Urząd Gminy Michałowice
951

Stanowisko do spraw Kadrowo - Administracyjnych i BHP - KA

Stanowisko do spraw Kadrowo Administracyjnych - Dorota Chalimoniuk

tel: (22) 350-91-38
piętro I pok.109

Czynne:

poniedziałek: 9.00-18.00
wtorek: 8.00-17.00
środa-czwartek: 8.00-16.00
piątek: 8.00-14.00


 

Zakres obowiązków stanowiska ds. Kadrowo Administracyjnych i BHP

  1. Do zadań Stanowiska ds. Kadrowo – Administracyjnych i BHP należy w szczególności:
  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, a w szczególności:
    1. dokumentów związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
    2. przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
    3. przygotowanie materiałów do przeprowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
    4. przygotowanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i nadzór ich realizacji po zatwierdzeniu,
    5. prowadzenie spraw z zakresu działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
    6. ewidencja czasu pracy pracowników,
  2. prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych,
  3. prowadzenie archiwum zakładowego, w tym:
    1. przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z komórek organizacyjnych,
    2. przechowywanie i zabezpieczenie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
    3. przeprowadzanie skontrum dokumentacji,
    4. udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
    5. wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej,
    6. przeprowadzanie kwerend archiwalnych,
    7. inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
    8. przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego  archiwum państwowego,
    9. sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym,
    10. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją,
  4. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy przy organizowaniu staży absolwenckich, prac interwencyjnych oraz robót publicznych na terenie Gminy,
  5. prowadzenie spraw z zakresu BHP w szczególności:
    1. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
    2. sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków, bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
    3. opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
    4. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
    5. udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
    6. organizowanie szkoleń z pracownikami z zakresu bhp, udzielania pierwszej pomocy, ewakuacji i wykonywania czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
    7. popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy, planowanie środków w zakresie potrzeby udzielenia pierwszej pomocy, gaszenia pożaru i ewakuacji pracowników,

6. obsługa PPK w zakresie wyboru instytucji obsługującej oraz prowadzenia i aktualizacji wykazu osób przystępujących, w tym wprowadzania danych do programu kadrowo-płacowego,

7. przygotowanie i organizacja szkoleń dla pracowników Urzędu.

Data publikacji: 26.07.2006
Data ostatniej modyfikacji: 25.10.2022 19:42
Wyświetleń: 951
Autor: Marcin Walichnowski
Opublikował: Dariusz Ruta
Ostatnio zmodyfikował: Wojciech Grzeniewski