1045
Stanowisko do spraw Kontroli Wewnętrznej
Zakres zadań stanowiska do spraw Kontroli Wewnętrznej
Do zadań Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:
- opracowywanie rocznych planów kontroli,
- dokonywanie kontroli w Urzędzie oraz gminnych jednostkach organizacyjnych zgodnie z planem kontroli zatwierdzonym przez Wójta oraz dokonywanie doraźnych kontroli nie ujętych w planie, których przeprowadzenie stwierdzono w toku bieżącej działalności,
- przeprowadzanie kontroli poprzez działania zapewniające realizację celów i zadań, w szczególności dotyczące:
- zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- skuteczności i efektywności działania,
- wiarygodności sprawozdań,
- ochrony zasobów,
- przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- zarządzania ryzykiem,
- sporządzanie dokumentacji z ustaleń z przeprowadzonych kontroli,
- opracowywanie informacji dla Wójta o wynikach przeprowadzanych kontroli,
- opracowywanie wystąpień pokontrolnych zawierających wskazania dotyczące usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
- monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych wydanych w następstwie przeprowadzonych kontroli,
- dokonywanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Gminy,
- przygotowywanie zbiorczej analizy wyników przeprowadzonej kontroli,
- udzielanie w toku kontroli instruktażu w zakresie obowiązujących przepisów, zasad i trybu postępowania w badanym zakresie,
- ustalanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości w działaniu kontrolowanej komórki i jednostki organizacyjnej,
- prowadzenie rejestru kontroli wewnętrznej.
Data publikacji: 26.07.2006
Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 21:55
Wyświetleń: 1045
Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 21:55
Wyświetleń: 1045
Autor: Marcin Walichnowski
Opublikował: Dariusz Ruta
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż
Opublikował: Dariusz Ruta
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż