06.10.2006 10:04
Protokół Nr VIII
Z obrad VIII sesji Rady Gminy Michałowice kadencji 2002-2006 z dnia: 2003-05-22
Z obrad VIII sesji Rady Gminy Michałowice odbytych w dniu 22 maja 2003 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Michałowicach przy ul. Raszyńskiej 34.
Obecnych 11 radnych ( 10 w chwili rozpoczęcia).
Ad. pkt. 1
Przewodniczący pan Jacek Sierak powitał wszystkich przybyłych na sesję informując, że na sali obrad obecnych jest 10 radnych, w związku z czym Rada może podejmować uchwały. Następnie odczytał projekt porządku obrad.
Pan Wójt zabierając głos zgłosił wniosek wykreślenia z porządku obrad następujące projekty uchwał:
Projekt uchwały Rady w sprawie oddania w użytkowanie wieczyste w trybie bezprzetargowym gruntu położonego w Komorowie osiedlu na rzecz Rejonowej Spółdzielni „SCH” „Michałowiczanka” w Regułach.
Za wnioskiem – 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 1
Rada wniosek przyjęła.
Projekt uchwały Rady w sprawie podwyższenia wysokości stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu położonego w Komorowie osiedlu.
Za wnioskiem – 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 1
Rada wniosek przyjęła.
Projekt uchwały Rady w sprawie przyjęcia wodociągu ulicznego w ul. Ireny w Komorowie na stan majątku Gminy Michałowice.
Za wnioskiem – 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 1
Rada wniosek przyjęła.
Rozszerzenie porządku obrad w projekt uchwały w sprawie nawiązania współpracy pomiędzy gminami Vico nel Lazo (Włochy) i Michałowice oraz załącznik nr 3 w uzupełnieniu do projektu uchwały w sprawie zmian do budżetu gminy.
Za wnioskiem – 10
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Rada wniosek przyjęła.
Wobec wniosków pana Wójta porządek obrad VIII sesji Rady Gminy przedstawia się następująco:
1. Sprawy porządkowe.
2. Przyjęcie protokołu z VI i VII sesji.
3. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) przyjęcia na rzecz Gminy Michałowice darowizny części nieruchomości gruntowych, stanowiących działki ew. nr 513/1, i 514/1 położonych w obrębie ewidencyjnym – wieś Granica,
2) dokonania zmian w budżecie gminy,
3) zmiany uchwały Nr V/29/203 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Michałowice” na lata 2003-2006,
4) zmiany uchwały Nr V/28/203 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa kanalizacji sanitarnej Gminy Michałowice” na lata 2003-2006,
5) zmieniającej uchwałę Nr XL/243/2001 Rady Gminy Michałowice z dnia 30 marca 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Michałowice,
6) ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu stanowiących podstawę konstrukcji tabeli płac w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Michałowice,
7) uchwalenia Statutu Związku Komunalnego Utrata,
8) nawiązania współpracy pomiędzy gminami Vico nel Lazio (Włochy) i Michałowice,
4. Podjecie Stanowiska Rady Gminy Michałowice w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2003 rok oraz Regulaminów Komisji.
5. Opinia Rady Gminy w sprawie polityki dotyczącej kształtowania wpływów z podatku od spadku i darowizn.
6. Sprawozdanie Wójta z realizacji uchwał i stanowisk podjętych na VI i VII sesji Rady Gminy.
7. Sprawozdanie z międzysesyjnej działalności Wójta Gminy Michałowice za okres od 1.04.2003 do 15.05.2003.
8. Informacje Wójta Gminy.
9. Komunikaty i informacje Przewodniczącego Rady.
10. Sprawy wniesione.
Za przyjęciem - 10
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Porządek obrad VIII sesji został przyjęty.
Ad. pkt 2
Przewodniczący Rady pan Jacek Sierak poinformował, iż projekty protokołów sesji Rady Gminy, zgodnie z informacją, były wyłożone do wglądu w biurze rady oraz zapytał o uwagi do ich treści.
Nie zgłoszono żadnych uwag.
Za przyjęciem – 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 1
Protokoły z VI i VII sesji zostały przyjęte.
Ad. pkt 3 ppkt 1.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia na rzecz Gminy Michałowice darowizny części nieruchomości gruntowych, stanowiących działki ew. nr 513/1, i 514/1 położonych w obrębie ewidencyjnym – wieś Granica.
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż powyższe działki znajdują się na terenie intensywnej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej pomiędzy ulicami: Poprzeczną, Główną i Reja. Nabyte nieruchomości przeznaczone zostaną na połączenie dróg, służyć będą mieszkańcom.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Pan Sierak zabierając głos zwrócił się z pytaniem do pana Wójta o przedstawienie polityki gminnej związanej z zagospodarowaniem terenu w momencie wydzielania większej liczby działek które mają charakter budowlany, jak gmina będzie podchodziła do wydzielania dróg o charakterze osiedlowym. Przypomniał, że w poprzedniej kadencji świadomie pominięte zostały w planach drogi o charakterze osiedlowym, ze względu na fakt aby koszty uzbrojenia nowych dróg osiedlowych jeszcze przed rozpoczęciem zabudowy nie spadały na gminę.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż pytanie jest spóźnione o 4 lata, ponieważ sprawa była poruszana w II kadencji Rady Gminy, która po długich dyskusjach postanowiła nie przystępować do uchwalenia takiego planu o zmianie przeznaczenia gruntów rolnych na budowlane i w oparciu o takie skutki. Natomiast Rada Gminy III kadencji podjęła uchwały dotyczące zmian przeznaczenia terenów bez odpowiedzi na pytanie co z drogami.
Pan Sierak poinformował, iż pan Wójt zrzuca odpowiedzialności na kadencję poprzednią to jednak chciałby zauważyć że to co zostało uchwalone w III kadencji jest rzeczą bardzo dobrze zrobioną, ponieważ uwalnia gminę od kosztów. Natomiast przypomniał, że pod koniec II kadencji pan Wójt przedkładał studium Radzie, która go nie chciała uchwalić.
Pan Wójt odpowiadając sprostował, iż studium do uchwalenia Radzie przedstawiała grupa Radnych przy negatywnej opinii Wójta.
Pan Sierak przepraszając pana Wójta za pomyłkę poinformował iż w planach miejscowych zaproponowane zostały rozwiązania które przerzucają koszty na tych którzy będą zagospodarowywali dany teren. Chciałby podkreślić iż nie jest przeciwnikiem przejmowania dróg, ale uważa, ze trzeba je przejmować po uzbrojeniu.
Pan Rajski zabierając głos poinformował, iż problem przyjmowania dróg na stan gminy powinien wrócić pod obrady na komisję.
Pan Zacny zabierając głos poinformował iż w związku z tym, że z podjęciem wiążą się późniejsze zobowiązania finansowe należy ją podjąć bezwzględną większością głosów (przy 11 – 6 głosów).
Wobec wyczerpania się głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia na rzecz Gminy Michałowice darowizny części nieruchomości gruntowych, stanowiących działki ew. nr 513/1, i 514/1 położonych w obrębie ewidencyjnym – wieś Granica.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 1
Wstrzymało się - 0
Uchwała Nr VIII/43/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 3 ppkt 2
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2003 rok.
Pani Jankowska zabierając głos poinformowała iż zmiany dotyczą zwiększenia dochodów o kwotę 51 400zł. (co przedstawia załącznik Nr 1 do uchwały). W zał. Nr 2 w części II są przedstawione zmiany dot. przeniesienia środków zarówno między działami i rozdziałami, jak i w paragrafach w ramach danego działu (zał. Nr 2 w załączeniu do protokołu). Następnie poinformowała, iż zał. Nr 3 został wprowadzony w formie autopoprawki do projektu uchwały i polega na dokonaniu zmian w wydatkach Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zmniejszeniu planowanych środków o kwotę 4000 zł z zadania „renowacja oczka wodnego w Sokołowie” a wprowadzeniu nowej pozycji po stronie wydatków „edukacja ekologiczna młodzieży i rolników” (zał. Nr 3 w załączeniu do protokołu).
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Spraw Społecznych jest pozytywna.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, iż na zebraniu wiejskim rolnicy zwrócili się z prośbą o zorganizowanie wycieczki na tereny województwa poznańskiego i bydgoskiego, aby pooglądać gospodarstwa ekologiczne.
Pan Kwietniak poinformował, iż zadanie dot. oczka wodnego będzie mimo uszczuplenia finansowego wykonane.
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Michałowice na 2003 rok.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 2
Uchwała Nr VIII/44/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 3 ppkt 3
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/29/203 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Michałowice” na lata 2003-2006.
Pan Kwietniak zabierając głos poinformował, iż zmiany w harmonogramie są niewielkie i nie burzą w żaden sposób nakładów finansowych. Rezygnuje się z budowy wodociągów w tych ulicach w których stan prawny jest nieuregulowany (wykaz ulic w uzasadnieniu załączonym do protokołu).
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Pan Chruściak zabierając głos poinformował, iż uważa za słuszne, że brane są do realizacji nowe ulice z których są deklaracje od nowych mieszkańców, którzy oferują konkretne środki pieniężne, aby inwestycje szczególnie drogowe wykonywać, ale uważa, że musimy też brać pod uwagę ulice w których ludzie nie deklarują takich pieniędzy, ale drogi istnieją tam nawet kilkadziesiąt lat i przez te lata ludzie mieszkając płacą podatki np.: ul. Polna i Stara Droga i dlatego apeluje aby przy kolejnym rozpatrywaniu zmian w harmonogramie wziąć je pod uwagę.
Pan Zacny zabierając głos zwrócił uwagę iż ulica Sportowa i Rzemieślnicza nie mają uregulowanego stanu prawnego a mimo to znalazły się w grafiku kanalizacji.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż nieuregulowanie stanu prawnego dróg zostało odkryte dopiero po szczegółowych badaniach hipotecznych, a stan niedopatrzeń sięga lat przedwojennych, dlatego drogi powyższe były zawsze uważane za publiczne.
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/29/203 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Michałowice” na lata 2003-2006.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 1
Uchwała Nr VIII/45/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 3 ppkt 4
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/28/203 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa kanalizacji sanitarnej Gminy Michałowice” na lata 2003-2006.
Pan Kwietniak zabierając głos poinformował, że istnieje konieczność przeprowadzenia korekt harmonogramu spowodowana; problemami prawnymi dróg, skorelowaniem działań gminy z działaniami starostwa powiatowego. Następnie przedstawił w imieniu Wójta autopoprawki polegające na wykreśleniu z harmonogramu w pkt. 53 ul. Zielonej i wprowadzeniu ul. Polnej, oraz w poz. 90 dopisanie ul. Polnej.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Pan Bryksa zabierając głos po przedstawionych harmonogramach wnioskuje, że w gminie nie istnieje sensowna polityka uzasadniania inwestycji, nie istnieje podział pieniędzy inwestycyjnych wg miejscowości zgodny z priorytetem mieszkających tam ludzi, jak również nie istnieje podział wg klucza jak długo zamieszkana jest ulica i jak mocno zamieszkana. Uważa, iż polityka inwestycyjna jest życzeniowa i bardzo rozchwiana, to powoduje, że „pod wpływem różnych wpływów” będziemy nadal zmieniać plany inwestycyjne.
Pan Zacny zabierając głos przypomniał, ze istnieje jeszcze podział środków budżetowych wg wpływów do budżetu.
Pan Kwietniak odpowiadając wyjaśnił, iż na pewno zmiany w harmonogramie będą się pojawiały, ponieważ nie sposób już dzisiaj określić bez projektów technicznych w których drogach da się wykonać kanalizacje.
Pan Bryksa ponownie zabierając głos stwierdził iż nie rozumie, że tak szybko zmienia się środowisko zewnętrzne, że nie jesteśmy w stanie określić co będzie za rok. Uważa, że bardzo ważną sprawą są konsultacje z mieszkańcami, którzy są zainteresowani daną inwestycją.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż mogą nieraz wystąpić takie kolizje techniczne, które powodują iż dalsze prowadzenie inwestycji staje się niemożliwe dopóki nie nastąpi przebudowa mediów. Nawiązując do konsultacji z mieszkańcami poinformował, ze każdorazowo projekty w zakresie inwestycji były przekazywane do Rad Osiedlowych i Sołeckich celem zaopiniowania.
Pan Chruściak zabierając głos przypomniał nierozwiązane sprawy dot. kanalizacji w Al. Starych Lip, ul. Sanatoryjnej i ul. Wschodniej. Następnie zwrócił się z prośbą, aby budowę kanalizacji w ul. Bugaj przeprowadzić w cyklu jednorocznym z tego względu iż jest to krótka ulica. Następnie zwrócił uwagę iż nie może być kanalizowana w jednym roku ul. Główna i ul. Bugaj z tego względu iż nie będzie wyjazdu z tej ulicy. Uważa, że po rozmowach z samorządem należy inaczej ustawić harmonogram.
Pan Słowik zabierając głos poinformował iż w harmonogramie została pominięta budowa kanalizacji w ul. Piaskowej.
Pan Wójt odpowiadając poinformował iż sprawę budowy kanalizacji w ul. Piaskowej należy przeanalizować.
Pan Chruściak zabierając głos przypomniał o umieszczeniu w biuletynie informacji dotyczącej ogólnych zasad budowy kanalizacji.
Pan Sierak zabierając głos poinformował, że nastąpiło znaczne przesunięcie zadań powodujące zwiększenie realizacji w 2004 i 2005 roku co musi pociągnąć za sobą także wzrost kosztów realizacji. Chciałby się dowiedzieć, czy była aktualizowana prognoza budżetu i czy jesteśmy w stanie to zadanie zrealizować i jeśli tak to w oparciu o jakie środki.
Pan Wójt poinformował, że istnieje możliwość sięgnięcia po środki zewnętrzne w postaci kredytów, pożyczek, obligacji gminnych, skorzystania z programu SAPARD.
Pan Sierak zbierając głos poinformował, iż zgodnie z zasadą równowagi budżetu nie możemy czynić czegoś takiego jak doprowadzenie do nierównowagi budżetowej. Nie mając pokrycia tworzymy lukę w budżecie roku 2004, natomiast płynność budżetowa winna być zachowana.
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/28/203 Rady Gminy Michałowice z dnia 10 marca 2003 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu inwestycyjnego „Budowa kanalizacji sanitarnej Gminy Michałowice” na lata 2003-2006.
Za przyjęciem - 7
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 3
Uchwała Nr VIII/46/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 3 ppkt 5
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę Nr XL/243/2001 Rady Gminy Michałowice z dnia 30 marca 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Michałowice.
Pani Żakowska zabierając głos poinformowała iż w oparciu o Rozporządzenia Rady Ministrów zachodzi konieczność ustalenia przez Radę Gminy najniższego wynagrodzenia zasadniczego. Wójt gminy wnioskuje o ustalenie kwoty najniższego wynagrodzenia zasadniczego w wysokości 530 zł., natomiast proponuje utrzymanie wartości jednego punktu w wysokości 4 zł. Proponowane kwoty znajdują zabezpieczenie w przyjętym planie wydatków budżetowych na 2003 rok dla szkół i przedszkoli.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Hanc zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Spraw Społecznych jest pozytywna.
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę Nr XL/243/2001 Rady Gminy Michałowice z dnia 30 marca 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Michałowice.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 0
Uchwała Nr VIII/47/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 3 ppkt 6
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu stanowiących podstawę konstrukcji tabeli płac w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Michałowice.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, ze zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego, zachodzi konieczność ustalenia przez Radę Gminy najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania w wysokości 800 zł oraz ustalenia wartości jednego punktu w wysokości 8 zł dla pracowników GOPS Gminy Michałowice. Następnie wyjaśnił iż proponowane kwoty znajdują zabezpieczenie w przyjętym planie wydatków budżetowych na rok 2003.
Zgłosił autopoprawkę do § 5 uchwały, który winien brzmieć „uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku”.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Hanc zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Spraw Społecznych jest pozytywna.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu stanowiących podstawę konstrukcji tabeli płac w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Michałowice wraz ze zgłoszoną autopoprawką.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 0
Uchwała Nr VIII/48/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 3 ppkt 7
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia statutu Związku Komunalnego Utrata.
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż w dniu 3 marca 2003 roku Zgromadzenie Związku Komunalnego Brwinów podjęło uchwałę w sprawie uchwalenia statutu Związku Komunalnego Utrata. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przyjęcie statutu Związku wymaga podjęcia w tej sprawie uchwał przez rady wszystkich uczestników związku.
Pan Kuss zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej jest pozytywna.
Pan Zieliński zabierając głos poinformował iż opinia Komisji Budżetu i Finansów jest pozytywna.
Pan Walendowski zabierając głos poinformował, że opinia Komisji Spraw Społecznych jest pozytywna.
Pan Sierak zabierając głos poprosił aby gmina formalnie wystąpiła do Związku z określonym dwumiesięcznym terminem o przedstawienie programu, działań związku. Uważa iż pomysł jest dobry ponieważ gospodarka śmieciowa jest jedną z niewielu branż sfery komunalnej, która może być dochodową niemniej jednak wówczas gdy ma się możliwość zagospodarowania tych odpadów.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, że już na pierwszym posiedzeniu Związku zgłosił wniosek o przedstawienie biznes planu i do chwili obecnej nie ma odpowiedzi.
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia statutu Związku Komunalnego Utrata.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 1
Uchwała Nr VIII/49/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 3 ppkt 8
Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie nawiązania współpracy pomiędzy gminami Vico nel Lazio (Włochy) i Michałowice.
Pan Wójt zabierając głos poinformował iż pierwsze kontakty z gminą Włoską zostały nawiązane w przeszłości. Przedstawiciele naszej gminy byli we Włoszech i w odpowiedzi zaprosiliśmy przedstawicieli gminy Włoskiej do nas.
Pan Bryksa zabierając głos chciałby się dowiedzieć jakie konkretne przedsięwzięcie zostały już zaplanowane.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż na samym początku są planowane spotkania młodzieży z obu krajów.
Pan Bryksa ponownie zabierając głos poinformował iż trzyma pana Wójta za słowo, że w wymianie młodzieży będą brały udział dzieci nie tylko ze Szkoły w Michałowicach.
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił, iż jest to początek nawiązania współpracy z gminą Włoską i w późniejszym czasie będzie na pewno możliwość uczestniczenia w wymianie dzieci z innych szkół.
Pan Zacny zabierając głos zwrócił uwagę iż w pracę dotyczące ustalania zasad wymiany młodzieży zostanie wciągnięta Komisja Spraw Społecznych i uważa, że wymiana ta będzie miała na celu wysłanie do Włoch dzieci z rodzin biedniejszych.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, że zgadza się z wypowiedzią pana Zacnego i podkreślił, że zawsze troską władz gminy były objęte dzieci z rodzin biednych.
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie nawiązania współpracy pomiędzy gminami Vico nel Lazio (Włochy) i Michałowice.
Za przyjęciem - 11
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 0
Uchwała Nr VIII/50/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 4.
Przystąpiono do dyskusji nad projektem stanowiska w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2003 rok oraz Regulaminów Komisji.
Pan Chruściak zabierając głos przedstawił plan pracy i regulamin Komisji Rewizyjnej proponując autopoprawkę w miesiącu kwietniu-lipcu w planie pracy polegającą na dopisaniu w punkcie 5 zdania „Ocena realizacji zadań pokontrolnych zapisanych w raporcie Komisji przyjętych przez Radę Gminy”.
Pan Bryksa zabierając głos chciałby się dowiedzieć czy są jakieś inne istotne zmiany w planie pracy i regulaminie w stosunku do przedstawionych pierwotnie.
Pan Chruściak poinformował iż jest kilka formalnych zmian, które były przedyskutowane na komisji.
Pan Kuss zabierając głos przedstawił plan pracy i regulamin komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej, poinformował iż są niewielkie zmiany w stosunku do pierwotnych propozycji.
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji przystąpiono do głosowania nad projektem stanowiska w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2003 rok oraz Regulaminów Komisji.
Za przyjęciem - 9
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 1
Stanowisko Nr 3/2003 stanowi załącznik do protokołu.
Ad. pkt 5.
Przystąpiono do dyskusji w sprawie polityki dotyczącej kształtowania wpływów z podatku od spadku i darowizn.
Pan Wójt zabierając głos przedstawił informację w sprawie polityki dotyczącej kształtowania wpływów z podatku od spadków i darowizn (informacja w załączeniu do protokołu).
Za - 10
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 0
Opinia Rady Gminy w sprawie polityki Wójta Gminy dot. kształtowania wpływów z podatku od spadków i darowizn jest pozytywna.
Ad. pkt.6.
Wobec braku uwag Rada Sprawozdanie Wójta z realizacji uchwał podjętych na VI i VII sesji Rady Gminy przyjęła bez uwag.
Ad. pkt 7.
Przystąpiono do dyskusji nad Sprawozdaniem Wójta z międzysesyjnej działalności w okresie od dnia 1 kwietnia 2003 roku do 15 maja 2003 roku.
Architektura i Zagospodarowanie Przestrzenne – przyjęto bez uwag.
Oświata – przyjęto bez uwag
Gospodarka Komunalna – przyjęto bez uwag
Pan Bryksa zabierając głos podziękował za „posprzątanie” terenów gminnych.
Pan Chruściak zabierając głos poinformował iż na Pl. Paderewskiego po posadzeniu drzew przyjęło się tylko kilka, chciałby się dowiedzieć, czy firma która sadziła je nie powinna się nimi opiekować.
Pan Łuszczyński odpowiadając wyjaśnił iż co roku prowadzona jest konserwacja nasadzeń, natomiast Plac ten jest co roku zalewany wodą i drzewa ulegają zniszczeniu.
Pan Sierak zabierając głos zaapelował do usunięcia z terenu gminy śladów kampanii wyborczej. Oblepione drzewa po plakatach zwłaszcza taśmy plastikowe nie wyglądają pięknie. Następnie zwracając się pana Bryksy przypomniał o konieczności usunięcia pozostałości po plakatach.
Pan Bryksa stwierdził iż plakatów swoich na drzewie nie ma i uważa iż uwagi należałoby skierować do komitetów które startowały do wyborów powiatowych i wojewódzkich. Uwagi należałoby gdzie indziej adresować, ponieważ nie był przewodniczącym żadnego komitetu wyborczego.
Pan Sierak przeprosił za wynikłą pomyłkę.
Inwestycje – przyjęto bez uwag
Geodezja i Gospodarka nieruchomościami – przyjęto bez uwag.
Ad. pkt 8.
Pan Wójt zabierając głos poinformował, że brał udział w spotkaniu z panią Starostą powiatu pruszkowskiego, na którym była omawiana sprawa służby zdrowia powiatu i zwrócono się z apelem do gmin o wsparcie finansowe – odpowiedź była negatywna. Następnie padła propozycja, aby gminy wspólnie z powiatem zorganizowały spółkę, która by przejęła szpital powiatowy wraz z długami.
Następnie pan Wójt odczytał program pobytu delegacji Włoskiej, która przybędzie na zaproszenie do naszej gminy w dniu 23 maja 2003 roku.
Ad. pkt. 9.
Pan Sierak zabierając głos poinformował, że do biura rady wpłynęły zaproszenia na: dni Pruszkowa w dniach 31 maj i 1 czerwiec, majówkę w Regułach na dzień 31 maja i na 80-lecie Szkoły w Komorowie na dzień 31 maja 2003 roku.
Ad. pkt 10.
Pan Grabka (sołtys Opaczy) zabierając głos zwrócił się do pana Wójta z pytaniem czy były w Gminie wyłożone do wglądu kserokopie projektu do rozporządzenia o ustanowieniu obszaru ograniczonego użytkowania.
Pan Wójt odpowiadając poinformował, iż dokumentacji w gminie do wglądu nie było tylko został przesłany projekt samego rozporządzenia.
Pan Grabka ponownie zabierając głos chciałby wnioskować do pana Wójta i Rady Gminy z prośbą o wystąpienie do Ministra Środowiska, ponieważ na drodze protestów do ustanowienia obszaru ograniczonego użytkowania związanego z oddziaływaniem Portu Lotniczego Warszawa Okęcie część mieszkańców dotarła do takiego etapu, że została zawiadomiona przez Ministra Środowiska dokumentem zawierającym nieprawdę. Pismo w załączeniu do protokołu).
Pan Wójt odpowiadając wyjaśnił iż sprostowanie zostanie napisane.
Pan Bryksa zabierając głos zgłosił interpelację ustną w formie zapytań o konkretne rzeczy związane z drzewami w Osiedlu Komorów. Chciałby się dowiedzieć, czy drzewa w ul. M.Dąbrowskiej i ul. Kasztanowej są prawnie objęte ochroną i konserwacją a jeśli nie to co należałoby zrobić i kto powinien to zrobić, aby znalazły się pod taką opieką. Chciałby się dowiedzieć, czy kasztanowce przy ul. 3-go Maja i ul. Harcerskiej można by było również chronić w sposób prawny. Następnie chciałby się dowiedzieć co jest zrobione i co ewentualnie można by było zrobić by zachować i pielęgnować drzewostan sosny zwyczajnej na pasie pomiędzy Al. Starych Lip, M. Dąbrowskiej, ul. 3-go Maja, ul. Brzozową i ul. Komorowską.
Pani Popko zabierając głos zwróciła się z prośbą do pana Wójta i Rady Gminy o zajęcie się problemem doprowadzenia „zdrowej wody” dla mieszkańców wschodniej części gminy.
Pan Strzelecki zaprosił w imieniu Rady Sołeckiej Reguł na rodzinną majówkę w dniu 31 maja 2003r. Następnie zwracając się do pana Wójta i Rady Gminy poprosił o szybkie dokończenie inwestycji w ul. Wiejskiej w Regułach, oraz poprosił o podanie aktualnego telefonu do Straży Pożarnej w Nowej Wsi.
Pan Zacny zaapelował do pana Wójta o oczyszczenie z chwastów działki gminnej przy ul. 11-go Listopada i w Opaczy Małej, oraz przypomniał o przeglądzie ulic po kanalizacji, ponieważ kończy się okres gwarancji a ulice są w fatalnym stanie.
Pan Słowik zabierając głos zwrócił się z prośbą o zabezpieczenie bardzo niebezpiecznego łuku na skrzyżowaniu ul. Kasztanowej i Senatorskiej.
Pan Chruściak zabierając głos złożył wniosek w sprawie skrócenia, zalania asfaltem cyplu w jezdni u zbiegu Al. Starych Lip i Al. M. Dąbrowskiej, następnie zaapelował o zmianę w harmonogramie przetargów terminu wykonania zadań inwestycyjnych (chodnika w ul. Turystycznej) z miesiąca października na wcześniejszy termin zważając na nasz klimat.
Pan Kwietniak odpowiadają wyjaśnił iż przyczyną tak późnego terminu realizacji zadań inwestycyjnych jest to iż pierwszy przetarg trzeba było unieważnić. Poinformował iż mogą pojawić się problemy z uzgodnieniem dokumentacji w ul. Targowej i ul. Polnej, wykonanie może być w późnej jesieni. Sprawa gwarancji dróg po kanalizacji jest na bieżąco prowadzona, natomiast działki z chwastów będą oczyszczone w najbliższym czasie.
Pan Walendowski zwrócił się z prośbą w imieniu mieszkańców w sprawie postawienia w Nowej Wsi koszów na śmieci oraz klombów z kwiatami.
Wobec wyczerpania się wszystkich głosów w dyskusji i porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady pan Piotr Hoser zamknął obrady VIII sesji Rady Gminy Michałowice.
Protokołowała
Urszula Bejda.
Data publikacji: 06.10.2006 10:04
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 19
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 19
Autor: Urszula Bejda