Urząd Gminy Michałowice
pow. pruszkowski woj. mazowieckie
995

Referat Ochrony Środowiska

Referat Ochrony Środowiska

tel: (22) 350-91-91 wewn. 9, 10
piętro II pok. 205, 206

Czynne:

poniedziałek: 9.00-18.00
wtorek: 8.00-17.00
środa-czwartek: 8.00-16.00
piątek: 8.00-14.00

Utrzymanie porządku i czystości, odpady komunalne:

tel: (22) 350-91-91 wewn. 9
piętro I pok. 205

Odpady:

tel: (22) 350-91-11

 

Zieleń:
tel: (22) 350-91-29
piętro I pok. 206

 

Kierownik Referatu: -  Joanna Skrzydlewska

 


Zakres zadań Referatu Ochrony Środowiska

  1. przygotowywanie okresowych ocen i informacji dotyczących zadań w zakresie ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zieleni,
  2. przygotowanie dokumentacji do przetargów na realizację zadań w zakresie porządku i czystości, gospodarki odpadami i zieleni,
  3. prowadzenie spraw związanych z opieką nad cmentarzami i obiektami pamięci narodowej,
  4. prowadzenie spraw dot. kontroli osób fizycznych w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska,
  5. prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem zgłoszeń i wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów wraz z określaniem wysokości opłat i kar,
  6. prowadzenie spraw związanych z nakazywaniem użytkownikom maszyn i innych urządzeń technicznych wykonania czynności zmierzających do ograniczenia uciążliwości dla środowiska,
  7. prowadzenie działań w zakresie zapobiegania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska przy współpracy ze stanowiskiem ds. Obronności i Obrony Cywilnej,
  8. prowadzenie spraw w zakresie rozstrzygania sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego,
  9. współpraca ze spółkami wodnymi,
  10. inicjowanie przedsięwzięć organizacyjno-technicznych niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami, w szczególności w zakresie unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
  11. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku na terenach stanowiących własność Gminy a także bieżąca kontrola obszaru Gminy w tym zakresie,
  12. prowadzenie spraw wynikających z zadań gminy określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  13. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji środowiskowych,
  14. prowadzenie spraw w zakresie wydawania zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za szczególnie agresywne,
  15. prowadzenie spraw w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami,
  16. współpraca ze służbami weterynaryjnymi,
  17. prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem stref rekreacji, ogródków jordanowskich, placów zabaw oraz boisk sportowych,
  18. prowadzenie spraw związanych z odbiorem i utylizacją odpadów komunalnych.
Data publikacji: 23.04.2019 12:54
Data ostatniej modyfikacji: 25.10.2022 19:34
Wyświetleń: 995
Autor: Piotr Wykuż
Opublikował: Piotr Wykuż
Ostatnio zmodyfikował: Wojciech Grzeniewski