w sprawie przyjęcia regulaminu Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działającej na terenie Gminy Michałowice.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) w związku z art. 4¹ ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. Nr 147, poz. 1231 z późniejszymi zmianami) - Wójt Gminy Michałowice zarządza, co następuje:
§ 1
Przyjąć Regulamin Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działającej na terenie Gminy Michałowice, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi Wójta Gminy ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 3
Traci moc Uchwała Nr 177/2001 Zarządu Gminy Michałowice z dnia 29 listopada 2001 r. w sprawie przyjęcia regulaminu Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działającej na terenie Gminy Michałowice
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
REGULAMIN GMINNEJ KOMISJI DS. PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
§ 1
Gminna Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Michałowice działa na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.) oraz uchwał Rady Gminy Michałowice i zarządzeń Wójta Gminy Michałowice
§ 2
Gminna Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działa w współpracy z Wójtem Gminy Michałowice, głównie poprzez Pełnomocnika Wójta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Zadania Komisji
§ 3
Do zadań Komisji należy:
1) przyjmowanie wniosków i prowadzenie postępowania w sprawach o zobowiązanie do podjęcia leczenia odwykowego,
2) motywowanie do leczenia i kierowanie na terapię osoby uzależnione od alkoholu oraz współuzależnione,
3) informowanie o możliwościach i formach leczenia oraz placówkach leczniczych i terapeutycznych,
4) udzielanie wskazówek prawnych i formach leczenia oraz placówkach leczniczych i terapeutycznych,
5) prowadzenie poradnictwa terapeutycznego,
6) współpraca z policją, opieką społeczną, poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz szkołami w celu gromadzenia niezbędnych informacji, a także zwiększenia skuteczności wspólnych przedsięwzięć,
7) prowadzenie działań o charakterze edukacyjno-profilaktycznym dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli,
8) udzielanie pomocy i wsparcia osobom, po zakończeniu terapii odwykowej,
9) wydawanie opinii dotyczących zgodności usytuowania i limitu punktów sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałami Rady Gminy Michałowice,
10) prowadzenie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych, zgodnie z przepisami prawa.
§ 4
- Komisja działa zgodnie z harmonogramem opracowanym na dany rok.
- Harmonogram pracy Komisji zatwierdza Wójt Gminy Michałowice.
- Środki na finansowanie działalności Komisji planowane są w budżecie Gminy na dany rok.
- Obsługę finansową i księgową Komisji prowadzi Urząd Gminy w Michałowicach.
§ 5
1. Komisja pracuję podczas:
1) posiedzeń,
2) dyżurów członków Komisji
3) dyżurów w punkcie informacyjno – konsultacyjnym
4) kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych
5) konsultacji z instytucjami służącymi rozwiązywaniu problemów alkoholowych
6) udziału w rozprawach w charakterze świadka, o ile zachodzi taka konieczność.
2. Dyżury w punkcie informacyjno – konsultacyjnym pełnione są przez trzech członków Komisji.
3. Dyżury w sprawie podejmowania działań o leczenie odwykowe pełnione są przez dwóch członków Komisji.
4. Kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych dokonuje dwóch członków Komisji. Kontrole prowadzone są zgodnie z rocznym planem, zatwierdzonym przez Komisję.
§ 6
1. Przewodniczącego Komisji powołuje Wójt Gminy Michałowice.
2. Przewodniczący może sam spośród członków Komisji wyznaczyć swojego zastępcę.
§ 7
1. Pracami Komisji kieruje przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca.
2. Posiedzenia Komisji odbywają się zgodnie z opracowanym harmonogramem pracy.
3. Przewodniczący Komisji może zmienić termin posiedzenia, jeśli wymagają tego prowadzone działania.
4. Komisja zobowiązana jest do składania rocznego sprawozdania ze swojej pracy Wójtowi Gminy Michałowice.
§ 8
Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w pracach Komisji osoby nie będące jej członkami.
§ 9
1. Posiedzenia Komisji są protokołowane.
2. Za sporządzenie protokołu odpowiada przewodniczący Komisji.
3. Protokół posiedzenia sporządza osoba wskazana przez przewodniczącego Komisji.
4. Protokoły z posiedzeń Komisji podpisują protokolant i przewodniczący Komisji.
5. Protokoły posiedzeń przechowywane są w szafie pancernej – w siedzibie Komisji.
§ 10
Komisja jest zobowiązana do prowadzenia i przechowywania następującej dokumentacji:
1) dziennika korespondencyjnego, do którego należy wpisywać wszystkie pisma wychodzące i wpływające do Komisji,
2) rejestru wydanych opinii,
3) zeszytu prowadzonych czynności podczas dyżurów wraz z wykazem obecności,
4) protokołów posiedzeń Komisji,
5) protokołów z kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
6) teczek klientów.
§ 11
1. Rezygnacja z pracy w Komisji powinna być złożona na piśmie do przewodniczącego Komisji, który niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie Wójta Gminy Michałowice.
2. Przewodniczący Komisji może zwrócić się do Wójta o odwołanie członka Komisji, w przypadku gdy ten nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, a przede wszystkim nie uczestniczy w pracach Komisji zgodnie z harmonogramem.
§ 12
Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Wójta Gminy Michałowice.