Uchwała Nr XLV/302/2010 Rady Gminy Michałowice z dnia 8 lipca 2010 r.
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) - Rada Gminy Michałowice uchwala, co następuje:
Kierownicy gminnych jednostek budżetowych, gminnych instytucji kultury, kierownicy referatów oraz samodzielne stanowiska Urzędu Gminy Michałowice opracowują i przedkładają Wójtowi Gminy:
1) w terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy plany rzeczowe zadań oraz projekty planów finansowych obejmujące dochody, przychody, wydatki i rozchody w układzie klasyfikacji budżetowej,
2) w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy informacje o stanie mienia komunalnego wg stanu na dzień 30 września z wyszczególnieniem zmian w stosunku do poprzedniej informacji.
1. Radni, przedstawiciele jednostek pomocniczych gminy mogą składać Wójtowi Gminy wnioski do projektu budżetu w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych mogą składać Wójtowi Gminy wnioski do projektu budżetu w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały i wnioski opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu i przedkłada Wójtowi Gminy w terminie do dnia 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
1. Wójt Gminy opracowuje, na podstawie materiałów przygotowanych przez Skarbnika Gminy, projekt uchwały budżetowej.
2. Plan dochodów projektu budżetu Wójt Gminy opracowuje w układzie działów klasyfikacji budżetowej.
3. Plan wydatków projektu budżetu Wójt Gminy opracowuje w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.
4. Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami określonymi w ust. 6 Wójt Gminy przedkłada Radzie Gminy Michałowice i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie celem zaopiniowania do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
5. Uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej zawiera:
1) opis planowanych dochodów z poszczególnych źródeł,
2) uzasadnienie i omówienie poszczególnych grup wydatków,
3) uzasadnienie dotacji dla podmiotów realizujących zadania gminy,
4) uzasadnienie dotacji dla innych podmiotów,
5) opis poszczególnych wydatków majątkowych.
6. Materiały informacyjne do projektu budżetu stanowią:
1) informacja o stanie mienia komunalnego, obejmująca dane odnoszące się do:
a) przysługujących gminie praw własności,
b) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz posiadaniu,
c) zmian w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt 1 lit. a i b, od dnia złożenia poprzedniej informacji,
d) dochodów uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,
e) innych danych i informacji o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
2) informacja o stanie zobowiązań i wierzytelności finansowych gminy zawierająca dane dotyczące:
a) ogólnej kwoty zobowiązań finansowych z podziałem na poszczególne tytuły wraz z podaniem terminów płatności, ewentualnych przyczyn i skutków finansowych nieuregulowania w terminie,
b) ogólnej kwoty wierzytelności, z wyszczególnieniem tytułów, terminów płatności, przyczyn nieściągalności, podjętych działań zmierzających do ich wyegzekwowania.
7. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie odczytywana jest na sesji Rady Gminy w punkcie porządku obrad dotyczącym uchwalenia budżetu.
1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła radnym w terminie 7 dni od daty otrzymania projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi.
2. Komisje Rady w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu uchwały przez radnychodbywają posiedzenia, i przekazują na piśmie swoje opinie i wnioski sformułowane przez przewodniczących Komisji Przewodniczącemu Rady Gminy w celu przekazania Wójtowi Gminy.
3. W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, komisje zobowiązane są do wskazania źródeł jego finansowania wraz z uzasadnieniem proponowanych zmian.
4. W przypadku, gdy z ustaleń prac nad budżetem wynika konieczność dokonania w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu, dla ich wprowadzenia niezbędna jest zgoda Wójta Gminy.
Nie uwzględnienie wniosków Komisji spełniających wymagania przewidziane w § 5 ust. 3, wymaga uzasadnienia Wójta Gminy.
Projekt uchwały budżetowej zawiera elementy określone w art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami).
Traci moc Uchwała Nr XIX/118/2008 Rady Gminy Michałowice z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 69