Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
19

BHP 

Ewelina Oleksiak-Rasz 

piętro I pok. 109

tel: 22 350 91 38 


 

Zakres zadań Stanowiska ds. BHP

Do zadań Stanowiska ds. Sekretariatu Wójta należy w szczególności:

  1. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2. bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  3. koordycja przy opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  4. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  5. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
  6. doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  7. koordynacja przy dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
  8. przeprowadzanie instruktażu ogólnego w ramach szkolenia wstępnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  9. organizowanie szkoleń okresowych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  10. współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
  11. popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii. 
Data publikacji: 28.10.2024 13:46
Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 22:02
Wyświetleń: 19
Autor: Piotr Wykuż
Opublikował: Piotr Wykuż
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż