Zarządzenie Nr 253/2011 Wójta Gminy Michałowice z dnia 28 grudnia 2011r.
Na podstawie art. 30 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz Uchwały Nr X/89/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 26 października 2011 r. w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I –III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”, zarządza się co następuje:
Przyjmuje się Regulamin uczestnictwa w projekcie pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół oraz Dyrektorom szkół biorących udział w projekcie.
Wójta Gminy Michałowice
Regulamin uczestnictwa w projekcie pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”
1. Regulamin uczestnictwa w projekcie pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” – zwany w dalszej części „Regulaminem” określa warunki uczestnictwa w projekcie uczniów i uczennic klas I – III szkół podstawowych, dla których Gmina Michałowice jest organem prowadzącym.
2. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałania 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”,
3. Beneficjentem Projektu jest Gmina Michałowice a realizatorem Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice.
4. Biuro Projektu mieści się w Zespole Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice, Nowa Wieś, ul. Główna 96, 05-806 Komorów.
5. Projekt jest realizowany w okresie od 03 października 2011 r. do 29 czerwca 2012 r.
6. Projekt skierowany jest do uczniów i uczennic klas I – III szkół podstawowych w Gminie Michałowice, takich jak: Szkoła Podstawowa w Komorowie, Szkoła Podstawowa w Michałowicach, Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi.
7. Ilekroć w regulaminie jest mowa o :
a) projekcie – rozumie się przez to projekt pn „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”,
b) uczniu – rozumie się przez to ucznia i uczennicę klasy I, II, III szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Michałowice, korzystających ze wsparcia w postaci bezpłatnego udziału w zajęciach dodatkowych będących przedmiotem projektu,
c) rodzicu – rozumie się przez to również prawnego opiekuna uczestnika.
1) zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją,
2) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
3) zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
4) zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
5) gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,
6) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych plastycznie,
7) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych teatralnie,
8) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z języka angielskiego,
9) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie , szczególnie uzdolnionych – ze szczególnym uwzględnieniem nauk przyrodniczych, matematycznych,
10) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistyczno-fotograficzne,
11) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – język polski,
12) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie,
13) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie.
2. Uczestnictwo w projekcie jest dobrowolne..
3. Czas trwania zajęć realizowanych w ramach projektu wynosi 45 minut.
1. Celem głównym projektu jest wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III z 3 szkół podstawowych funkcjonujących w Gminie Michałowice dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.
1) poprawienie umiejętności płynnego czytania, czytania ze zrozumieniem i poprawnego pisania,
2) poprawienie sprawności rachunkowej i umiejętności logicznego myślenia oraz rozwijanie zdolności uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematycznych, przyrodniczych, plastycznych, teatralnych, języka angielskiego, polonistyczno-fotograficznych,
3) rozwijanie umiejętności radzenia sobie z uczuciami, stresem oraz asertywności,
4) zwiększenie aktywności ruchowej oraz wyrobienie nawyków zachowywania prawidłowej postawy ciała,
5) zniwelowanie lub (i) wyeliminowanie wad wymowy uczniów.
1. Rekrutacja do projektu przeprowadzona została przez zespół nauczycieli odpowiedzialnych za opracowanie i wdrożenie działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III powołany przez dyrektora każdej szkoły podstawowej biorącej udział w projekcie na podstawie diagnozy przeprowadzonej osobno dla każdej szkoły.
2. Uczniowie i ich rodzice zostali poinformowani o wynikach rekrutacji.
3. O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie na dany rodzaj zajęć decyzje podejmuje dyrektor szkoły oraz powołany przez niego zespół nauczycieli.
4. Przeprowadzona rekrutacja została zakończona sporządzeniem protokołu rekrutacji oraz utworzeniem listy podstawowej i rezerwowej uczestników projektu. Za przygotowanie i przekazanie tych dokumentów do Biura projektu odpowiedzialni są dyrektorzy szkół.
5. Kryteriami decydującymi o zakwalifikowaniu ucznia/uczennicy do projektu są:
1) diagnoza uczniów przeprowadzona przez zespół nauczycieli w każdej szkole podstawowej objętej projektem,
2) pisemna deklaracja uczestnictwa w projekcie podpisana przez rodzica ucznia, stanowiąca załącznik nr 1 do Regulaminu,
3) oświadczenie uczestników projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisane przez rodzica ucznia, stanowiące załącznik nr 2 do Regulaminu.
6. Jedna deklaracja uczestnictwa w projekcie służy do zgłoszenia ucznia wyłącznie na jeden rodzaj zajęć.
7. Uczestnictwo w projekcie rozpoczyna się od momentu podpisania przez rodzica deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. Projekt uwzględnia zasadę równości szans, w tym równości płci.
9. Ilość uczniów i uczennic oraz typy zajęć w poszczególnych szkołach będą zgodne z wnioskiem o dofinansowanie. Przedmiotowy podział przedstawia się następująco:
Zajęcia dodatkowe w Szkole Podstawowej w Komorowie dla:
Dzieci z problemami logopedycznymi – 8 uczniów (6 chł. i. 2 dz.);
Dzieci z zaburzeniami psychoedukacyjnymi – 10 uczniów (5 chł. i 5 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych – 45 uczniów (23 chł. i 22 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych polonistyczno-fotograficznie 15 uczniów (5 chł. i 10 dz.);
Wybitnie uzdolnionych matematycznie – 20 uczniów (10 chł. i 10 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych z języka polskiego – 20 uczniów (10 chł. i 10 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych artystycznie – 10 uczniów (5 chł. i 5 dz.).
Zajęcia dodatkowe w Szkole Podstawowej w Michałowicach dla :
Dzieci ze specjalnymi trudnościami w pisaniu i czytaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji – 20 uczniów (12 chł. i 8 dz.);
Dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 8 uczniów (4 chł. i 4 dz.);
Dzieci z problemami logopedycznymi – 9 uczniów (5 chł. i 4 dz.);
Dzieci z zaburzeniami psychoedukacyjnymi – 19 uczniów (10 chł. i 9 dz.);
Dzieci z wadami postawy – 60 uczniów (25 chł. i 35 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych -10 uczniów (5 chł. i 5 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych plastycznie -21 uczniów (5 chł i 16 dz.)
Dzieci wybitnie uzdolnione teatralnie – 20 uczniów (6 chł i 14 dz.)
Dzieci wybitnie uzdolnione z języka angielskiego – 10 uczniów (4 chł. i 6 dz.)
Zajęcia dodatkowe w Szkole Podstawowej w Nowej Wsi dla:
Dzieci ze specjalnymi trudnościami w pisaniu i czytaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji – 17 uczniów (14 chł. i 3 dz.);
Dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 4 uczniów (3 chł. i 1 dz.);
Dzieci z problemami logopedycznymi – 6 uczniów (5 chł. i 1 dz.);
Dzieci z zaburzeniami psychoedukacyjnymi – 15 uczniów (13 chł. i 2 dz.);
Dzieci z wadami postawy – 68 uczniów (34 chł. i 34 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych plastycznie 20 uczniów (6 chł. i 14 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych teatralnie – 15 uczniów (5 chł. i 10 dz.);
Dzieci wybitnie uzdolnionych z języka angielskiego – 8 uczniów (3 chł. i 5 dz.).
10. W Projekcie uczestniczyć będzie 458 uczniów i Uczennic (223 chł. I 235 dz.).
1. Zajęcia będą realizowane w szkołach macierzystych, w których uczeń realizuje obowiązek szkolny.
2. Liczebność grup wynika ze specyfiki zajęć i przepisów prawa oświatowego.
3. Szczegółowe plany zajęć zostaną umieszczone na stronach internetowych szkół objętych projektem.
4. Nadzór pedagogiczny nad realizacją zajęć będą sprawować opiekunowie merytoryczni – dyrektorzy poszczególnych szkół.
1. Uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie mają obowiązek systematycznie uczestniczyć w całym programie przewidzianych zajęć.
2. Warunkiem zakończenia uczestnictwa w projekcie jest obecność na co najmniej 80% zajęć.
3. Dopuszcza się usprawiedliwienie nieobecności uczestnika projektu spowodowane chorobą lub innymi ważnymi sytuacjami losowymi. Usprawiedliwienie wymaga pisemnego zawiadomienia o przyczynach nieobecności zgłoszonego przez rodzica uczestnika projektu według załącznika nr 3 do Regulaminu. Usprawiedliwienie takie powinno być dostarczone niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia zaistnienia nieobecności, do sekretariatu szkoły podstawowej lub do osoby prowadzącej zajęcia w danej szkole.
4. Przekroczenie limitu 20% nieobecności bez podania uzasadnienia jest równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w projekcie.
- W szczególnych sytuacjach losowych uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach dodatkowych (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, inny ważny powód) uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie po złożeniu pisemnej rezygnacji podpisanej przez rodzica według załącznika nr 4 do Regulaminu.
- Uczestnik projektu może zostać skreślony z listy podstawowej w przypadku:
1) pisemnej rezygnacji złożonej przez rodziców,
2) rażącego naruszenia zasad uczestnictwa w zajęciach,
3) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie,
4) w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
- Skreślenia z listy uczestników projektu dokonuje dyrektor szkoły, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy. W razie nie uzyskania zgody rodzica na uczestnictwo ucznia w projekcie, proponuje się z listy rezerwowej uczestnictwo następnej osobie w kolejności, aż do skutku.
- Dyrektor szkoły przekazuje informację pisemną do koordynatora projektu.
- Zajęcia realizowane w ramach projektu współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Dofinansowanie Unii Europejskiej zajęć realizowanych w ramach projektu wynosi 85%. Pozostałą część ponosi Budżet Państwa -15%.
- Uczestnicy zajęć nie ponoszą żadnych kosztów z tytułu realizacji projektu.
- Niniejszy regulamin obowiązuje w okresie realizacji Projektu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i krajowego.
- Regulamin dostępny jest w Biurze Projektu, w szkołach biorących udział w projekcie oraz na stronie internetowej Gminy Michałowice.
Deklaracja uczestnictwa w Projekcie pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego”
(imię i nazwisko osoby deklarującej przystąpienie do projektu)
Nr PESEL …………………………………………………………………………………………………..
Imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego ………………………………………………………………
Adres zamieszkania rodzica:
Miejscowość ………………………… kod pocztowy ………………. powiat ………………………..
Telefon rodzica ………………………. e – mail rodzica ………………………………………………….
Deklaruję udział mojego dziecka w Projekcie „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” nr UDA-POKL.09.01.02-14-367/11-00 realizowanym przez Gminę Michałowice/ Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego kapitał Ludzki.
Jednocześnie oświadczam, że moje dziecko spełnia kryteria dotyczące uczestnictwa w Projekcie, tj.:
- Jest uczniem/uczennicą Szkoły Podstawowej w ………………………………. Klasa …………
- Uczęszcza do szkoły, adres szkoły ………………………………………………………………….
- Zostało zakwalifikowane na dodatkowe zajęcia (nazwa) ………………………………………..
- ……………………………………………………………………………………………………………
Ponadto oświadczam, że zostałam/em poinformowana/y, że wyżej wymieniony Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Oświadczam, że wyrażam/niewyrażam zgodę/y na ewentualne nieodpłatne wykorzystywanie wizerunku mojego dziecka w działaniach informacyjno-promocyjnych związanych z realizacją wyżej wymienionego Projektu.
Oświadczam, iż podane dane są zgodne z prawdą oraz że są mi znane wszelkie konsekwencje prawne i odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.
(czytelny podpis uczestnika projektu –dziecka rodzica)
OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU O WYRAŻENIU ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
W związku z przystąpieniem do Projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.
Oświadczam, iż przyjmuję do wiadomości, że:
1) administratorem tak zebranych danych osobowych jest Minister Rozwoju Regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół Gminy Michałowice; Nowa Wieś, ul. Główna 96 ;
2) moje dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia wsparcia, realizacji wyżej wymienionego projektu , ewaluacji, kontroli, monitoringu i sprawozdawczości w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
3) moje dane osobowe mogą zostać udostępnione innym podmiotom wyłącznie w celu udzielenia wsparcia, realizacji wyżej wymienionego projektu, ewaluacji, kontroli, monitoringu i sprawozdawczości w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
4) podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach Projektu;
5) mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
…..……………………………………… | …………………………………………… |
Miejscowość i data | Czytelny podpis uczestnika* |
(imię i nazwisko)
(nazwa rodzaju zajęć, na które uczęszcza uczeń/uczennica)
w dniu ………………………. z powodu ……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………….. ……………………………………..
(miejscowość, data) (czytelny podpis rodzica)
Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej
Szkół Gminy Michałowice
Nowa Wieś, ul. Główna 96
Dnia ……………………… zgłaszam rezygnację mojej/mojego córki/syna z udziału z projekcie „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” nr UDA-POKL.09.01.02-14-367/11-00.
Powodem rezygnacji jest …………………………………………………………………………………
…………………………………………….
Informuję, że z dniem ………………… z projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego” nr UDA-POKL.09.01.02-14-367/11-00.
który/a w Szkole Podstawowej w …………………………………………………… uczęszczał/a na zajęcia
(rodzaj zajęć)
( Liczba godzin zajęć dodatkowych planowanych/liczba godzin zajęć dodatkowych zrealizowanych)
………………………………………….
(pieczęć i podpis dyrektora szkoły)
* W przypadku deklaracji uczestnictwa osoby nieletniej oświadczenie powinno zostać podpisane zarówno przez daną osobę jak również przez jej prawnego opiekuna.
Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2014
Wyświetleń: 16