1254
Regulamin Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
§ 1.
Komisja Skarg Wniosków i Petycji (zwana dalej „Komisją”) działa na podstawie art.18b ustawy o samorządzie gminnym oraz § 10 ust. 2 pkt 5 oraz § 15a Statutu Gminy Michałowice.
§ 2.
Liczbę członków Komisji określa Rada Gminy.
§ 3.
Do zadań Komisji należy:
- Rozpatrywanie skarg na działania Wójta i gminnych jednostek organizacyjnych;
- Rozpatrywanie wniosków oraz petycji składanych do Rady Gminy przez mieszkańców Gminy w trybie przewidzianym w ustawie o petycjach.
§ 4.
- Komisja rozpatrując skargę, wniosek lub petycję deleguje ze swojego składu jednego członka, która to osoba analizuje skargę, wniosek lub petycję i przygotowuje Komisji sprawozdanie z tej analizy.
- Komisja rozpatrując skargi ma prawo występować do wójta i gminnych jednostek organizacyjnych o złożenie wyjaśnień w zakresie rozpatrywanej skargi oraz do wglądu do dokumentów niezbędnych do wyjaśnienia skargi.
- Komisja rozpatrując wnioski i petycje ma prawo występować do Wójta o zajęcie stanowiska w zakresie wniosku lub petycji.
- Komisja przygotowuje i przedstawia Radzie opinię zawierającą wniosek o uwzględnienie bądź nieuwzględnienie skargi, wniosku lub petycji wraz z projektem uchwały.
§ 5.
- Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje przewodniczący rady lub jego zastępca. Na posiedzeniu tym Komisja wybiera ze swego grona przewodniczącego Komisji i jego zastępcę.
- Prawo zwoływania posiedzeń Komisji przysługuje jej przewodniczącemu z zastrzeżeniem ust.1. W przypadku nieobecności przewodniczącego prawo zwoływania posiedzenia komisji przysługuje również zastępcy przewodniczącego.
- Posiedzenie Komisji jest zwoływane także na pisemny wniosek co najmniej 1/3 członków Komisji. W przypadku takiego wniosku posiedzenie jest zwoływane zgodnie z ust. 2 w terminie do 7 dni od daty wpłynięcia wniosku.
§ 6.
- Terminy i porządek posiedzeń Komisji ustala przewodniczący Komisji, z zastrzeżeniem § 5 ust. 1, zawiadamiając o nich biuro rady. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania te wykonuje zastępca przewodniczącego Komisji.
- O terminie, miejscu i celu posiedzenia członkowie Komisji powinni być powiadomieni co najmniej na 5 dni przed terminem posiedzenia.
- W przypadkach nie cierpiących zwłoki, posiedzenie Komisji zwołuje się bez zachowania wymogów ust. 2. Członkowie Komisji powinni być powiadomieni co najmniej 3 dni przed terminem posiedzenia.
§ 7.
- Obrady Komisji prowadzi jej przewodniczący.
- Komisja jest władna do zajmowania stanowiska w sprawach, jeżeli w posiedzeniach bierze udział co najmniej połowa członków Komisji.
- Rozstrzygnięcia Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
Data publikacji: 18.04.2019 14:36
Data ostatniej modyfikacji: 18.04.2019 14:36
Wyświetleń: 1254
Data ostatniej modyfikacji: 18.04.2019 14:36
Wyświetleń: 1254
Autor: Piotr Wykuż
Opublikował: Piotr Wykuż
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż
Opublikował: Piotr Wykuż
Ostatnio zmodyfikował: Piotr Wykuż