Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
1560

Referat Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych - FZ

Referat Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych

tel: (22) 350-91-74
tel: (22) 350-91-18
fundusze|michalowice.pl| |fundusze|michalowice.pl
piętro II pok. 230 oraz 232

Czynne:

poniedziałek: 9.00-18.00
wtorek: 8.00-17.00
środa-czwartek: 8.00-16.00
piątek: 8.00-14.00

Rozwój Gminy (strategia) i transport

tel: (22) 350-91-68

tel: (22) 350-93-37

piętro II pok. 232

 

Fundusze Zewnętrzne

tel: (22) 350-91-18

tel: (22) 350-91-91 wew. 254

piętro II pok. 230

fundusze|michalowice.pl| |fundusze|michalowice.pl

 

Kierownik Referatu z-ca: Tomasz Łoziński

 


 

Zakres obowiązków Referatu Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych

Do zadań Referatu Rozwoju i  Funduszy Zewnętrznych należy w szczególności:

1) aplikowanie o środki zewnętrzne, prowadzenie projektów i sporządzanie sprawozdań z realizacji, we współpracy z referatami merytorycznymi (przygotowanie wkładu niezbędnego do realizacji i rozliczenia projektu), 
2) prowadzenie bazy danych złożonych projektów, 
3) koordynowanie działań związanych z przygotowaniem i realizacją projektów objętych finansowaniem zewnętrznym, 
4) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, zmianą umów o dofinansowanie projektów rekomendowanych do dofinansowania, 
5) inicjowanie projektów o znaczeniu strategicznym dla Gminy, 
6) uczestnictwo w gminnych zespołach projektowych, 
7) bieżący monitoring i ewaluacja zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, 
8) przygotowanie i aktualizacja Strategii Rozwoju Gminy Michałowice oraz opiniowanie i koordynacja dokumentów, strategii, programów i polityk o znaczeniu strategicznym dla Gminy, 
9) gromadzenie danych, opracowywanie zestawień i realizowanych zadań strategicznych, ich analiza i raportowanie, 
10) przygotowywanie analiz mających znaczenie dla rozwoju i właściwego funkcjonowania Gminy w oparciu o zbierane, zweryfikowane i przetworzone dane lub zlecenie ich opracowania i koordynacja w tym zakresie, 
11) prowadzenie działań związanych z polityką energetyczną, a także polityką ochrony klimatu i przeciwdziałaniem zmianom klimatu we współpracy z Referatem Ochrony Środowiska, 
12) podejmowanie działań zmierzających do podnoszenia efektywności i oszczędności w zakresie zużycia energii elektrycznej, cieplnej i gazowej w sektorze publicznym we współpracy z Referatem Gospodarki Komunalnej oraz Referatem Inwestycji i Remontów, gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej, 
13) podejmowanie działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego gminy w tym udziału energii pochodzących z odnawialnych źródeł energii (OZE) w bilansie energetycznym, 14) wprowadzenie sytemu zmierzającego do monitorowania i zarządzania zużyciem energii, 
15) koordynowanie zadań związanych z zakupem energii elektrycznej oraz paliwa gazowego, przygotowywanie niezbędnych danych , realizacja niezbędnych zestawień i analiz zużycia, koordynacja obiegu faktur, merytoryczny opis faktur, 
16) raportowanie z zakresu produkcji i zużycia energii w zakresie wymaganym prawem, 
17) prowadzenie działalności informacyjnej z zakresu efektywności energetycznej, 
18) bieżące monitorowanie i informowanie Wójta oraz wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu o możliwościach uzyskania dofinansowania zadań z ogólnodostępnych jak i dedykowanych zgodnych ze Strategią rozwoju gminy środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych, 
19) koordynacja prac nad raportem o stanie gminy, 
20) proponowanie celów rocznych dla kontroli zarządczej, 
21) koordynacja i prowadzenie zadań związanych z transportem zbiorowym, 
22) prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką, 
23) współpraca z Referatem Gospodarki Komunalnej w zakresie zapewnienia niezbędnych dostaw paliwa gazowego, energii elektrycznej wraz z dystrybucją do obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy, 
24) współpraca z referatami w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, oraz rozwoju procesów udzielania zamówień (elektronizacja), 
25) współpraca z referatami w obszarze informatyzacji Urzędu i Gminy, 
26) współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej oraz udział w pracach organów realizujących zadania w zakresie potrzeb wspólnotowych, 
27) współpraca z Metropolią, w zakresie strategii metropolii warszawskiej - udział w pracach na etapie tworzenia i monitorowania i ewaluacji a także w zakresie tworzenia ustawy metropolitalnej. 

 

Data publikacji: 15.07.2009
Data ostatniej modyfikacji: 03.07.2024 13:22
Wyświetleń: 1560
Autor: Dariusz Ruta
Opublikował: Dariusz Ruta
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż