Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
1618

Referat Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych

Rozwój Gminy (strategia) i transport

piętro II pok. 232

tel: 22 350 91 68

tel: 22 350 93 37


Fundusze Zewnętrzne

piętro II pok. 230

tel: 22 350 91 18

tel: 22 350 91 91 wew. 254

fundusze|michalowice.pl| |fundusze|michalowice.pl

 

Kierownik Referatu: Paweł Zachariasz


 

Zakres zadań Referatu Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych

Do zadań Referatu Rozwoju i  Funduszy Zewnętrznych należy w szczególności:

  1. aplikowanie o środki zewnętrzne, prowadzenie projektów i sporządzanie sprawozdań z realizacji, we współpracy z referatami merytorycznymi (przygotowanie wkładu niezbędnego do realizacji i rozliczenia projektu), 
  2. prowadzenie bazy danych złożonych projektów, 
  3. koordynowanie działań związanych z przygotowaniem i realizacją projektów objętych finansowaniem zewnętrznym, 
  4. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, zmianą umów o dofinansowanie projektów rekomendowanych do dofinansowania, 
  5. inicjowanie projektów o znaczeniu strategicznym dla Gminy, 
  6. uczestnictwo w gminnych zespołach projektowych, 
  7. bieżący monitoring i ewaluacja zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, 
  8. przygotowanie i aktualizacja Strategii Rozwoju Gminy Michałowice oraz opiniowanie i koordynacja dokumentów, strategii, programów i polityk o znaczeniu strategicznym dla Gminy, 
  9. gromadzenie danych, opracowywanie zestawień i realizowanych zadań strategicznych, ich analiza i raportowanie, 
  10. przygotowywanie analiz mających znaczenie dla rozwoju i właściwego funkcjonowania Gminy w oparciu o zbierane, zweryfikowane i przetworzone dane lub zlecenie ich opracowania i koordynacja w tym zakresie, 
  11. prowadzenie działań związanych z polityką energetyczną, a także polityką ochrony klimatu i przeciwdziałaniem zmianom klimatu we współpracy z Referatem Ochrony Środowiska, 
  12. podejmowanie działań zmierzających do podnoszenia efektywności i oszczędności w zakresie zużycia energii elektrycznej, cieplnej i gazowej w sektorze publicznym we współpracy z Referatem Gospodarki Komunalnej oraz Referatem Inwestycji i Remontów, gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej, 
  13. podejmowanie działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego gminy w tym udziału energii pochodzących z odnawialnych źródeł energii (OZE) w bilansie energetycznym,
  14. wprowadzenie sytemu zmierzającego do monitorowania i zarządzania zużyciem energii, 
  15. koordynowanie zadań związanych z zakupem energii elektrycznej oraz paliwa gazowego, przygotowywanie niezbędnych danych , realizacja niezbędnych zestawień i analiz zużycia, koordynacja obiegu faktur, merytoryczny opis faktur, 
  16. raportowanie z zakresu produkcji i zużycia energii w zakresie wymaganym prawem, 
  17. prowadzenie działalności informacyjnej z zakresu efektywności energetycznej, 
  18. bieżące monitorowanie i informowanie Wójta oraz wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu o możliwościach uzyskania dofinansowania zadań z ogólnodostępnych jak i dedykowanych zgodnych ze Strategią rozwoju gminy środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych, 
  19. koordynacja prac nad raportem o stanie gminy, 
  20. proponowanie celów rocznych dla kontroli zarządczej, 
  21. koordynacja i prowadzenie zadań związanych z transportem zbiorowym, 
  22. prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką, 
  23. współpraca z Referatem Gospodarki Komunalnej w zakresie zapewnienia niezbędnych dostaw paliwa gazowego, energii elektrycznej wraz z dystrybucją do obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy, 
  24. współpraca z referatami w obszarze informatyzacji Urzędu i Gminy;
  25. współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej oraz udział w pracach organów realizujących zadania w zakresie potrzeb wspólnotowych, 
  26. współpraca z Metropolią, w zakresie strategii metropolii warszawskiej - udział w pracach na etapie tworzenia i monitorowania i ewaluacji a także w zakresie tworzenia ustawy metropolitalnej. 

 

Data publikacji: 15.07.2009
Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 21:40
Wyświetleń: 1618
Autor: Dariusz Ruta
Opublikował: Dariusz Ruta
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż