19
BHP Ewelina Oleksiak-Rasz piętro I pok. 109 tel: 22 350 91 38
Zakres zadań Stanowiska ds. BHP
Do zadań Stanowiska ds. Sekretariatu Wójta należy w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
- koordycja przy opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
- doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- koordynacja przy dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
- przeprowadzanie instruktażu ogólnego w ramach szkolenia wstępnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- organizowanie szkoleń okresowych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
- popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.
Data publikacji: 28.10.2024 13:46
Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 22:02
Wyświetleń: 19
Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 22:02
Wyświetleń: 19
Autor: Piotr Wykuż
Opublikował: Piotr Wykuż
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż
Opublikował: Piotr Wykuż
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż