chruściak zabierając głos podziękował panu Wójtowi za odpowiedź na interpelację w sprawie wydarzeń jakie miały miejsce na zbiorniku, następnie odczytał odpowiedź pana Wójta (w załączeniu do protokołu). Poinformował , iż nieznani sprawcy zerwali kłódkę od której klucze miał pan sołtys Komorowa wsi i zawiesili inną. Ponieważ sprawa dotyczy bardzo poważnej sprawy jaką jest spiętrzenie dużej ilości wody , to uważa że wykryciem tych nieznanych sprawców powinny zająć się odpowiednie organa. Uważa, że kłódkę należy zmienić. Ponawia prośbę o kompleksowe i najlepiej wspólne zainteresowanie się samorządów zagospodarowaniem terenem zalewu i całego wokół otoczenia.
Pan Strzelecki zwracając się do pana Wójta poprosił o umieszczenie w biuletynie artykułu dotyczącego bezpieczeństwa na drogach powiatowych.
Pan Wójt zobowiązał się, iż w następnym biuletynie taki artykuł się ukaże.
Pan Zieliński zabierając głos zwrócił uwagę panu Wójtowi, aby na zebrania mieszkańców zapraszać radnych z danych miejscowości, ponieważ o ostatnim zebraniu nie byli poinformowani. Poprosił również o wyjaśnienie sprawy kanalizacji ciśnieniowej w ulicach, o których rzekomo mieli decydować radni.
Pan Kwietniak wyjaśnił, iż o następnych spotkaniach będzie informował radnych. Stwierdził, iż nie było sformułowania , iż radni decydowali o ciśnieniowej kanalizacji Natomiast była taka informacja, że w 1995 roku koncepcja kanalizacji była opiniowana i uchwalana przez radę gminy.
Pan Kuss zabierając głos złożył propozycję, aby sprawę kanalizacji ciśnieniowej omówić na najbliższej komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej.
Pani Zalewska zabierając głos chciała się zapytać , kiedy będzie złożony projekt uchwały w sprawie sklepu „Żabka” w Komorowie zgodnie z zobowiązaniem pana Wójta na sesji 26 lutego b.r. Chciałaby się dowiedzieć, co należałoby zrobić aby interwencja radnego była skuteczna, ponieważ zgłaszała kilkakrotnie do pana Łuszczyńskiego, na komisji i na sesji, iż na ul. Waldemara jest dziura, która stwarza zagrożenie dla samochodów. Brak reakcji jest ignorancją ze strony urzędników, czy władz gminy. Może należałoby tę drogę zamknąć, aby nie było odszkodowań dla tych, którzy poruszają się samochodami. Następnie złożyła wniosek do pana Wójta w sprawie rozszerzenia Al. M. Dąbrowskiej, ponieważ mieszkańcy często pytają o chodnik w tej części która jest pomiędzy ul. Kotońskiego a Al. Starych Lip.
Pan Chruściak uważa, że na każdym spotkaniu, które organizuje się z udziałem mieszkańców powinien być radny. Przypomniał, iż już ponad rok prosi o umieszczenie informacji w biuletynie w sprawie liczenia kosztów budowy kanalizacji poszczególnych przykanalików.
Pan Kwietniak wyjaśnił, iż wysokość partycypacji mieszkańców w budowie kanalizacji nie jest w żaden sposób liczona, ona wynika z uchwały rady gminy. Kwota jest stała od kilku lat, obniżenie wysokości jest możliwe, ale trzeba się zastanowić czy nie będzie ona wiązała się z pewnym elementem nieprawidłowości.
Pan Chruściak poinformował, iż ewentualne obniżenie opłaty jest sprawą dyskusyjną, ponieważ trzeba zauważyć, iż w ostatnim czasie inflacja i wzrost płac jest prawie zerowy, a opłaty które gmina ponosi się zmniejszyły. Jest podstawa do tego aby obniżyć kwotę. Jest jeszcze sprawa taka , że mieszkańcy którzy wpłacali za partycypację w ubiegłym roku mieli możliwość dokonania odpisu, a w tej chwili tego nie ma.
Pan Kwietniak przypomniał, iż od maja br. wchodzimy w stawkę 22% vatu. Następnie odpowiadając w sprawie ul. Waldemara poinformował, iż nie jest to ulica gminna i zarządca, właściciel drogi powinien wystąpić do właściwego organu o jej naprawę.
Pan Łuszczyński wyjaśnił, iż będąc w terenie stwierdził, iż na ul. Waldemara nie ma dziur. Ulica ta jest zbudowana z płyt między którymi leży tłuczeń, który po dużych opadach pracuje powodując, że miejscami płyta zostaje wypchnięta ku górze. Przestrzenie między płytami były już dwukrotnie zasypywane, ale taka już jest struktura nawierzchni tłuczniowej, że jest nietrwałą i pracuje. Na każdą interwencję pani radnej zareagował i sprawdził w terenie.
Pani Zalewska poinformowała, iż nie widziała, aby w dziury był sypany tłuczeń i na pewno nie spełni on swojej roli, ponieważ przemieści się w inne miejsce. Poprosiła o znalezienie rozwiązania, które nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa dla jeżdżących samochodów.
Pan Grabka zbierając głos chciałby się dowiedzieć czy sprawa projektu kanalizacji w Opaczy będzie rozwiązana w postaci jednego projektu, czy poszczególne ulice będą traktowane oddzielnie. Oraz chciałby się dowiedzieć o terminy i wykonanie tych projektów.
Pan Kwietniak wyjaśnił, iż każda ulica będzie miała oddzielne opracowanie projektu. Natomiast terminy zakończenia projektów wiążą się deklaracjami mieszkańców na przeprowadzenie tych robót, na taką formę kanalizacji. Ma nadzieje, iż uda się przekonać mieszkańców do propozycji kanalizacji ciśnieniowej.
Pan Wójt poinformował, iż nie stwierdził że na najbliższej sesji zostanie wniesiony pod obrady rady projekt uchwały w sprawie sklepu „Żabka”. Stwierdził, iż dokonane zostały dokładne pomiary odległości punktu sprzedaży napojów alkoholowych przez komisję. Nie dotyczą one tyko sklepu „Żabka”, ale wszystkich punktów handlowych napojów alkoholowych w odniesieniu do przystanku WKD, do peronów, jak również do wejść do ZSO.
Pani Zalewska ponownie zabierając głos poinformowała, iż zobowiązanie pana Wójta nie dotyczyło pomiarów odległości, bo ustaliła to z panią Sekretarz, a pan Wójt deklarował wniesieniem projektu uchwały. Zgodnie z deklaracja pana Wójta oczekuje projektu uchwały w omawianej sprawie
Pan Wójt po raz kolejny poinformował, iż się nie zobowiązywał do przedstawienia takiej uchwały, ale zobowiązywał się do dokonania pomiarów i komisja je wykonała.
Pani Zalewska zabierając głos nawiązała do ogłoszenia w sprawie zakupu nieruchomości położonej w Nowej Wsi lub Granicy. Wspomniała, iż w ubiegłym roku została sprzedana nieruchomość w Granicy przy ul. Długiej. Przypomniała, iż Pan Bryksa wielokrotnie zgłaszał aby nie sprzedawać nieruchomości ponieważ mogą być one potrzebne na inne cele użyteczności publicznej. Uważa, że za bardzo pochopnie są sprzedawane działki.
Pan Zacny przypomniał o złożeniu oświadczeń podatkowych przez osoby, które jeszcze tego nie zrobiły do końca kwietnia.
 
Wobec wyczerpania się wszystkich głosów w dyskusji o porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady pan Paweł Zacny zamknął obrady XIX sesji Rady Gminy Michałowice.
 
Protokołowała
Urszula Bejda
Data publikacji: 06.10.2006 09:22
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 12
Autor: Urszula Bejda