Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
10.01.2012 15:02

Zarządzenie Nr 252/2011 Wójta Gminy Michałowice z dnia 28 grudnia 2011 r.

w sprawie powołania Zespołu ds. realizacji projektu pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”

Na podstawie art.30 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142,poz. 1591 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr X/89/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 26 października 2011 r. w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”, zarządzam co następuje:

 
§ 1

W celu realizacji projektu pn. ”Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego powołuje się Zespół składający się z :

1) Koordynatora Projektu,

2) 3 Szkolnych Koordynatorów Projektu,

3) obsługi finansowo-księgowej Projektu .

 
§ 2

1.      Powołuje się Koordynatora Projektu – Dyrektora ZOEAS -. Alinę Żakowską.

2.      Zadaniem Koordynatora Projektu jest organizacja i nadzór nad realizacją projektu a w szczególności:

1)     koordynowanie zakresu merytorycznego i organizacyjnego działań projektowych,

2)     bieżące monitorowanie systematyczności i efektywności realizacji projektu,

3)     prowadzenia ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją projektu,

4)     składania wymaganych umową raportów i sprawozdań z realizacji projektu, w tym części finansowej do Instytucji Pośredniczącej,

5)     nadzór nad poprawnością dokumentacji związanej z realizacją projektu,

6)     przygotowywanie wniosków o płatność,

7)     kontakty z Instytucją Pośredniczącą,

8)     koordynacja działań informacyjno-promocyjnych.

 
§ 3

1.      W szkołach prowadzonych przez Gminę Michałowice realizujących projekt, powołuje się Szkolnych Koordynatorów Projektu, -  Dyrektorów szkół w osobach:

1) Szkoła Podstawowa w Komorowie   -  Małgorzatę Głodowską,

2)Szkoła Podstawowa w Michałowicach  -  Andrzeja Olęckiego,

3) Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi  -  Ewę Dymurę.

 

2. Zadaniem Szkolnych Koordynatorów Projektu jest organizacja i nadzór nad realizacją projektu na terenie macierzystej szkoły, a w szczególności:

1)      współpraca z Koordynatorem Projektu,

2)      koordynacja, nadzór, monitorowanie i ewaluacja działań na terenie szkoły poprzez koordynowanie procesu rekrutacji uczestników projektu, prowadzenie w miarę potrzeb uzupełniającej rekrutacji uczestników projektu, informowanie wszystkich zainteresowanych o projekcie, kontrolowanie podpisania przez rodziców każdego z uczestników projektu deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn przy procesie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.

3)      ewidencja uczestników projektu, bieżący monitoring udziału uczniów w projekcie i comiesięczna weryfikacja dzienników zajęć,

4)      bieżące monitorowanie systematyczności i efektywności realizacji projektu poprzez kontrolę liczby godzin zajęć zrealizowanych przez poszczególnych nauczycieli, kontrolę terminowości wykonywanych działań zgodnie z harmonogramem projektu, kontrolę zgodności programów zajęć z rozpoznanymi potrzebami uczestników projektu.

5)      promocja projektu poprzez kontrole nad prawidłowym oznakowaniem pomieszczeń, w których realizowany jest projekt, nadzór nad działaniami promocyjnymi w szkole, monitorowanie dokumentacji pod kątem prawidłowości oznaczenia o współfinansowaniu ze środków unijnych, monitorowanie zakupionych pomocy dydaktycznych pod kątem prawidłowości oznaczenia o współfinansowaniu ze środków unijnych,

6)      przygotowanie do księgowania dokumentów projektu oraz sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.

 
§ 4

1.      Do obsługi finansowo-księgowej powołuje się Lidię Buczyńska – Główną Księgową i Katarzynę Grendę – pracownika ZOEAS.

2.      Do zadań zespołu ds. obsługi finansowo-księgowej należy prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektu i stosowanie wytycznych związanych z obsługą finansową projektu zgodnie z zawartą Umową o dofinansowanie, a w szczególności:

1)      nadzór nad finansowaniem projektu,

2)      kontrola finansowa projektu poprzez sprawdzenie zgodności zobowiązań z planem finansowym oraz harmonogramem wydatków projektu,,

3)      prowadzenie rozliczeń finansowych projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i procedurami wymaganymi Umową o dofinansowanie oraz przygotowywanie wniosków o płatność,

4)      nadzór nad poprawnością dokumentacji finansowej związanej z realizacją projektu oraz terminową realizacją płatności wynikających z realizacji budżetu projektu,

5)      kontrolowanie kosztów projektu ze stanem ewidencji księgowej wydatków oraz ich kwalifikowanie,

6)      wspieranie działań Koordynatora Projektu w aspekcie księgowym, w odniesieniu do poszczególnych zadań objętych projektem, zapewnieniu płynnego finansowania projektu, terminowe regulowanie zobowiązań finansowych podjętych w imieniu Beneficjenta, a także okresowe dokonywanie finansowych przeglądów realizacji projektu,

7)      dbałość o właściwe warunki przechowywania i archiwizowania dokumentów księgowych projektu.

 
§ 5

1.      Upoważniam powołany niniejszym zarządzeniem zespół ds. realizacji projektu do przetwarzania danych osobowych uczestników projektu w ramach realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

2.      Upoważnienia są ważne do dnia odwołania, nie później niż do dnia 29 czerwca 2012 r. Upoważnienie wygasa z chwilą ustania zatrudnienia upoważnionego członka zespołu ds. realizacji projektu lub rozwiązania umowy.

 
§ 6

Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi Projektu oraz Dyrektorom szkół biorących udział w projekcie.

 
§ 7

Zespół ds. realizacji projektu powołany jest na czas realizacji projektu. Po zakończeniu zadania następuje rozwiązanie Zespołu.

 
§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Data publikacji: 10.01.2012 15:02
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 25
Autor: Dariusz Ruta