Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
06.10.2006 10:20

Protokół Nr II

Z obrad II sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2002-2006 z dnia: 2002-12-03
Z obrad II sesji Rady Gminy Michałowice odbytych w  dniu 3 grudnia 2002 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Michałowicach przy ul. Raszyńskiej 34.
Obecnych 15 radnych.
 
Ad. pkt.1
Przewodniczący Rady pan Jacek Sierak powitał wszystkich przybyłych na sesję informując, że na sali obrad obecnych jest 15 radnych, w związku z czym Rada może podejmować uchwały. Następnie odczytał projekt porządku obrad:
1. Sprawy porządkowe.
2. Przyjęcie protokołu z I sesji Rady Gminy.
3. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) Wyboru Wiceprzewodniczących Rady.
2) Ustalenie składu osobowego Komisji Rewizyjnej.
3) Ustalenie składu osobowego Komisji Budżetu i Finansów.
4) Ustalenie składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej
5) Ustalenie składu osobowego Komisji Spraw Społecznych.
6) Ustalenie składu osobowego Doraźnej Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego.
7) Ustalenia wysokości wynagrodzenia dla Wójta Gminy Michałowice.
4. Komunikaty i informacje Przewodniczącego Rady.
5. Sprawy wniesione.
Za przyjęciem            - 15
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 0
Porządek obrad II sesji Rady Gminy został przyjęty.
 
Ad. pkt 2.
Przewodniczący Rady pan Jacek Sierak poinformował, że protokół z I sesji Rady Gminy był zgodnie z informacją,  wyłożony do wglądu oraz zapytał o uwagi do jego treści.
Nie zgłoszono żadnych uwag.
 
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z I sesji Rady Gminy.
Za przyjęciem     -  14
Przeciw              -   0
Wstrzymało się   - 1
Protokół z I sesji Rady Gminy został przyjęty.
 
Ad. 3 ppkt 1
Pan Jacek Sierak zabierając głos przypomniał, że zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym rada wybiera od 1 do 3 wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Statut Gminy Michałowice określa liczbę wiceprzewodniczących rady na dwie osoby. Ponieważ głosowanie jest tajne należy powołać komisję skrutacyjną.
 
Przystąpiono do zgłaszania kandydatur na członków komisji skrutacyjnej:
Pani Tomczak zgłosiła pana Wągrodzkiego – wyraził zgodę
Pan Hoser zgłosił panią Pawłowską            – wyraziła zgodę
Pan Zacny zgłosił pana Hanca                    _ wyraził zgodę
Skład komisji skrutacyjnej Rada przyjęła przez aklamację.
 
Przystąpiono do zgłaszania kandydatur na wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
Pan Hanc zgłosił pana Zacnego                         - wyraził zgodę
Pan Wągrodzki zgłosił pana Walendowskiego    - wyraził zgodę
Pani Pawłowska zgłosiła pana Hosera                - wyraził zgodę
Pani Tomczak zgłosiła pana Bryksę                   - wyraził zgodę
 
Pan Jacek Sierak przypomniał zasady głosowania. Po konsultacji z radcą prawnym w sprawie  koniecznej bezwzględniej większości głosów, poinformował iż  aby zostać wybranym należy uzyskać 9 głosów.
Pan Mecenas Strój powołując się na wyrok Trybunału Konstytucyjnego stwierdził iż  licząc głosy nie uwzględnia się połówek głosów,  nie ma więc liczby głosów 7,5, a  8. W związku z tym najbliższą liczbą pełną jest liczba 9.
Pan Bryksa zabierając głos zgłosił wniosek formalny w sprawie przedstawienia się kandydatów na wiceprzewodniczących Rady Gminy Michałowice. Uważa, że nie wszyscy znają się w obecnym gronie dlatego uważa, że każdy kandydat powinien krótko przedstawić się, dlaczego chciałby zostać wiceprzewodniczącym rady.
Pan Jacek Sierak wyjaśnił, że nie ma formalnego wymogu, aby prezentować swoją osobę, może to być dobra wola radnych.
 
Przystąpiono do głosowania wniosku pan Bryksy w sprawie przedstawienia się kandydatów na wiceprzewodniczących rady.
Za wnioskiem             - 2
Przeciw                       - 5
Wstrzymało się          - 7
Rada wniosek odrzuciła.
 
Pan Bryksa przedstawiając się poinformował, że ukończył studia w Szkole Głównej Handlowej, jest magistrem SGH. Jest radnym z Komorowa i Granicy, kandydował z komitetu Ojczyzna, Rodzina i Sprawiedliwość. Chciałby być wiceprzewodniczącym rady gminy Michałowce, dlatego że znając uprawnienia których defakto wiceprzewodniczący nie ma, są bardzo nikłe, chciałby zająć się promocją gminy. Chciałby wykorzystać ten czas na promocję rady gminy i gminy zwłaszcza wśród ludzi młodych, którzy nie wykazują prawie żadnego zainteresowania samorządnością i naszą gminą.
Pan Jacek Sierak zabierając głos podkreślił, ze rolą przewodniczącego rady jest organizowanie pracy rady i prowadzenie sesji wespół z wiceprzewodniczącymi rady, natomiast do reprezentowania gminy na zewnątrz jest pan wójt. Co do pracy z młodzieżą bardzo się cieszy, ze jest chęć podjęcia tego tematu.
 
Przystąpiono do tajnego głosowania w sprawie wyboru wiceprzewodniczących rady Gminy.
Pan Wągrodzki odczytał protokół komisji skrutacyjnej z tajnego głosowania.
Pan Paweł Zacny otrzymał 9 głosów „za”, 4 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się” i 1 głos nieważny.
Pan Sławomir Walendowski otrzymał 6 głosów „za”, 6 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się” i 0 głosów nieważnych.
Pan Piotr Hoser otrzymał 8 głosów „za”, 3 głosy „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się” i 1 głos nieważny.
Pan Przemyslaw Bryksa otrzymał 3 głosy „za”, 11 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się” i 0 głosów nieważnych.
 
Przewodniczący Rady pan Sierak stwierdził, na podstawie protokołu komisji skrutacyjnej, że wiceprzewodniczącym Rady Gminy Michałowice został wybrany pan Paweł Zacny, fakt ten zostanie potwierdzony poprzez głosowanie.
 
Pan Jacek Sierak stwierdził, że Statut Gminy Michałowice w zaistniałej sytuacji mówi iż mamy do wyboru dwie możliwości „..... W głosowaniu wniosków osobowych, w przypadku gdy liczba kandydatów przewyższa liczbę miejsc do obsadzenia, gdy kandydaci nie uzyskają wymaganej liczby głosów „za” tak by obsadzić wszystkie wolne miejsca dopuszcza się przeprowadzenie powtórnego głosowania. W głosowaniu powtórnym uczestniczą kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów „za” w liczbie przewyższającej o jednego liczbę wolnych miejsc chyba, że rada przyjmie wniosek o otworzenie nowej listy kandydatów. W przypadku gdy większa liczba kandydatów otrzyma wymaganą liczbę głosów „za” niż było wolnych miejsc, za wybranych uważa się tych, którzy otrzymali więcej głosów „za”. Jeżeli liczba głosów „za” jest równa, za wybranych uważa się tych, którzy otrzymali mniej głosów „przeciw”. Jeżeli liczba głosów „za” i „przeciw” jest równa o wyborze kandydata decyduje losowanie przeprowadzone przez prowadzącego głosowanie”. 
Pan Przewodniczący poinformował Radę, że jeśli nie usłyszy żadnego innego wniosku zarządzi powtórne głosowanie nad kandydatami, którzy uzyskali największą liczbę głosów „za”: tj. pan Piotr Hoser – 8 głosów „za” i pan Sławomir Walendowski 6 głosów „za”. Ponieważ nie zgłoszono żadnego innego wniosku pan Przewodniczący zarządził powtórne głosowanie i poprosił komisję skrutacyjną o przystąpienie do pracy. 
 
Przystąpiono do drugiego tajnego głosowania w sprawie wyboru wiceprzewodniczących rady Gminy.
Pan Wągrodzki odczytał protokół komisji skrutacyjnej z drugiego tajnego głosowania.
 
Pan Sławomir Walendowski otrzymał 7 głosów „za”, 4 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się” i 1 głos nieważny.
Pan Piotr Hoser otrzymał 7 głosów „za”, 5 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się” i 0 głosów nieważnych.
 
Przewodniczący Rady pan Sierak stwierdził, na podstawie protokołu komisji skrutacyjnej, ze rada nie dokonała wyboru drugiego wiceprzewodniczącego i w związku z powyższym przerywa procedurę głosowania.
 
Pan Jacek Sierak proponuje zmianę w treści uchwały przyjętym porządku obrad, aby na obecnej sesji ograniczyć się do wyboru jednego wiceprzewodniczącego rady, natomiast sprawę wyboru drugiego wiceprzewodniczącego zostawić do następnej sesji.
Pani Tomczak zabierając głos poprosiła o motywację takiej decyzji.
Pan Sierak odpowiadając wyjaśnił to brakiem wyników pozytywnych w dwóch kolejnych głosowaniach. Jeżeli będzie inny wniosek, zostanie poddany głosowaniu.
Pan Bryksa zabierając głos zgłasza wniosek przeciwny.
Pani Tomczak zabierając głos zwróciła się z apelem do osoby która oddała głos nieważny informując, że wszyscy są dorośli i prośba aby byli poważni.
 
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Sieraka w sprawie zamknięcia procedury głosowania i wyboru drugiego wiceprzewodniczącego rady na następnej sesji.
Za przyjęciem            - 9
Przeciw                       - 2
Wstrzymało się          - 3
Rada wniosek przyjęła.
 
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem wniosku w sprawie formalnej zmiany w porządku obrad dotyczącej pkt. 3 ppkt.1 która polega na zmianie w treści  projektu uchwały, który by brzmiał „ w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Michałowice”
Za przyjęciem            - 12
Przeciw                       - 1
Wstrzymało się          - 2 
Rada wniosek przyjęła.
 
Pan mecenas Strój potwierdził iż z prawnego punku widzenia można dokonać takiej zmiany w tytule uchwały porządku obrad.
Pani Tomczak zabierając głos zadała pytanie czy będą dwie oddzielne uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących rady gminy.
Pan Sierak wyjaśniając poinformował, iż na następnej sesji będzie przedstawiona uchwała uzupełniająca w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego rady.
Pan Mecenas Strój potwierdził, że mogą być podjęte dwie uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących rady gminy.
Pan Jacek Sierak zabierając głos zaproponował autopoprawki do projektu uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących rady: zmiana tytułu projektu chwały,  § 1 powinien mieć brzmienie – „Stwierdzić, że w głosowaniu tajnym Wiceprzewodniczącym Rady Gminy Michałowice został wybrany Paweł Zacny”. Pozostałe paragrafy zostają bez zmian.
 
Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy wraz ze zgłoszonymi autopoprawkami.
Za przyjęciem            - 12
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 2
Uchwała Nr II/2/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. 3. ppkt. 2 
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej.
Pan Sierak zabierając głos zaproponował, aby Komisja przy składzie rady 15-osobowym liczyła 4 osoby. Przypomniał, ze poprzednia komisja rewizyjna pracowała w składzie 5-osobowym przy 22 radnych.
Pan Bryksa zabierając głos powołał się na § 12 Statutu Gminy Michałowice, który w pkt. 1 mówi „ Rada Gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy; w tym celu powołuje komisję rewizyjną”. Uważa, że jeżeli spojrzeć na rozmiar zadania który stoi przed tą komisją i nie bacząc ile ta komisja liczyła poprzednio bo to nie być może sensowny wyznacznik zastanawiania się nad jej liczebnym składem uważa że przed tą komisją jest bardzo dużo pracy i jeśli do niej wejdą tylko 4 osoby to uważa że będzie to zbyt mała liczba osób do ogarnięcia czasem i możliwościami zadań które stoją przed tą komisją. Jeżeli dzisiaj zostanie ustalony skład 4-osobowy, to może się okazać że ta komisja nie będzie w stanie prawidłowo wypełniać swoich poleconych jej statutem i ustawą o samorządzie gminnym zadań. Stąd wnioskuje aby komisja rewizyjna rady gminy liczyła 7 osób, a nie 4 jak zaproponował pan Przewodniczący.
Pan Sierak zabierając głos powołał się na § 12 Statutu Gminy Michałowice, który w pkt. 5 mówi „komisja rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez radę w zakresie kontroli”, a więc jeżeli mamy szczególne zadania kontrolne już wynikające nie z bieżącej pracy, każdorazowo komisja musi uzyskać zgodę rady gminy na przeprowadzenie kontroli, natomiast do bieżącej pracy jak dotąd, począwszy od 1990 roku skład 5-osobowy był wystarczający.
Pan Chruściak zabierając głos poinformował iż uważa, że optymalny skład komisji jest piecioosobowy. Nigdy komisja nie pracowała w składzie pełnym z różnych względów kogoś nie było. Sądzi, że 5 osób jest wystarczający.
Pan Sierak poinformował, iż wycofuje swój wniosek w sprawie 4-osobowego składu komisji.
 
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Bryksy w sprawie 7-osobowego składu komisji.
Za wnioskiem             - 2
Przeciw                       - 13
Wstrzymało się          - 0
Rada wniosku nie przyjęła.
 
Przystąpiono do głosowania wniosku pana Chruściaka w sprawie 5-osobowego składu komisji.
Za wnioskiem             - 13
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 2
Rada wniosek przyjęła.
 
Przystąpiono do zgłaszania kandydatur do komisji rewizyjnej.
 
Pan Hans zgłosił pana Kusa – nie wyraził zgody.
Pan Bryksa zgłosił panią Tomczak     - wyraziła zgodę.
Pan Chruściak zgłosił pana Rajskiego – wyraził zgodę.
Pan Kuss zgłosił pana Zielińskiego – wyraził zgodę.
Pan Zacny zgłosił pana Hanca  - wyraził zgodę.
Pani Tomczak zgłosiła pana Bryksę – wyraził zgodę
Pan Rajski zgłosił pana Chruściaka  - wyraził zgodę
 
Pan Sierak poinformował, iż głosowanie odbędzie się zwykłą większością głosów.
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Rewizyjnej.
 
Pani Tomczak otrzymała 3 głosy „za”, 3 głosy „przeciw”, 8 głosów „wstrzymujących się”  
Pan Rajski otrzymał 13 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”
Pan Zieliński otrzymał 10 głosów „za”, 2 głosy „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Hanc otrzymał 10 głosów „za”, 2 głosy „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”
Pan Bryksa otrzymał 7 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 6 głosów „wstrzymujących się”
Pan Chruściak otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
 
Pan Jacek Sierak zabierając głos stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Rewizyjnej zostały wybrane następujące osoby: pan Paweł Rajski, pan Krzysztof Zieliński, pan Eugeniusz Hanc, pan Przemysław Bryksa, pan Tadeusz Chruściak.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej. W § 1 wpisujemy liczbę członków 5, a w § 2 następujących radnych: pan Paweł Rajski, pan Krzysztof Zieliński, pan Eugeniusz Hanc, pan Przemysław Bryksa, pan Tadeusz Chruściak.
Za uchwałą                 - 14
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 0
Uchwała Nr II/3/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.3 ppkt 3
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Budżetu i Finansów.
Pan Jacek Sierak zabierając głos zaproponował liczbę członków komisji na 8 osób. Wobec braku innych wniosków przyjęto liczbę 8 osób przez aklamację. Następnie poprosił o zgłaszanie propozycji kandydatur na członków komisji.
Pan Zacny zgłosił pana Kusa – wyraził zgodę.
Pani Pawłowska zgłosiła pan Hosera – wyraził zgodę
Pan Zieliński zgłosił pana Sieraka  - wyraził zgodę
Pan Bryksa zgłosił panią Tomczak – wyraziła zgodę
Pan Hanc zgłosił pana Zielińskiego  - wyraził zgodę
Pan Walendowski zgłosił pana Wągrodzkiego  - wyraził zgodę
Pani Tomczak zgłosiła pana Bryksę  - wyraził zgodę
Pan Zacnyzgosił pana Hanca – wyraził zgodę.
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Budżetu i Finansów.
 
Pani Tomczak otrzymała 3 głosy „za”, 3 głosy „przeciw”, 8 głosów „wstrzymujących się”  
Pan Kuss otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Hoser otrzymał 12 głosów „za”, 0głosy „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Sierak otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosy „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Bryksa otrzymał 13 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Zieliński otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Wągrodzki otrzymał 14 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Hanc otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
 
 
Pan Jacek Sierak zabierając głos stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Budżetu i Finansów zostały wybrane następujące osoby: pan Bolesław Kuss, pan Krzysztof Zieliński, pan Eugeniusz Hanc, pan Przemysław Bryksa, pan Tomasz Wągrodzki, pan Jacek Sierak, pan Piotr Hoser i pani Elżbieta Tomczak
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Bużetu i Finansów. W § 1 wpisujemy liczbę członków 8, a w § 2 następujących radnych: pan Bolesław Kuss, pan Krzysztof Zieliński, pan Eugeniusz Hanc, pan Przemysław Bryksa, pan Tomasz Wągrodzki, pan Jacek Sierak, pan Piotr Hoser i pani Elżbieta Tomczak
Za uchwałą                 - 15
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 0
Uchwała Nr II/4/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt.3 ppkt. 4
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej.
Pan Jacek Sierak zabierając głos zaproponował liczbę członków komisji na 8 osób. Wobec braku innych propozycji co do ilości składu komisji przyjęto liczbę 8 osób przez aklamację. Poinformował, że diety pobieramy za dwie komisje, jeśli ktoś uczestniczy w więcej komisji musi określić z których chce pobierać diety, nie dotyczy to komisji nadzwyczajnych i doraźnych.
Następnie pan Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie propozycji kandydatur na członków komisji.
Pani Tomczak zgłosiła pana Walendowskiego  - wyraził zgodę
Pan Chruściak zgłosił panią Pawłowską – wyraziła zgodę.
Pan Hoser zgłosił pana Kusa – wyraził zgodę.
Pani Pawłowska zgłosiła pana Chruściaka – wyraził zgodę.
Pan Zieliński zgłosił pana Sulika – wyraził zgodę.
Pan Bryksa zgłosił panią Tomczak – wyraziła zgodę.
Pan Hoser zgłosił pana Rajskiego – wyraził zgodę.
Pan Sierak zgłosił pana Słowika – wyraził zgodę
 
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej.
Pani Pawłowska otrzymała 12 głosów „za”, 0 głosy „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”  
Pan Walendowski otrzymał 15 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”
Pan Kuss otrzymał 11 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”
Pan Chruściak otrzymał 14 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Sulik otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujące się”
Pani Tomczak otrzymała 10 głosów „za”, 1 głosów „przeciw”, 4 głosy „wstrzymujące się”
Pan Rajski otrzymał 15 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”
Pan Słowik otrzymał 15 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”
 
Pan Jacek Sierak zabierając głos stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej zostały wybrane następujące osoby: pan Sławomir Walendowski, pani Małgorzata Pawłowska, pan Bolesław Kuss, pan Tadeusz Chruściak, pan Czesław Sulik, pani Elżbieta Tomczak, pan Paweł Rajski i pan Krzysztof Słowik
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej. W § 1 wpisujemy liczbę członków 8, a w § 2 następujących radnych: pan Sławomir Walendowski, pani Małgorzata Pawłowska, pan Bolesław Kuss, pan Tadeusz Chruściak, pan Czesław Sulik, pani Elżbieta Tomczak, pan Paweł Rajski i pan Krzysztof Słowik.
Za uchwałą                 - 14
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 0
Uchwała Nr II/5/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt. 3 ppkt 5
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Spraw Społecznych.
Pan Jacek Sierak zabierając głos zaproponował liczbę członków komisji na 7 osób.
Pani Tomczak zabierając głos poinformowała, że ma taką propozycję, aby wszystkie komisje miały jednakową ilość osób i proponuje 8 osób.
Pan Sierak poinformował, iż mówiąc o składzie 7 osobowym wychodził z założenia, że każdy pracuje w dwóch komisjach. Wycofuje swój wniosek i akceptuje skład komisji ośmioosobowy. Wobec braku innych wniosków przyjęto liczbę 8 osób przez aklamację.
 
Następnie poprosił o zgłaszanie propozycji kandydatur na członków komisji.
Pan Chruściak zgłosił panią Pawłowską – wyraziła zgodę.
Pan Rajski zgłosił pan Hosera – wyraził zgodę
Pan Hanc zgłosił pana Zacnego  - wyraził zgodę
Pani Tomczak zgłosił pana Bryksę – wyraził zgodę
Pan Sierak zgłosił pana Słowika  - wyraził zgodę
Pan Chruściak zgłosił pana Walendowskiego  - wyraził zgodę
Pan Zacny zgłosił pana Hanca  - wyraził zgodę
Pan Sierakzgłosił pana Zielińskiego – nie wyraził zgody.
Pan Walendowski zgłosił pana Wągrodzkiego – wyraził zgodę.
 
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji Spraw Społecznych.
Pani Pawłowska otrzymała 13 głosów „za”, 0 głosy „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”  
Pan Hoser otrzymał 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Zacny otrzymał 13 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Bryksa otrzymał 11 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Słowik otrzymał 15 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”
Pani Hanc otrzymała 12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 3 głosy „wstrzymujące się”
Pan Wągrodzki otrzymał 14 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Walendowski otrzymał 15 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”
 
Pan Jacek Sierak zabierając głos stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Spraw Społecznych zostały wybrane następujące osoby: pan Sławomir Walendowski, pani Małgorzata Pawłowska, pan Piotr Hoser, pan Paweł Zacny, pan Przemysław Bryksa, pan Krzysztof Słowik, pan Hanc Eugeniusz, pan Tomasz Wągrodzki, pan Sławomir Walendowski.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Spraw Społecznych. W § 1 wpisujemy liczbę członków 8, a w § 2 następujących radnych: pan Sławomir Walendowski, pani Małgorzata Pawłowska, pan Piotr Hoser, pan Paweł Zacny, pan Przemysław Bryksa, pan Krzysztof Słowik, pan Hanc Eugeniusz, pan Tomasz Wągrodzki, pan Sławomir Walendowski.
Za uchwałą                 - 15
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 0
Uchwała Nr II/6/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt. 3 ppkt 6
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Doraźnej Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego.
Pan Jacek Sierak zabierając głos poinformował, że zgodnie z zapisem statutowym zwoływana jest w sprawach szczególnych z woli Wójta. Zaproponował liczbę członków komisji na 4 osoby. Wobec braku innych propozycji co do ilości składu komisji przyjęto liczbę 4 osób przez aklamację.
 
Przystąpiono do zgłaszania kandydatur na członków komisji.
Pan Zieliński zgłosił pana Kusa  - wyraził zgodę
Pan Sierak zgłosił pana Zacnego  - wyraził zgodę
Pan Sierakzgłosił pana Chruściaka – wyraził zgody.
Pan Sierak  zgłosił panią Pawłowską – wyraziła zgodę.
 
Przystąpiono do jawnego głosowania w sprawie zgłoszonych kandydatur na członków Komisji ds. Inwentaryzacji Mienia Komunalnego.
Pani Pawłowska otrzymała 14głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”  
Pan Kuss otrzymał 14 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Zacny otrzymał 14 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
Pan Chruściak otrzymał 14 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”
 
Pan Jacek Sierak zabierając głos stwierdził, że na podstawie jawnego głosowania w skład Komisji Spraw Społecznych zostały wybrane następujące osoby: pani Małgorzata Pawłowska, Pan Bolesław Kuss, pan Paweł Zacny, pan Tadeusz Chruściak.
 
Wobec braku uwag do treści uchwały przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Spraw Społecznych. W § 1 wpisujemy liczbę członków 4, a w § 2 następujących radnych: pani Małgorzata Pawłowska, Pan Bolesław Kuss, pan Paweł Zacny, pan Tadeusz Chruściak.
Za uchwałą                 - 15
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 0
Uchwała Nr II/7/2002 stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt. 3 ppkt 7
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia dla Wójta Gminy Michałowice.
Pan Jacek Sierak zabierając głos poinformował, że w § 1 jest ustalona stawka wynagrodzenia w wysokości 6.460,00 zł brutto.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia dla Wójta Gminy Michałowice.
Za uchwałą                 - 14
Przeciw                       - 0
Wstrzymało się          - 1
Uchwała Nr II/8/ 2002stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad. pkt. 4
Pan Przewodniczący zabierając głos poinformował, ze obejmując mandat radnego należy złożyć w ciągu 30 oświadczenie o stanie majątkowym. Od 1 stycznia nastąpi wyłączenie jawności, natomiast od dnia 30 kwietnia jest zobligowanie złożyć zeznanie o stanie majątkowym, które będzie publikowane i będzie do wglądu w urzędzie.
Poinformował, iż w końcu poprzedniej kadencji zostało uchwalone WPI i Strategia Rozwoju Gminy. Osoby które są nowymi radnymi  dostaną te materiały.
 
Ad. pkt 5
Sprawy wniesione.
Pan Bryksa zabierając głos zwrócił się z pytaniem do pana Wójta w imieniu wielu wyborców, którzy by chcieli wiedzieć kto będzie Jego zastępcą , poinformował że wyborcy oczekują tej decyzji.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił, że w jego programie wyborczym nie było takiego punktu. Ustawa natomiast nie wskazuje kiedy ma być wybrany, może to być ostatniego dnia kadencji.
Pan Bryksa zabierając głos przedstawił tekst dwóch interpelacji, które złożył na ręce pana Wójta: jedna dotyczy sprzedaży działki w Komorowie przy ul. M. Dąbrowskiej 56, natomiast druga dotyczy współpracy z gminą Koniz leżącą w Szwajcarii (interpelacje w załączeniu do protokołu)
Pan Jacek Sierak poinformował, iż nie było dużego zainteresowania ze strony Szwajcarów wymianą, po ich wizycie u nas. Mimo naszych monitów nie było odpowiedzi z ich strony. Światełko, które się otworzyło, była to wymiana Włoska.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, że można by było nawiązać współpracę z gminą Michałowice pod Krakowem – na pewno jest również atrakcyjna.
Pan Bryksa poinformował, że jest zdziwiony odpowiedzią pana przewodniczącego ponieważ wg jego rozeznania Szwajcarzy pragnęli jak najbardziej kontynuacji kontaktów miedzy gminami – stąd ta interpelacja. 
Pan Chruściak zabierając głos zwrócił się z apelem do radnych o wyłączanie telefonów komórkowych, ponieważ dzwoniąc na sesji rozpraszają. Jednocześnie zwrócił się z prośbą, aby sesje były częściej zwoływane i trwały maksymalnie od godz.16 00 do 2100.
Pan Bryksa zabierając głos zwrócił się z zapytaniem, czy nie było by  możliwości ustalenia w miesiącu jednego dnia, który byłby  potencjalnym terminem sesji. Poprosił o rozważenie takiej możliwości.
Pan Sierak odpowiadając wyjaśnił, ze bycie radnym to przede wszystkim służba i niestety są sprawy które bardzo utrudniają ustalenie konkretnego dnia sesji. Sesje się zwołuje gdy jest  odpowiednia ilość materiałów od pana Wójta, sprawy są związane z różnymi terminami, różnymi sprawami. Sprawę ustalenia terminu sesji zostawi jeszcze do konsultacji z panem Wójtem.
 
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji i porządku obrad Przewodniczący Rady pan Jacek Sierak zamknął obrady III sesji Rady Gminy.
 
Protokołowała
Urszula Bejda
Data publikacji: 06.10.2006 10:20
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 42
Autor: Urszula Bejda