Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
1045

Stanowisko do spraw Kontroli Wewnętrznej


 

Zakres zadań stanowiska do spraw Kontroli Wewnętrznej

Do zadań Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:

  1. opracowywanie rocznych planów kontroli,
  2. dokonywanie kontroli w Urzędzie oraz gminnych jednostkach organizacyjnych zgodnie z planem kontroli zatwierdzonym przez Wójta oraz dokonywanie doraźnych kontroli nie ujętych w planie, których przeprowadzenie stwierdzono w toku bieżącej działalności,
  3. przeprowadzanie kontroli poprzez działania zapewniające realizację celów i zadań, w szczególności dotyczące:
    • zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
    • skuteczności i efektywności działania,
    • wiarygodności sprawozdań,
    • ochrony zasobów,
    • przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
    • efektywności i skuteczności przepływu informacji,
    • zarządzania ryzykiem,
  4. sporządzanie dokumentacji z ustaleń z przeprowadzonych kontroli,
  5. opracowywanie informacji dla Wójta o wynikach przeprowadzanych kontroli,
  6. opracowywanie wystąpień pokontrolnych zawierających wskazania dotyczące usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
  7. monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych wydanych w następstwie przeprowadzonych kontroli,
  8. dokonywanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Gminy,
  9. przygotowywanie zbiorczej analizy wyników przeprowadzonej kontroli,
  10. udzielanie w toku kontroli instruktażu w zakresie obowiązujących przepisów, zasad i trybu postępowania w badanym zakresie,
  11. ustalanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości w działaniu kontrolowanej komórki i jednostki organizacyjnej,
  12. prowadzenie rejestru kontroli wewnętrznej.
Data publikacji: 26.07.2006
Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 21:55
Wyświetleń: 1045
Autor: Marcin Walichnowski
Opublikował: Dariusz Ruta
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż