Stanowisko Nr 1/2007 Rady Gminy Michałowice z dnia 31 stycznia 2007 r.
Stanowisko Nr 1/2007
Rady Gminy Michałowice
z dnia 31 stycznia 2007 r.
w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy na 2007 r. oraz regulaminów Komisji.
Na podstawie art. 21 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) - Rada Gminy:
- Zatwierdza na 2007 r. plan pracy:
- Komisji Rewizyjnej w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1
- Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 2
- Komisji Budżetu i Finansów w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 3
- Komisji Spraw Społecznych w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 4
- Zatwierdza Regulamin:
- Komisji Rewizyjnej w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 5
- Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 6
- Komisji Budżetu i Finansów w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 7
- Komisji Spraw Społecznych w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 8
- Stanowisko wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Stanowiska Rady Nr 1/2007
z dnia 31 stycznia 2007r.
PLAN PRACY KOMISJI REWIZYJNEJ NA ROK 2007
STYCZEŃ - MARZEC
- przyjęcie planu pracy Komisji na rok 2007
- zapoznanie się ze sprawozdaniem Wójta z wykonania uchwał Rady Gminy- ocena realizacji trybu skargowego w roku 2006
- ocena sposobu realizacji wybranych zadań inwestycyjnych wykonanych w roku 2006
- ocena trybu zbywania mienia gminnego w roku 2006
KWIECIEŃ –LIPIEC
- zapoznanie się ze sprawozdaniem Wójta z realizacji budżetu i opinią Komisji Budżetu i Finansów o realizacji budżetu w roku 2006
- ocena działalności Wójta i funkcjonowania jednostek pomocniczych Gminy pod względem legalności, gospodarności, rzetelności, celowości działania i zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym
- kontrola działalności finansowej gminnych jednostek organizacyjnych
- sformułowanie i przyjęcie wniosku absolutoryjnego
SIERPIEŃ - GRUDZIEŃ
- ocena realizacji budżetu i zadań inwestycyjnych w I półroczu 2007 roku
- ocena funkcjonowania jednostek budżetowych
- analiza dokumentacji związanej z realizacją zadań Gminy w 2007 roku
- ocena realizacji zaleceń pokontrolnych
- omówienie i przyjęcie planu pracy na rok 2008
STYCZEŃ-GRUDZIEŃ
- wykonywanie zadań kontrolnych zleconych przez Radę Gminy
- ocena sposobu realizacji zadań inwestycyjnych i budżetowych
- opiniowanie wniosków dotyczących ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta
- bieżąca analiza pracy Wójta Gminy poprzez ocenę realizacji uchwał rady, zawartych umów i płatności faktur oraz sposobu załatwiania skarg
- ocena realizacji zaleceń pokontrolnych
-ocena wykonania audytów wewnętrznych i wykonania zaleceń wynikających z tych audytów.
Załącznik Nr 2
do Stanowiska Rady Nr
z dnia
Plan pracy Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej na 2007 r.
Styczeń – marzec
- Przyjęcie planu pracy na 2007 rok.
- Prace nad aktualizacją wieloletnich programów inwestycyjnych ( WPI i Strategia Rozwoju Gminy ).
- Analiza i opiniowanie projektu budżetu Gminy na 2007 rok ( w zakresie prac komisji )
- Dyskusja nad projektem Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy
- Analiza sprawozdania z wykonania budżetu za 2006 rok ( w zakresie prac komisji ).
Kwiecień
- Dyskusja na temat rozwoju gminnej sieci wodociągowej. Wypracowanie programu.
- Dyskusja dot. stanu bezpieczeństwa na drogach, na terenie gminy. ( Odcinki i punkty o największym zagrożeniu).
- Spotkanie koordynacyjne z władzami powiatu dotyczące tematów w zakresie prac komisji.
- Analiza stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego ( stan i sieć hydrantów p-poż) na terenie gminy. ( Obrady z udziałem OSP. Komisja wyjazdowa – Nowa Wieś ).
- Dyskusja dotycząca wdrażania ’’Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy”.
Maj – Czerwiec
- Analiza zagrożeń ekologicznych na terenie gminy.
- Przegląd wybranych zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych w 2007 roku – wypracowanie opinii i wniosków. ( Komisja wyjazdowa ).
- Analiza stopnia zaawansowania realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych 2007 roku ( Zgodność z harmonogramem, ewentualne zagrożenia realizacyjne ). Wnioski dotyczące zadań na rok 2008.
- Wizyta komisji ( i Radnych ) w zespole pałacowym w Helenowie. ( komisja wyjazdowa ).
Lipiec – sierpień
Przerwa wakacyjna.
Wrzesień
- 1. Analiza budżetu ; za 8 miesięcy 2007 roku (zakres zadań inwestycyjnych), za I półrocze 2007 roku ( pozostałe zadania w zakresie prac komisji).
- Ocena stanu bezpieczeństwa na drogach, na terenie gminy. ( Odcinki i punkty o największym zagrożeniu).
- Opinia dotycząca wdrażania „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy”
Październik
- Ocena realizacji inwestycji i remontów na podstawie wybranych zadań ( Komisja wyjazdowa ).
- Analiza propozycji do budżetu 2008 na podstawie zadań zgłoszonych przez jednostki samorządowe i mieszkańców. Wypracowanie stanowiska.
Listopad
- Analiza wieloletnich programów inwestycyjnych w świetle prognoz finansowych gminy.
- Dyskusja nad projektami zmian Wieloletnich Programów Inwestycyjnych. Wypracowanie opinii.
Grudzień
- Analiza wykonania zadań budżetu 2007 roku ( w zakresie kompetencji komisji).
- Analiza projektu budżetu Gminy na 2008 rok ( w zakresie prac komisji ).
Styczeń – grudzień
- Opiniowanie projektów uchwał i spraw przedkładanych komisji ( w zakresie kompetencji Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej ).
- Bieżąca analiza wniosków i spraw zgłaszanych podczas prac komisji.
- Bieżąca analiza możliwości pozyskiwania środków poza-budżetowych ( przede wszystkim z funduszy pomocowych UE ).
Załącznik Nr 3
do Stanowiska Rady Nr 1/2007
z dnia 31 stycznia 2007 r.
PLAN PRACY KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW NA ROK 2007
Styczeń – Luty
- Przyjęcie planu pracy na 2007 rok.
- Opiniowanie projektu budżetu na rok 2007.
Marzec - Kwiecień
- Przyjęcie sprawozdania z realizacji oraz ocena wykonania budżetu w 2006 roku.
- Analiza harmonogramu wydatków bieżących i inwestycyjnych w budżecie gminy na 2007 r.
- Analiza poziomu bieżącego i przyszłego zadłużenia Gminy Michałowice.
Maj – Czerwiec
- Ocena realizacji budżetu w I kwartale 2007 r.
- Informacja wójta na temat stopnia zaawansowania realizacji zadań inwestycyjnych w 2007 r.
Lipiec i Sierpień
- przerwa wakacyjna.
Wrzesień
- Opinia komisji w sprawie wykonania budżetu w I półroczu 2007 r.
- Ocena stopnia realizacji i stanu sfinansowania inwestycji ujętych w budżecie 2007 r.
- Analiza propozycji do budżetu gminy 2008 r. -propozycje Komisji.
- Ocena realizacji wniosków Komisji zgłoszonych w I półroczu 2007r.
Październik – Grudzień
- Ocena stopnia realizacji inwestycji w roku 2007.
- Analiza realizacji budżetu w 2007 r.
- Opinia komisji w sprawie projektu budżetu na 2008 rok.
- Opinia Komisji w sprawie wysokości stawek podatkowych na 2008 r.
Styczeń -Grudzień 2007
Opiniowanie spraw wnoszonych przez Wójta Gminy, Radę Gminy, Przewodniczącego Rady, Jednostki pomocnicze oraz członków Komisji.
Załącznik Nr 4
do Stanowiska Rady Nr 1/2007
z dnia 31 stycznia 2007 roku
PLAN PRACY KOMISJI SPRAW SPOŁECZNYCH NA ROK 2007
STYCZEŃ, LUTY
- Przyjęcie planu pracy komisji na 2007 rok.
- Opiniowanie projektu budżetu na 2007 rok (w zakresie prac komisji).
- Omówienie spraw bieżących.
MARZEC
- Omówienie działalności kulturalnej i sportowej za rok 2006
- Przyjęcie planu działalności kulturalnej i sportowej na terenie Gminy na 2007 rok
- Spotkanie z komendantem Policji posterunku w Regułach
- Dyskusja na temat pozyskania środków unijnych na działalność kulturalno-oświatową
- Sprawy bieżące.
KWIECIEŃ
- Opiniowanie sprawozdań z wykonania budżetu za 2006 r. w szkołach, przedszkolach i bibliotekach
- Ocena stanu dróg na terenie Gminy, bezpieczeństwo na drogach
- Spotkanie z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy
- Sprawy bieżące.
MAJ
- Wypracowanie propozycji spędzenia wakacji przez dzieci i młodzież na terenie Gminy Michałowice
- Omówienie problemów związanych z organizacją nowego roku szkolnego.
- Omówienie spraw bieżących.
CZERWIEC
- Wspólne spotkanie z Gminną Komisją ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i omówienie zagadnień związanych z alkoholizmem, narkomanią i przemocą w rodzinie wśród mieszkańców.
- Wypracowanie propozycji działalności profilaktycznej ochrony zdrowia na terenie Gminy Michałowice
- Sprawy bieżące.
LIPIEC -SIERPIEŃ
- Przerwa wakacyjna
WRZESIEŃ
- Omówienie działalności szkół w okresie wakacyjnym.
- Podsumowanie działalności oświatowej w roku szkolnym 2005-2007
- Sprawy bieżące.
PAŹDZIERNIK
- Omówienie problemów bezpieczeństwa na terenie Gminy
- Analiza wykonania budżetu za I półrocze 2007 r. (zgodnie z kompetencją).
- Sprawy bieżące.
LISTOPAD
- Spotkanie z sołtysami, omówienie problemów wiejskich regionów Gminy.
- Spotkanie z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy
- Omówienie spraw bieżących.
GRUDZIEŃ
- Wstępne prace nad budżetem Gminy na 2008 r. w zakresie zgodnym z kompetencjami Komisji.
- Omówienie spraw bieżących.
Przez cały rok:
- współpraca z referatami Urzędu Gminy,
- opiniowanie projektów uchwał,
- współpraca z Komisariatem Policji w Michałowicach.
Załącznik Nr 5
do Stanowiska Rady Nr 1/2007
z dnia 31 stycznia 2007r.
Regulamin Komisji Rewizyjnej
§1.
Komisja Rewizyjna Rady Gminy Michałowice (zwana dalej komisją) jest stałą komisją powoływaną w celu kontrolowania działalności wójta gminy, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy,
§2.
- Komisja podlega Radzie Gminy.
- Wyniki działań kontrolnych komisji dostarczają radzie informacji niezbędnych dla oceny działalności wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy.
§3.
- Skład komisji oraz ilość zasiadających w niej osób ustala Rada Gminy.
- Przewodniczący i wiceprzewodniczący komisji wybierani są przez jej członków w czasie pierwszego posiedzenia zwykłą większością głosów,
§4.
Do zadań komisji należą w szczególności:
- coroczna ocena wykonania budżetu gminy i formułowanie na tej podstawie wniosku dotyczącego udzielenie lub nie udzielenia wójtowi absolutorium. Wniosek przygotowuje komisja po zapoznaniu się z opiniami innych stałych komisji rady, w szczególności komisji budżetu i finansów,
- ocena działalności wójta, oraz jednostek pomocniczych gminy pod względem legalności gospodarności, rzetelności, celowości działania i zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym,
- kontrola działalności finansowej gminnych jednostek organizacyjnych
- opiniowanie wniosków dotyczących:
- przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania wójta,
- ustalenia wysokości wynagrodzenia wójta,
- wykonanie zadań kontrolnych zleconych przez radę gminy,
- opracowanie i przedstawienie radzie gminy następujących dokumentów:
- rocznego planu pracy komisji (w listopadzie lub grudniu).
- sprawozdanie z pracy komisji za miniony rok (w I kwartale).
- ocenę pracy wójta (na sesję absolutoryjną).
§5.
- Komisja przeprowadza działania kontrolne w zakresie ustalonym w planie pracy komisji zatwierdzonym przez radę.
- Komisja może podejmować nieobjęte planem kontrole sposobu realizacji zaleceń pokontrolnych zapisanych w raporcie komisji przyjętym przez radę.
§6.
- Komisja może powołać zespoły kontrolne do przeprowadzenia kontroli w jej imieniu.
- Zespół kontrolny składa się z co najmniej dwóch członków komisji.
- Komisja powołując zespół kontrolny określa jego skład oraz przybliżony czas trwania kontroli. Zespół kontrolny przedstawia komisji pisemne sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli w terminie do 2 tygodni od jej zakończenia.
§7.
- Prawo zwoływania posiedzeń komisji przysługuje jej przewodniczącemu i przewodniczącemu rady. Posiedzenie komisji jest zwoływane także na wniosek co najmniej dwóch jej członków.
- O terminie, miejscu i celu posiedzenia członkowie Komisji powinni być powiadomieni na 7 dni przed terminem posiedzenia. Krótszy termin może być zastosowany w przypadku spraw nie cierpiących zwłoki lub gdy tryb pracy komisji zaleciła rada.
§8.
- 1.Z każdego posiedzenia komisji sporządzany jest protokół.
- Protokół przedstawiany jest komisji na następnym posiedzeniu i po jego przyjęciu podpisywany przez przewodniczącego komisji.
§9.
Podpisany protokół przekazywany jest kierownikowi biura rady. Kopia protokołu udostępniana jest wójtowi oraz kierownikom kontrolowanych jednostek organizacyjnych lub jednostek pomocniczych gminy.
§10.
Protokoły z posiedzeń, sprawozdania zespołów kontrolnych oraz oceny, opinie i inne dokumenty wymienione w § 4 przyjmowane są w drodze głosowania w obecności co najmniej 3 członków komisji.
§11.
Wyniki swoich prac komisja przedstawia radzie w corocznej ocenie pracy wójta.§12.Komisja może wnioskować do rady o odwołanie z jej składu osoby, która bez uzasadnienia nie uczestniczy w jej pracach.
Załącznik Nr 6
do Stanowiska Rady Nr 1/2007
z dnia 31 stycznia 2007r.
Regulamin Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej
§1
Komisja Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej działa na podstawie § 10 ust.2 p. 3 Statutu Gminy Michałowice.
§ 2
Liczbę członków Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej określa Rada Gminy.
§ 3
Do zadań Komisji Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej należy:
1. Występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz przygotowanie projektów uchwał.
2. Opiniowanie projektu uchwał przygotowanych przez Wójta i inne Komisje.
3. Analiza i opiniowanie spraw przekazywanych Komisji przez Radę Gminy, Wójta, Przewodniczącego Rady oraz Radnych.
4. Kontrola wykonania uchwał i stanowisk Rady Gminy w zakresie swoich kompetencji .
5. Analiza i opiniowanie sprawozdań i informacji składanych przez Wójta, gminne jednostki organizacyjne i pomocnicze gminy.
6. Opiniowanie realizacji zadań w zakresie zagospodarowania przestrzennego, inwestycji i remontów, w zakresie ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju gospodarczego Gminy.
§ 4
1. Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Rady Gminy. Na pierwszym posiedzeniu Komisji wybiera ze swojego składu Przewodniczącego Komisji i jego Zastępcę.
2. Prawo zwoływania posiedzeń Komisji przysługuje jej Przewodniczącemu z zastrzeżeniem ust.1. W razie nieobecności Przewodniczącego prawo zwoływania Komisji przysługuje Z-cy Przewodniczącego.
3. Posiedzenie Komisji jest zwoływane także na pisemny wniosek co najmniej 1/3 jej składu - w termie 7 dni od złożenia wniosku.
§ 5
1. Termin i porządek posiedzeń Komisji ustala Przewodniczący Komisji zawiadamiając o nich Biuro Rady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, zadania te wykonuje Z-ca Przewodniczącego Komisji.
2. O terminie , miejscu i celu posiedzenia Komisji członkowie Komisji winni być powiadomieni co najmniej na 6 dni przed terminem posiedzenia.
3. W przypadkach szczególnych posiedzenia Komisji zwołuje się bez zachowania wymogów ust. 2. W takim przypadku członkowie Komisji będą powiadomieni przynajmniej 3 dni przed terminem posiedzenia.
§ 6
1. Obrady Komisji prowadzi jej Przewodniczący.
2. Komisja jest władna do wyrażania stanowiska w sprawach, które należą do jej kompetencji jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa członków Komisji.
3. Rozstrzygnięcia Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
Załącznik Nr 7
do Stanowiska Rady Nr 1/2007
z dnia 31 stycznia 2007 r.
Regulamin Komisji Budżetu i Finansów
§ 1
Komisja Budżetu i Finansów działa na podstawie § 10 ust. 2 pkt 2 Statutu Gminy Michałowice.
§ 2
Liczbę członków Komisji Budżetu i Finansów określa Rada Gminy.
§ 3
Do zadań Komisji należy:
1).Występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz przygotowanie projektów uchwał,
2).Opiniowanie projektów uchwał przygotowanych przez wójta i inne komisje,
3).Opiniowanie i rozpatrywanie spraw przekazanych komisji przez radę, wójta, przewodniczącego rady oraz radnych,
4).Opiniowanie wykonania budżetu dla potrzeb przygotowania wniosku w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium wójtowi,
5).Kontrola wykonania finansowych oraz budżetowych uchwał i stanowisk rady,
6).Badanie sprawozdań i informacji składanych przez wójta, gminne jednostki organizacyjne i jednostki pomocnicze Gminy,
7).Opiniowanie propozycji wójta w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu gminy zgodnie z kompetencjami zapisanymi w ustawach,
8).Prowadzenie ocen bieżącej i prognozowanej sytuacji finansowej Gminy,
9).Analiza zdolności kredytowej Gminy.
§ 4.
1. Pierwsze posiedzenie komisji zwołuje przewodniczący rady lub jego zastępca. Na posiedzeniu tym komisja wybiera ze swego grona przewodniczącego komisji i jego zastępcę.
2. Prawo zwoływania posiedzeń komisji przysługuje jej przewodniczącemu z zastrzeżeniem ust.1. W przypadku nieobecności przewodniczącego prawo zwoływania posiedzenia komisji przysługuje również zastępcy przewodniczącego.
3. Posiedzenie Komisji jest zwoływane także na pisemny wniosek co najmniej 1/3 jej składu. W przypadku takiego wniosku posiedzenie jest zwoływane zgodnie z ust. 2 w terminie do 7 dni od daty wpłynięcia wniosku.
§ 5.
1. Terminy i porządek posiedzeń komisji ustala przewodniczący komisji, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1 zawiadamiając o nich biuro rady. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania te wykonuje zastępca przewodniczącego komisji.
2. O terminie, miejscu i celu posiedzenia członkowie komisji powinni być powiadomieni co najmniej na 6 dni przed terminem posiedzenia.
3. W przypadkach nie cierpiących zwłoki, posiedzenie komisji zwołuje się bez zachowania wymogów ust. 2. Członkowie komisji powinni być powiadomieni co najmniej 3 dni przed terminem posiedzenia.
§ 6.
1. Obrady komisji prowadzi jej przewodniczący.
2. Komisja jest władna do zajmowania stanowiska w sprawach, jeżeli w posiedzeniach bierze udział co najmniej połowa członków komisji.
3. Rozstrzygnięcia komisji zapadają zwykłą większością głosów.
Załącznik Nr 8
do Stanowiska Rady Nr 1/2007
z dnia 31 stycznia 2007 r.
Regulamin Komisji Spraw Społecznych
§ 1.
Komisja Spraw Społecznych działa na podstawie § 10 ust. 2 pkt.4 Statutu Gminy Michałowice.
§ 2.
Liczbę członków Komisji Spraw Społecznych określa Rada Gminy.
§ 3.
Zadaniem Komisji Spraw Społecznych jest stała współpraca z Wójtem oraz jednostkami administracyjnymi na terenie Gminy zajmującymi się:a) oświatąb) kulturąc) zdrowiemd) opieką społecznąe) ochroną środowiskaf) bezpieczeństwem
§ 4.
Do zadań Komisji Spraw Społecznych należy:a) opiniowanie projektów uchwał przygotowanych przez Wójta lub inne Komisje,b) kontrola wykonania uchwał rady w zakresie kompetencji.
§ 5
4. Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Rady Gminy. Na pierwszym posiedzeniu Komisji wybiera ze swojego składu Przewodniczącego Komisji i jego Zastępcę.
5. Prawo zwoływania posiedzeń Komisji przysługuje jej Przewodniczącemu z zastrzeżeniem ust.1. W razie nieobecności Przewodniczącego prawo zwoływania Komisji przysługuje Z-cy Przewodniczącego.
6. Posiedzenie Komisji jest zwoływane także na pisemny wniosek co najmniej 1/3 jej składu - w termie 7 dni od złożenia wniosku.
§ 6
4. Termin i porządek posiedzeń Komisji ustala Przewodniczący Komisji zawiadamiając o nich Biuro Rady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, zadania te wykonuje Z-ca Przewodniczącego Komisji.
5. O terminie , miejscu i celu posiedzenia Komisji członkowie Komisji winni być powiadomieni co najmniej na 6 dni przed terminem posiedzenia.
6. W przypadkach szczególnych posiedzenia Komisji zwołuje się bez zachowania wymogów ust. 2. W takim przypadku członkowie Komisji powinni być powiadomieni przynajmniej 3 dni przed terminem posiedzenia.
§ 7
4. Obrady Komisji prowadzi jej Przewodniczący.
5. Komisja jest władna do wyrażania stanowiska w sprawach, które należą do jej kompetencji jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa członków Komisji.
6. Rozstrzygnięcia Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 2