Projekt uchwały
w sprawie gromadzenia na wydzielonym rachunku dochodów przez samorządowe jednostki budżetowe.
Na podstawie art. 223 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Michałowice, uchwala co następuje:
Niniejsza uchwała określa jednostki, które gromadzą dochody, źródła, z których dochody są gromadzone na rachunku, ich przeznaczenie, sposób i tryb sporządzania planu finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzania.
Dochody są gromadzone na wydzielonych rachunkach, przez następujące jednostki budżetowe Gminy Michałowice, prowadzące działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.):
1) Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Michałowicach,
2) Szkołę Podstawową im. Marii Dąbrowskiej w Komorowie,
3) Szkołę Podstawową im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi,
4) Gminne Przedszkole w Michałowicach,
5) Gminne Przedszkole w Nowej Wsi.
1. Dochody są gromadzone z następujących źródeł:
1) wpłat za żywienie dzieci w stołówkach szkolnych i przedszkolnych,
2) wpływów z odpłatności za prowadzoną działalności w zakresie usług,
3) ze spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej,
4) z odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie będące w zarządzie albo użytkowaniu jednostki budżetowej,
5) odsetek od środków gromadzonych na rachunku.
2. Dochody wraz z odsetkami mogą być przeznaczone na:
1) poprawienie warunków nauczania i wychowania,
2) prowadzenie stołówek szkolnych i żywienie dzieci w przedszkolach,
3) cele wskazane przez darczyńcę (spadkodawcę),
4) finansowanie wydatków bieżących i inwestycyjnych związanych z uzyskaniem dochodów ze źródeł wymienionych w ust. 1.
3. Dochody wraz z odsetkami nie mogą być przeznaczone na finansowanie wynagrodzeń osobowych.
1. Do dnia 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy dyrektorzy jednostek budżetowych określonych w § 1 zwani dalej dyrektorami jednostek budżetowych sporządzają i przedkładają projekty planów finansowych dochodów i wydatków nimi finansowanych do Zespołu Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej.
2. Zespół Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice w terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy sporządza i przekazuje do Wójta Gminy Michałowice zbiorcze zestawienie projektów planów finansowych dochodów i wydatków nimi finansowanych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej wraz z planami jednostkowymi.
3. Po otrzymaniu informacji o kwotach dochodów rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych, przyjętych w uchwale budżetowej, dyrektorzy jednostek budżetowych dostosowują plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych do uchwały budżetowej.
4. Wójt Gminy Michałowice zawiadamia dyrektorów jednostek budżetowych o dokonanych przez Radę Gminy zmianach planu dochodów i wydatków nimi finansowanych. Zawiadomienia te stanowią podstawę do wprowadzenia zmian w planach finansowych dochodów i wydatków nimi finansowanych.
5. Zmian w planie finansowym dochodów i wydatków nimi finansowanych dokonują dyrektorzy jednostek budżetowych a zatwierdza Wójt Gminy Michałowice.
6. Projekty planów finansowych rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych jednostek budżetowych w przypadku, gdy zachowana została zgodność z projektem uchwały budżetowej stanowią podstawę gospodarki finansowej rachunku dochodów w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia uchwalenia uchwały budżetowej.
1. Obsługę finansowo – księgową dochodów gromadzonych na wydzielonych rachunkach jednostek budżetowych określonych w § 1 uchwały wykonuje Zespół Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice.
2. Wydatkowanie dochodów należy do dyrektorów jednostek, zgodnie z potrzebami, w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości, do wysokości kwot zgromadzonych dochodów na rachunku bankowym danej jednostki.
Środki finansowe pozostające na rachunku dochodów na dzień 31 grudnia roku budżetowego podlegają odprowadzeniu na rachunek budżetu Gminy Michałowice w terminie do dnia 5 stycznia następnego roku.
Traci moc uchwała Nr XXXIX/345/2006 Rady Gminy Michałowice z dnia 06 marca 2006 r. w sprawie gromadzenia dochodów na rachunkach dochodów własnych w jednostkach budżetowych Gminy Michałowice.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Michałowice.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2011 r.
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 7