w sprawie przyjęcia regulaminu Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działającej na terenie Gminy Michałowice.
            
            
        
         Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) w związku z art. 4¹ ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. Nr 147, poz. 1231 z późniejszymi zmianami) - Wójt Gminy Michałowice zarządza, co następuje:
  
 § 1
 Przyjąć Regulamin Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działającej na terenie Gminy Michałowice, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
  
 § 2
 Wykonanie Zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi Wójta Gminy ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  
 § 3
 Traci moc Uchwała Nr 177/2001 Zarządu Gminy Michałowice z dnia 29 listopada 2001 r. w sprawie przyjęcia regulaminu Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działającej na terenie Gminy Michałowice
  
 § 4
 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
  
    REGULAMIN GMINNEJ KOMISJI DS. PROFILAKTYKI   I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
  
 § 1
 Gminna Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Michałowice działa na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.) oraz uchwał Rady Gminy Michałowice i zarządzeń Wójta Gminy Michałowice
  
 § 2
 Gminna Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działa w współpracy z Wójtem Gminy Michałowice, głównie poprzez Pełnomocnika Wójta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  
 Zadania Komisji
 § 3
 Do zadań Komisji należy:
 1)      przyjmowanie wniosków i prowadzenie postępowania w sprawach o zobowiązanie do podjęcia leczenia odwykowego,
 2)      motywowanie do leczenia i kierowanie na terapię osoby uzależnione od alkoholu oraz współuzależnione,
 3)      informowanie o możliwościach i formach leczenia oraz placówkach leczniczych i terapeutycznych,
 4)      udzielanie wskazówek prawnych i formach leczenia oraz placówkach leczniczych i terapeutycznych,
 5)      prowadzenie poradnictwa terapeutycznego,
 6)      współpraca z policją, opieką społeczną, poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz szkołami w celu gromadzenia niezbędnych informacji, a także zwiększenia skuteczności wspólnych przedsięwzięć,
 7)      prowadzenie działań o charakterze edukacyjno-profilaktycznym dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli,
 8)      udzielanie pomocy i wsparcia osobom, po zakończeniu terapii odwykowej,
 9)      wydawanie opinii dotyczących zgodności usytuowania i limitu punktów sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałami Rady Gminy Michałowice,
 10) prowadzenie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych, zgodnie z przepisami prawa.
  
 § 4
  - Komisja działa zgodnie z harmonogramem opracowanym na dany rok.
- Harmonogram pracy Komisji zatwierdza Wójt Gminy Michałowice.
- Środki na finansowanie działalności Komisji planowane są w budżecie Gminy na dany rok.
- Obsługę finansową i księgową Komisji prowadzi Urząd Gminy w Michałowicach.
 
 § 5
 1.      Komisja pracuję podczas:
 1)      posiedzeń,
 2)      dyżurów członków Komisji
 3)      dyżurów w punkcie informacyjno – konsultacyjnym
 4)      kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych
 5)      konsultacji z instytucjami służącymi rozwiązywaniu problemów alkoholowych
 6)      udziału w rozprawach w charakterze świadka, o ile zachodzi taka konieczność.
 2.      Dyżury w punkcie informacyjno – konsultacyjnym pełnione są przez trzech członków Komisji.
 3.      Dyżury w sprawie podejmowania działań o leczenie odwykowe pełnione są przez dwóch członków Komisji.
 4.      Kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych dokonuje dwóch członków Komisji. Kontrole prowadzone są zgodnie z rocznym planem, zatwierdzonym przez Komisję.
  
 § 6
 1.      Przewodniczącego Komisji powołuje Wójt Gminy Michałowice.
 2.      Przewodniczący może sam spośród członków Komisji wyznaczyć swojego zastępcę.
  
 § 7
 1.      Pracami Komisji kieruje przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca.
 2.      Posiedzenia Komisji odbywają się zgodnie z opracowanym harmonogramem pracy.
 3.      Przewodniczący Komisji może zmienić termin posiedzenia, jeśli wymagają tego prowadzone działania.
 4.      Komisja zobowiązana jest do składania rocznego sprawozdania ze swojej pracy Wójtowi Gminy Michałowice.
  
 § 8
 Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w pracach Komisji osoby nie będące jej członkami.
  
 § 9
 1.      Posiedzenia Komisji są protokołowane.
 2.      Za sporządzenie protokołu odpowiada przewodniczący Komisji.
 3.      Protokół posiedzenia sporządza osoba wskazana przez przewodniczącego Komisji.
 4.      Protokoły z posiedzeń Komisji podpisują protokolant i przewodniczący Komisji.
 5.      Protokoły posiedzeń przechowywane są w szafie pancernej – w siedzibie Komisji.
  
 § 10
 Komisja jest zobowiązana do prowadzenia i przechowywania następującej dokumentacji:
 1)      dziennika korespondencyjnego, do którego należy wpisywać wszystkie pisma wychodzące i wpływające do Komisji,
 2)      rejestru wydanych opinii,
 3)      zeszytu prowadzonych czynności podczas dyżurów wraz z wykazem obecności,
 4)      protokołów posiedzeń Komisji,
 5)      protokołów z kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
 6)      teczek klientów.
 § 11
 1.      Rezygnacja z pracy w Komisji powinna być złożona na piśmie do przewodniczącego Komisji, który niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie Wójta Gminy Michałowice.
 2.      Przewodniczący Komisji może zwrócić się do Wójta o odwołanie członka Komisji, w przypadku gdy ten nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, a przede wszystkim nie uczestniczy w pracach Komisji zgodnie z harmonogramem.
  
 § 12
 Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Wójta Gminy Michałowice.