Projekt uchwały
projekt
Uchwała Nr / /2013
Rady Gminy Michałowice
z dnia 2013 r.
zmieniająca uchwałę Nr XXXVII/250/2009 Rady Gminy Michałowice z dnia 26 listopada 2009 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych oraz niepublicznych przedszkoli i szkół prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne a także dla osób prowadzących inne formy wychowania przedszkolnego, na terenie Gminy Michałowice oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji.
Na podstawie art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) Rada Gminy Michałowice uchwala, co następuje:
§ 1.
W uchwale Nr XXXVII/250/2009 Rady Gminy Michałowice z dnia 26 listopada 2009 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych oraz niepublicznych przedszkoli i szkół prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne a także dla osób prowadzących inne formy wychowania przedszkolnego, na terenie Gminy Michałowice oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji wprowadza się następujące zmiany:
1) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. Osoba prowadząca wychowanie przedszkolne w formach, o których mowa w § 1 pkt 7, otrzymuje na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego dotację z budżetu gminy w wysokości 40 % procent wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w publicznym przedszkolu prowadzonym przez Gminę Michałowice z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Michałowice.”
2) w § 10 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Do 15 dnia każdego miesiąca, z tym, że za grudzień do dnia 5 grudnia osoba prowadząca przedszkole, inną formę wychowania przedszkolnego, lub szkołę składa w Zespole Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice, informację o faktycznej liczbie uczniów sporządzoną na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej odpowiedniej dla danego typu i rodzaju przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub szkoły, według stanu na pierwszy dzień miesiąca, za który udzielana jest część dotacji przypadająca na dany miesiąc, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały.
3. Dotacja przekazywana będzie w dwunastu częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca, z tym, że część za grudzień będzie przekazywana do dnia 15 grudnia na rachunek bankowy przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub szkoły.”
3) załączniki nr 1, 2 i 3 otrzymują brzmienie załączników odpowiednio nr 1, 2 i 3 do niniejszej uchwały.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Michałowice.
§ 4.
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2014 r.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr / /2013
Rady Gminy Michałowice
z dnia .. 2013 r.
........................................., dnia ....................................
/pieczęć placówki/ /miejscowość, data/
Wójt Gminy Michałowice
Wniosek o udzielenie dotacji
Zgodnie z § 10 uchwały Nr XXXVII/ 250 /2009 Rady Gminy Michałowice z dnia .26 listopada 2009 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych oraz niepublicznych przedszkoli i szkół prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne a także dla osób prowadzących inne formy wychowania przedszkolnego, na terenie Gminy Michałowice oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji wnioskuję o udzielenie dotacji na rok ...........
1. Nazwa i adres szkoły/przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego :
2. Nazwa i adres organu prowadzącego:
3. Planowana liczba dzieci ogółem ……….,
w tym z orzeczeniami do kształcenia specjalnego, o których mowa w art.71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256,poz.2572 ze zm.) : niewidomi ……, słabowidzący …., z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją ……., niesłyszący ………, słabosłyszący ……., upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim …….., upośledzeni umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym …….., upośledzeni w stopniu głębokim ……., z niepełnosprawnością sprzężoną ………, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera …………
4. Numer i data zaświadczenia o wpisie do ewidencji:
5. Nazwa i numer rachunku bankowego:
Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne z rzeczywistością.
Oświadczam, że znane mi są przepisy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.z 2013r. poz.168).
Oświadczam, że w szkole/przedszkolu/innej formie wychowania przedszkolnego zostały zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i przepisach wykonawczych do tej ustawy.
……………………………….. …………………………………….
/miejscowość, data/ /czytelny podpis składającego wniosek/
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr / /2013
Rady Gminy Michałowice
z dnia . 2013 r.
Informacja o faktycznej liczbie uczniów/wychowanków w szkole/przedszkolu/innej formie wychowania przedszkolnego.
DANE O ORGANIE PROWADZĄCYM
1. ..................................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................
/nazwa i adres placówki/
2. Faktyczna liczba uczniów/wychowanków uczęszczających do szkoły/przedszkola/ innej formy wychowania przedszkolnego według stanu na pierwszy dzień miesiąca rozliczeniowego ............................. (miesiąc i rok).
w tym z orzeczeniami do kształcenia specjalnego, o których mowa w art.71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256,poz.2572 ze zm.) : niewidomi ……, słabowidzący …., z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją ……., niesłyszący ………, słabosłyszący ……., upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim …….., upośledzeni umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym …….., upośledzeni w stopniu głębokim ……., z niepełnosprawnością sprzężoną ………, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera …………
3.Wykaz imienny:
l. p. | Imię i nazwisko | Data urodzenia | Adres zamieszkania | Gmina |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne z rzeczywistością.
Oświadczam, że znane mi są przepisy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.z 2013r. poz.168).
Oświadczam, że w szkole/przedszkolu/innej formie wychowania przedszkolnego zostały zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i przepisach wykonawczych do tej ustawy.
……………………………….. …………………………………….
/miejscowość, data/ /czytelny podpis składającego wniosek/
Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr / /2013
Rady Gminy Michałowice
z dnia . 2013 r.
Roczne rozliczenie przekazanej dotacji
w roku ........................
Formularz przeznaczony jest dla innych niż Gmina Michałowice osób prawnych i fizycznych prowadzących na terenie Gminy Michałowice szkoły, przedszkola lub inne formy wychowania przedszkolnego.
Podstawa prawna: art. 80 i art. 90 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.)
Termin składania: do dnia 20 stycznia roku następującego po roku, którego dotyczy rozliczenie przekazanej dotacji.
Miejsce składania: Zespół Obsługi Ekonomiczno - Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice, Nowa Wieś, ul. Główna 96.
DANE O ORGANIE PROWADZĄCYM
Nazwa i adres
|
INFORMACJA O WYKORZYSTANIU DOTACJI
Kwota otrzymanej dotacji w wysokości .......................... (słownie: ..........................................
.....................................................................................................................................................)
Wykorzystanie dotacji (w rozbiciu na rodzaje wydatków finansowanych w ramach otrzymanej dotacji)
l. p. | Rodzaje wydatków finansowych w ramach dotacji (dotyczy tylko wydatków związanych z działalnością dotowanej szkoły/ przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego) | Wysokość poniesionych wydatków finansowanych w ramach otrzymanej dotacji |
1 | Wynagrodzenia pracowników
|
|
2 | Pochodne od wynagrodzeń (składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy) |
|
3 | Wydatki eksploatacyjne, w tym zakup energii
|
|
4 | Zakup wyposażenia, książek i pomocy dydaktycznych
|
|
5 | Remonty
|
|
6 | Wydatki dotyczące wynajmu pomieszczeń
|
|
7 | Pozostałe wydatki nie stanowiące wydatków inwestycyjnych,przeznaczone na realizację zadań z zakresu kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej. |
|
ogółem |
|
OŚWIADCZENIA I PODPIS OSOBY REPREZENTUJĄCEJ ORGAN PROWADZĄCY
Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne z rzeczywistością.
Oświadczam, że znane są mi przepisy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 168).
................................................................................
/pieczątka i podpis składającego informację/
..........................................................................
/miejscowość, data/
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 2